Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweker1991

eerste kweek, tips zijn welkom

Recommended Posts

hoort het dat stekjes na 2 weken nog niet groeien? Ze zien er nog gewoon goed uit er gebeurd alleen vrij weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii kweker

 

Na 2 weken zouden ze toch wel wortels hebben ? te kleine potten misschien ?

 

Ze zien er wel mooi uit :)

Heel veel succes met je 1e kweekje !!

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee dat kan ik niet zien. Ik zie wel dat de onderste blaadjes van de stekjes steeds lichter van kleur worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie nu al paar witte worteltjes, over hoeveel weken ken ik ze buiten zetten als ze nu ongeveer 2/3 weken staan?

gr lucas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze geworteld zijn, kunnen ze naar buiten en meegenieten van de natuur.

Zien er goed uit, al je plantjes.

 

Fijne dag.

 

B) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is mooi om te horen!

alleen, bij me stekjes worden alle onderste blaadjes lichter van kleur. Hoort dit of komen ze wat te kort?

gr lucas

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30266_12008_1273587.jpg

 

ze hebben nu wortels na 3 weken ongeveer.

ik heb ze buiten gezet en 2 er van groeien goed. wat ik met de andere 3 ga doen weet ik niet beetje ruimte te kort, staan nu nog onder tl licht.

Ik heb nu ook wat groeimiddel van een maat van mij erbij gegooid en heb ook al wat bloeimiddel staan.g

 

gr lucas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al een tijdje niks van me laten horen...

maar dit zijn me plantjes nu dus, 3 zaailingen en daarnaast de 2 stekjes ik van me dode plant had afgehaald:

gallery_30266_12008_1523588.jpg

 

En ik weet niet of ik het goed heb maar zijn ze nu al eindelijk een beetje aan het bloeien of zijn dat gewoon nieuwe blaadjes op de foto hieronder?

gallery_30266_12008_140617.jpg

 

ik heb ook nog 3 stekjes in de volle grond staan maar die groeien niet snel, komt denk ik door de ongunstige plaats en slechte aarde maarja het gaat me toch meer om de planten op de eerste foto.

 

gr lucas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik heb hier wat foto's van de bloei daar staat hij nu denk 3 weekjes in. Ik weet niet wat ik er van moet vinden, volgens mij is het helemaal kut. Maar ik wacht af. Denk niet dat het voor mij ooit nog buiten kweken word :P Het zijn 3 zaailingen en 2 stekjes. En op die andere foto zie je 2 stekjes die nooit groot zijn geworden in de volle grond, zitten wel toppen aan. Maar naar mijn idee zijn die toppen veel te klein en ze ruiken helemaal niet erg? Ook is het blad op vele plaatsen afgestorven en worden sommige geel. Ik geef ze sinds kort wel bloeimiddel.

 

gallery_30266_12008_1543971.jpg

 

gallery_30266_12008_980179.jpg

 

gallery_30266_12008_739859.jpg

 

gallery_30266_12008_2450361.jpg

 

gallery_30266_12008_1852320.jpg

 

Zeg maar wat jullie er van vinden.

 

haha als ize zo bekijk ziet volgens mij alleen die laatste foto er normaal uit!

 

Van de winter wil ik met een 150watt hps lamp gaan kweken. Ik wil lowriders gaan kweken, is dat wat? Moet ik nog ergens op letten en is het verstandiger om auto flowers te nemen?

 

Ook heb ik een vraag hoe je ze nou precies moet knippen, gewoon de blaadjes knippen tot ze gelijk zijn aan de toppen toch? Dan 2 weken laten drogen en dan in een glazen pot doen? Is dat alles, aangezien ik las over nat knippen maar ook over droog knippen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze winnen misschien geen schoonheids prijs maar met een beetje mazzel hou je er een heerlijk wiet aan over. En waarom zet je ze nu niet meteen onder hps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog geen kast en nog geen hps, maar ik kan aan zo'n lamp goedkoop komen van een vriend en die kast bouw ik zelf, maar dat doe ik pas als deze geoogst is.

Heeft het trouwens nog zin om bepaalde takken te knippen zodat de energie meer naar boven toe gaat, zoja welke dan precies :P

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn deze toppen al rijp? Want ik wil ze eigenlijk knippen voordat het weer slecht weer word!

 

gallery_30266_12008_874352.jpg

 

gallery_30266_12008_901970.jpg

 

En als ik ze ga knippen dan moet ik de blaadjes waar de kristallen op zitten gewoon laten zitten toch??

Ik hoor het wel gr Lucas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog takken wegknippen is zonde van de energie die je plant er al ingestoken heeft, het gaat ook geen merkbaar effect meer geven. Liever knip je de kansarme takjes aan de onderkant al aan het begin van de bloei weg.

Of het nu al maximaal rijp is? Zeker niet, outdoor lukt dat maar weinig Nederlanders, bijna alle buitenwiet die je tegenkomt variëert van een beetje onrijp tot véél te onrijp. Maar je kunt er een prima rokertje aan over houden als het niet al te onrijp is, blaadjes zijn mooi gesuikerd... dus alleen de ongesuikerde puntjes eraf knippen anders houd je helemaal niets meer over na het drogen!

 

Je zou het nog een weekje aan kunnen kijken, maar voor de komende dagen wordt geen zon meer voorspeld dus beter kies je eieren voor je geld.

 

gr Budje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...