Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjamaan

Voor de 1ste x nu dan toch tegen het hennep-mozaiekvirus gelopen?

Recommended Posts

hmm Nog nooit eerder gehad,maar wel veel van gehoord of gelezen.

Zo als er nu aanziet heb ik op me plantjes het hennep mozaiekvirus opgelopen.

Blad dat zich naar binne trekt en oranje spotje of stukjes blad dat bruis is en afbrokkelt.

Tja ben al nadenken waarvan ik dit heb meegenomen,tja dat is natuurlijk heel lastig te zeggen.

Normaal gesproken zou ik ze er gelijk uithalen,maar twijfel nu dat zou doen.

graag de meningen van een ander hierop.

ps dit gaat om zaad van vorig jaar ,maar ik heb ook nog andere plek bubbakush vrouwlijk staan.

Hoe snel gaat de besmetting eigenlijk?

en eh eh tok tok het kan dus ook van Shag afkomen.

Preventief je handen dus wassen na een jointje of shaggie als je bij je plant staat? :verrygood

nou hier de plaatjes .

 

4dc3eea955ef1-PICT0370.JPG

4dc3ef1aab866-PICT0369.JPG

4dc3efea28e8b-PICT0372.JPG

 

Sorry zie nu pas deze topic in verkeerde sectie staat

Zou 1 van de moderators deze willen verplaatsen?

kan hem zelf namelijk nie tverwijderen.

groetjes

Edited by sjamaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie er niet direkt mozaiekvirus in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 1e en 2e foto lijkt meer op een hersteld blad na een beschadiging.

De 3e foto zou ik niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij geen TMV, heb nog wel een duidelijke foto op m'n pc staan...

Zal vanavond wel even een foto posten met duidelijke TMV verschijnselen :verrygood

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt mij eerder op een insect dat zich tegoed doet aan de bladeren (trips) . Ik heb nog nooit PP stekken gehad zonder TMV dus ik weet dat er heel anders uitziet.

Ik zou de onderkant van het blad maar eens goed bestuderen. Het liefst met een microscoop .

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lijkt mij geen TMV, heb nog wel een duidelijke foto op m'n pc staan...

Zal vanavond wel even een foto posten met duidelijke TMV verschijnselen :verrygood

Groetjes SmokeyB

Dat zou tof zijn want de fotos die ik van de mozaiek virus heb leken er toch op.

zal me mt morgen vragen zijn camera mee te nemen die kan ze scherper maken.

Als het trips zouden zijn zou ik wat onder het blad of op he tblad moeten zien maar daar geen beesies

overigens alle potten van me hebben dit behalve die nog in kleine bekerstjes staan.

 

Ps via andere hulpgids op het toppieeeeeee forum (deze dus haha )

topic van stijlloos dus dit tegen,kwam er ook ergens anders al tegen.

gaat mij om dit.

Tobacco mild green mosaic virus - 351, Tobamo / tabaksbontvirus -> Veroorzaakt vlekken op de bladeren en licht kromme bladeren en niet de duidelijke mozaiek tekening.

Edited by sjamaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer genoeg begint er steeeds meer op te lijken het toch de TMV te hebben.

Ben nu ook nog alles aan het nakijken en lijkt er op i kde zaaielingen zelf besmet heb dmv de zaadjes in water voor te kiemen en daarna

in grond gezet dmv van pincet en laasten met de hand.

heb ook inderdaad jointje gerookt naast het werk ik dus dat moment deed

Nooit geweten dit virus zo via jointje of tabak kon verspreiden.

was eerst bang dit in me zaad zou zitten wegens het zaad van vorig jaar is.

purple van sjamaan en zilver haze.

kijk het nog paar dagen aan,3 bakken ben ik aan verduisteren sins gisteren.

heb ze wel in gespoten met bayer garden duoflor tegen groene bladluis zwarte bonenluis en trips ,witte vlieg.

:verrygood waar ik wel van baal zijn de dames van gekocht zaad nu ook tenminste bij al 1plantje 2 bruine of tegen goudkleur stippen op einde blad begin te zien.

dit is de bubbakush die staan alleen in een andere tuin ,betekent dus als de vormen ook laat zien bubbakush ook gauw besmet kan raken!

de tijd zal het laten zien gelukkig zit er nu zohn 1 km tussen de vrouwlijke gekochte zaden en dames die dit virus laten zien.( die op de foto zijn de dames van me zaad uit vorig jaar.)

vanavond zal ik nog nieuwe foto maken en morgen van de bubbakush.

jammer genoeg kon me maat effe niet kome ndus de beter fotos laat nog effe op zich wachten.

 

derde blad lijkt verbrand, ergens te heet gestaan ofzo?

Nee deze zijn zeker niet verbrand

 

las ook van wazzup

[ik heb het vermoeden dat het in ieder geval niet of nauwelijkt toont bij een verse zaailing en wellicht pas een generatie later (bij stekken) tevoorschijn komt.]

Dis in ieder geval zo heb paar jonge verse zaaielingen + 1 white wido in plagron die is heel klein en staat al vanaf januari buiten ene kadotje van een kennis deze begint nu pas te groeien

deze hebben er nog geen last van.

we wachten tot het wat donkerder wordt om betere fotos te nemen

Begint nu ook wel beetje obsessie te worden zijn al met 3 man aan het uitpuzzelen nu .

De fotos

4dc6a3135d60d-PICT0406.JPG

4dc6a3a28538f-PICT0422.JPG

deze lijkt nog een halve geest te hebben,we kijken nog paar daagjes aan en krijgen ze bladvoeding van de fish mix

kijken of de bladeren er nog beetje mee hersteld kunne worden.

tis ook nog steeds lastig te zeggen de plantjes hebben lijt nog steeds op tmf maar gisteren zag ik ineens op me jonge gezonde plantje.

Een mijt dus,hoop jullie het zien op de foto dat gele puntje en 2de foto is het omcirkeld.

4dc6a5112bc8c-PICT0454.JPG

4dc6a5a5095b3-PICT0455.JPG

Het kan hier dus nog alle kanten op weet het ook effe niet meer haha de tijd zal het zeggen.

wordt het erger dan is het met paar dagen weg met de plantjes en begin ik volgende week opnieuw met autoflowers.

kan ik gelijk keer weer goed aanpakken en mooie topic neerzetten+ het vervolg van de bubblekush,

nog niet weer geweest sins 2 dagen dus ben benieuwd vanaaf of morgen hoe ze erbij staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...