Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GroeneWiede

Werking truffels degressief?

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben samen met een vriend naar Sluis om truffels geweest, daar hebben we een kleine portie van de Tampanensis meegenomen (de minst zwaarste), dit was onze eerste keer en we waren allebei keihard aan het trippen!

 

Toen we dit een tweedemaal namen, waren we allebei misselijk en hebben we alles eruit moeten kotsen, we hadden gezorgd om de laatste 4-6uur ervoor zeker niets te eten.

 

Kan dit dat je lichaam de truffels "afstoot" omdat dit een soort bloedvergiftiging is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel mogelijk om misselijk te worden na je truffels ja, en hoelang was je eerste keer met de 2e keer?

 

En in elk soort zit vers ook weer natuurlijke afweerstoffen en toch stoffen waar de mens misselijk van word of hoofdpijn van kan krijgen :verrygood

 

Ik zou het gewoon nog een keer proberen met andere truffels en dan verder kijken :verrygood

 

Greetz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de snelle reply!

Er was ongeveer 1,5-2 maanden tussen, en het waren ook andere de tweede keer ( de atlantis ofso, iets meer visuals).

 

Ik denk dat ik er de volgende keer thee van zal zetten, naar het schijnt werkt dit niet zo zwaar op de maag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzelf heb wel is paddo thee gehad, is eigenlijk bijna hetzelfde behalve dat je paddos gebruikt ipv truffels, met truffels zou ik dat naar mijn mening wel doen.. ze smaken vies vind ik :verrygood en ik vind het beter op de maag liggen als gewoon zo.

 

Heb ook wel is psilocybe atlantis gehad, vond ze niet echt veel aan en niet echt trippend.. smaakte naar een muffe walnoot :verrygood

 

Ik zou als ik jou was of dezelfde nemen als de eerste keer of andere als de tweede keer, is altijd wel weer wat anders en misschien valt het jou lichaam beter :lol:

 

Greetz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf heb ik meestal ook wel last van de maag op paddo's (vers/gedroogd, kauwen en inslikken) en truffels (mexicana a. kauwen en slikken ).

Zelf ben ik nogal een kotsertje. Ijsjes,taart,... levert soms al problemen op.

paddos en truffels zorgen bij mij altijd voor krampen enzo maar ,ik heb er nooit van moeten braken(1keer MOEST ik gewoon zitten , staan ging niet of ik verging van de kramp. toch wel leuke trip gehad ;) , als ik neerzat .

 

Ja je lichaam kan dingen die je naar binnen werkt terug naar boven laten komen. De reden hiervoor kan erg verschillend zijn (iets eten dat net iets te oud was,te moeilijk verteerbaar,...)

je hebt gewoon pech gehad die ene keer denkik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja wat gamezz zei B) het kan je verkeerd vallen dat je net toevallig ff ze uitkotst, en de volgende keer met dezelfde misschien wel niet, en er zitten ook natuurlijke toxinen in, dus afweersystemen, en daar kun je ook misselijkheid, hoofdpijn enzo van krijgen, en dus ook overgeven. ;)

 

Succes met je volgende keer truffels/paddos B) ookal vond ik paddos beter dan truffels in de maag.. ;)

 

Greetz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens dat het begin als de paddos in slaan dat ik even 15 minuten misselijk word.

Dan hou ik me in omdat ik weet dat het na 15 minuten de ''kots''neiging weg is.

 

Qua rauwe paddos of truffels kauwen,

dit valt bij meerdere mensen bijzonder zwaar op de maag.

Ik heb ook altijd problemen met mijn buik na een portie gekauwde paddos.

Zelfs een paar keer met zware buikpijn op de plee gezeten om het kwartier,zwaar trippend is dat een nachtmerrie....

 

daarom maak ik er nu thee of een lemon tek van,dan heb ik er geen last van.

 

Het misselijk worden moet je even overwinnen,dat gaat over na een kwartiertje,

of probeer een thee of de lemon tek(staat een topic van mij in dit forum)

 

Tripse!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik ga trippen eet ik 6 uur van te voren niets zwaars meer, en vier uur van te voren helemaal niets, behalve wat drinken.

 

Als je serieus tript en meer dan een halve portie eet dan is vasten wel een essentieel onderdeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties!

 

ik heb de truffels (15G MEXICANA) fijngesneden en in een pannetje op een laag vuurtje gezet (zo'n twintig minuten) dan in een tas geschonken en nog 5min laten trekken, ik heb er twee zakjes rozenbottelthee van lipton bijgevoegd voor de vieze smaak wat te verdoezelen, ik heb de thee opgedronken en voelde helaas niets:(

weten jullie soms aan wat dat dit zou kunnen liggen, ik heb het water niet te warm laten worden (zeker niet boven de 50°c) en ik heb ze zeker een 25tal minuten laten trekken. Ohja en ik heb 5uur ervoor niets meer gegeten.

 

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien niet gevoelig voor de stof? ikzelf heb met truffels ook weinig vernomen, misschien te kleine dosis of geen goede net.

 

Ik zou als ik jou was paddos proberen, maar dan met 1/5e portie ofzo, zodat je eerst rustig begint mocht het werken, werkt het niet, neem je 1/4 of 1/3 :)

 

Uit een growset kun je wel redelijk wat grammetjes halen en stel je haalt 200gr vers eruit en je wil een keer 1/5 portie dat is dan 20-50 gram per portie dus dat is 4-10gr, 0,4-1gr droog dus een lage trip als het goed is :)

 

Mvg Tobias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psilocybine en psilocyne zijn niet de meest stabiele stoffen.

 

Je moet het water koken, van het vuur halen, en dan over de paddos gieten(misschien heel even iestje laten afkoelen, moet wel heet zijn maar niet koken dus), 15 a 20 minuten laten trekken laten trekken is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm oké volgende keer probeer ik het op die manier, gewoon water koken en erover gieten en wat laten trekken!

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje, ik was ook van plan om thee te maken van m'n paddo's zodra ze klaar zijn. Maar moet ik de stukjes paddo in de thee laten of zijn alle stoffen er tegen die tijd uitgetrokken en dus overbodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meng het altijd in een theezakje/eitje en dan haal ik het eruit zodat alleen de thee overblijft

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes,die overgebleven paddo resten in de thee kun je weg gooien,

opeten kan ook maar hier kan je echt van aan de sch++t raken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...