Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietfreak

Strawberry Haze mini buiten kweekje wordt maxi

Recommended Posts

Thanx Groenteboer, en wat het reply-en betreft.....no worries. ;)

 

@DonkeyKong, het is jammer dat er geen geur pc bestaat. Ze ruiken echt verrukkelijk zoet.

Als je ze tot 't laatst wil laten afbloeien komt dat de smaak zeer ten goede maar dan moeten ze tot

wel 12 weken door kunnen bloeien. En dat gaan we zeker niet redden met de zomer van dit jaar.

Het voorjaar was perfect om mooie grote planten te kweken, maar dan had ik liever wat kleinere

planten gehad en mooi zomer weer voor het afbloeien van onze dames. Helaas hebben we 't niet voor

't uitzoeken.

 

Greetz,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las gister in de krant dat het hier behoorlijk mooi weer kan gaan worden als de stroming van de storm irene deze richting aanhoud die het nu aan houd.

Veel zon en meer droogte! Dus dat is een heel mooi bericht voor de buitenkwekers! en natuurlijk voor de terras gangers haha ;)

 

let's pray!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt vandaag was 't al prachtig weer. Dit zou zo blijven tot zaterdag. Zondag hebben we weer regen. :wacko:

 

Greetz,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Wietfreak

 

helaas heb ik ook meeldauw ik heb bayer gekocht en gister alle plante ingespoten,

mag het over 7 dagen weer heralen maar heb het vandaag nog eens herhaald,

Ik hoop dat het werkt, maar wat een slechte zomer hebben we gehad he veel regen en vocht,

weinig zon, wie weet hebben we volgend jaar een betere zomer,

 

jou planten zien er wel vet mooi uit ik hoop dat je nog een mooie oogst krijgt

 

en dat we nog een mooie na zomer krijgen,

 

Ik wens je heel veel geluk met de planten,

 

Gr van mij,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Snowryder, inderdaad heel veel buitenkwekers hebben last van meeldauw. Dat product van Bayer is dat biologisch, want men wil natuurlijk geen

chemisch goedje over de toppen. Volgens alles hebben we hier in het zuiden zelfs de minste zon uren gehad! En volgens mij ook de meeste regen,

dus ik hoop dat 't nog wat wordt met 't weer, maar ben er toch stiekem 'n beetje bang voor. (vanaf zondag weer regen) Ik zal wel iets oogsten,

maar 't zullen geen echte dikke mooie af gebloeide toppen worden. Ach ja we zullen zien....veranderen doen we er toch helemaal niets aan.

 

Fijne dag,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De komende drie dagen kunnen ze genieten Wietfreak, dan zullen ze flink aandikken.

Heb je de gallery_6979_9442_183694.jpgal gespoten op je planten, want ook al komt er op de toppen, dat maakt niks uit. Als de meeldauw in je toppen gaat zitten, ben je verder van huis, want dan kan je plant in een dag verrot zijn, geloof me heb het zelf ook een keer meegemaakt en dan heb je niks meer. Ik behandel ze in de vroege ochtend als de zon op moet komen. Een keer per week en blijven herhalen.

 

De bloeitijd is buiten anders als binnen, ook al kan er 14 weken voor staan, kan best zijn dat ze met de 9 weken al klaar zijn buiten. Dus ik duim nog voor veel zon voor ons allemaal.

 

Fijne dag,

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd is hard opzoek naar foto@s.

Denk dat zODd te veel gedampt heeft want hij vind niks.

 

PS. hoe gaat het met de vrouw ?

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowsterke: ik ben inderdaad nu regelmatig aan 't sproeien. Wel als er tamelijk wat wind staat. Dit doe ik eigenlijk niet met Silinal maar met

m'n beproefde melk oplossing. Dit helpt eigenlijk wel goed moet ik zeggen. We zullen zien hoelang de planten nog moeten. Misschien zal ik zaterdag

of zondag effe 'n foto up-date plaatsen.

 

 

@zODd: Foto's komen er dus van 't weekend mss aan. Laatste tijd nog al druk.

Met vrouwtje gaat 't wel redelijk. Met m'n schoonmoeder gaat 't niet goed.

Paar weken geleden aan borstkanker geopereerd. Bosrt amputatie. Gisteren op controle

geweest. Zit nog wondvocht wat is gaan ontsteken. Morgen weer operatie daarvoor.

16-9 weer operatie want er zijn uitzaaien naar de lyfen. Het blijft maar doorgaan hier.

Schoonmoeder is ook al 20 jaar depresief en is nu weer helemaal de weg kwijt. Maar

m'n lieve vrouw probeert wat meer afstand van haar te nemen. Snap je 't nog? Is nog

al ingewikkeld.

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo beste mensen, tijd voor 'n kleine up-date. Laatste dagen hierin 't zuiden prachtig weer. Volop zonneschijn en vandaag temperaturen van bijna 30 graden. :wacko:

Kijk hier wordt 'n mens blij van en de plantjes hoor je ook niet klagen.

Ik denk dat de sativa achtige haze nog 'n paar weken maar hoeft en dan is ie klaar. De andere haze zal nog wel 'n paar weken meer mogen schat ik zo in.

Raar eigenlijk; precies dezelfde soort en condities gehad en toch is de andere pheno veel later. De bloei is bij beiden op de zelfde dagen begonnen.

Qua voeding geef ik nog altijd 25 ml op 5 liter water canna flores en 40 ml. op 5 liter canna boost.

Meeldauw bestrijding: 50 ml. melk oplossen in 500 ml. water dit besproei ik nu wekelijks.

De foto's dan maar?

Jammer dat ik geen goede camera heb met 'n statief zodat ik 'n paar goede close-ups kon maken.

 

gallery_26183_11994_1848780.jpg

gallery_26183_11994_732519.jpg

gallery_26183_11994_910335.jpg

gallery_26183_11994_1033747.jpg

gallery_26183_11994_414728.jpg

 

Zo dat was 't weer voor nu. Ik ga weer de tuin in met 'n lekker koud Heineke. Heerlijk!!!

Fijne weekend allemaal.

 

Greetz,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na al die problemen die je doorstaan hebt lijkt het toch heel goed te lukken! Je bladprobleem lijkt ook onder controle, goed opgelost! Ik ga je meeldauwreceptje bijhouden, heb ook een klein plekje gespot bij de potplant.

En die pheno's, jah dat is en blijft heel eigenaardig, ben benieuwd naar het smaakverschil. :)

Houden zo, ik duim voor jou en voor iedereen hier! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je de meeldauw nog steeds onder controle hebt ;)

 

Benieuwd naar je volgende fotoupdate :)

 

We zijn weer een weekje verder.

 

Fijn weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Mooi dat de meeldauw onder controle heb.

Kan alleen de foto`s niet vinden.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende week weer foto's. Ik denk dat ik de sativa pheno volgende week ga knippen, deze loopt ten einde. :)

 

Fijne zondag iedereen......Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhh dat is goed nieuws! Mooie timing ook om klaar te zijn want het weer gaat echt niet meer beter worden.. dus beter optijd knippen dan de gok te wagen en dat ze dan verkloot zijn.

 

Ben benieuwd hoe je topjes eruit zullen zien, en we verwachten natuurlijk een rookverslag wietfreak! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal effe kijken wanneer, mss woensdag middag als ik nog tijd over heb. Vanaf vrijdag hebben we 14 dgn vakantie en dan wil ik er lekker opuit

met m'n vrouwje, dus dan zal 't er ook niet echt van komen.....we zullen zien. En ja rookverlag?......pfhhh vindt ik lastig. Heb er altijd moeite mee

om te verwoorden wat ik nu ruik, proef en smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een arjan's strawberry haze plant staan en dees is nu precies 4 weken aan het bloeien.

Nu is me vraag ziet dit er goed uit:

20110911170334.jpg

De plant nu 4 precies 4 weken aan het bloeien

20110911170306.jpg

de moedertop na 4 weken

20110903144049.jpg

1 week geleden

 

Dit is me eerste plant en volgens mij gaat het wel goed komen op internet staat dat ik eind oktober moet oogsten...?

maar de vraag is gaat ie dat redden met dit kut weer wat er nu aan komt?

 

voor de rest ziet er goed en sterk uit geen last van beesten of rot gehad wel zaten er telkens gele bladeren aan maar die heb ik weggeknipt dit kan geen kwaad volgensmij

 

Mvg Roylions

Share this post


Link to post
Share on other sites

14dagen vakantie? heerlijk hoor! dat wordt wel even genieten voor jullie tweetjes.. ga je de zon opzoeken of blijf je lekker in nederland?

 

Rookverslag maken is ook moeilijk... maar je moet gewoon jouw belevenis vertalen, dus als jij het na roosjes vind smaken dan smaakt het naar roosjes :o Ook denk ik dat hoe vaker je rookverslagen maakt hoe beter je erin wordt... net zoals met wijn/whiskey en bier proeverijen.

 

Dus probeer het gewoon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de gezondheid van mijn schoonmoeder blijven we deze keer in Nederland. Wel nog iets van 'n centerparcs of zo. Dat we toch nog iets van 'n vakantie gevoel hebben.

Wat het rookverslag betreft; we zullen zien....Eerst maar eens knippen en drogen.

 

@Roylions, je plant ziet er zeker niet verkeerd uit. Eind oktober is hij inderdaad klaar. Daarom had je eigenlijk ook moeten verduisteren. Ik hoop dat je 't redt om het nog tot

eind oktober, maar ben er wel bang voor. Kun je je plant nog uit de regen houden?

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

weekje waterland wat? kunnen hier wel een hotel of camping voor je maken.

Ieder geval duim ik dat je met de vrouw nog wat kan ontspannen dat kan jullie wel gebruiken.

En ja rookverlag?

Gewoon stoned worden en dan vaag beginnen te schrijven.

 

 

@Roylions

Net wat wietfreak al zei je had deze soort beter kunnen verduisteren.

Het zijn niet echt buiten planten en eind oktober is erg laat in een klimaat als Nederland (Maak dit jaar dan wel geen hol uit).

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch ook fijn wietfreak! Lekker ontspannen in een huisje zitten, beetje uit eten en gewoon van elkaar genieten. De zon komt vanzelf wel weer volgend jaar ( eind mei komt er een hittegolf had ik gehoord :) )

 

 

Gewoon stoned worden en dan vaag beginnen te schrijven.

 

Wat een mooie uitspraak zODd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoort mij ook zeker niet klagen! Lekker 14 dgn effe wat anders. Vandaag even wat foto's gemaakt van de "sativa"strawberry. Deze ga ik vandaag knippen. Het zal ook eens

langzaam tijd worden. Verdient zo langzamerhand niet echt 'n schoonheids prijs meer.

 

gallery_26183_11994_1174977.jpg

Damm what a ugly bitch. Als de wiet maar beter smaakt. Hahaha...

 

gallery_26183_11994_730794.jpg

Deze moet nog wel effe denk ik.

 

gallery_26183_11994_245592.jpg

gallery_26183_11994_233842.jpg

 

gallery_26183_11994_590023.jpg

Van deze planten mogen de toppen nog wel 'n tijdje. Raar eigenlijk....

 

Zo dat was 't weer voor nu. Ik ga naar buiten en ga lekker knippen. :)

 

Greetz,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen zien ze er nog steeds mooi uit hoor !

Succes met knippen en vergeet niet je knipafval te bewaren he!

 

Benieuwd naar close-up macro shots van je topjes strakkies :)

 

Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites
In mijn ogen zien ze er nog steeds mooi uit hoor !

In mijn ogen ook.

Succes met knippen, en wat ga je met het blad afval doen?

 

En fijne 14 dagen nogmaals.

 

/zODdter dan zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik zo'n anderhalf uurtje bezig ben met knippen, krijg ik 'n steeds raarder gevoel in mijn buik. Ik vraag me af of dit normaal is eigenlijk.

Op de toppen zitten zo'n soort bolletjes, net als of daar zaad in kon zitten of zo. Ook qua thc denk ik dat 't toch wel tegen zit. Ik heb verder geen

microscoop. Ik heb ook geen goede camera voor macro opnames, maar ik vindt qua plakkerigheid wat tegenvallen. Bij nadere inpectie zie ik toch

ook wel veel meeldauw. Gelukkig niet direct op de toppen. Wie kan mij advies geven of ik vrolijk door kan gaan met knippen of maar gewoon

in de cliko gooien. Zal nog wat foto's plaatsen voor de duidelijkheid.

 

gallery_26183_12177_440600.jpg

gallery_26183_12177_247411.jpg

gallery_26183_12177_370452.jpg

 

Héél erg graag jullie advies. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...