Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ric-rdo

royal dane

Recommended Posts

beste mede kwekers

was vandaag op me spot toen ik zag dat een van mijn planten een royal dane van ongveer 1 m witte sprieten in de oksels had dit komt mischien omdat er nog te weinig licht uren zijn maar is dit slecht voor de plant als hij nu wil gaan bloeien en dan straks de volle licht uren krijgt ?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet genoeg licht? dat kan nu haast niet

er is toch meer als 12 uur licht per dag?

 

gr bux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van voorbloei? Als je plant al een meter lang is heb je hem dus al behoorlijke tijd geleden neergezet. Het advies met Deense soorten is juist om ze pas vanaf mei te plaatsen vanwege hun hoge lichtgevoeligheid! Als het bij voorbloei blijft heb je dus geluk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat als het geen voorbloei is? Stel dat ie de hele maand april bloeit en vervolgens begin mei tot eind juli in de groei overgaat om vervolgens weer te bloeien, wat is dan eigenlijk het probleem? Stress, herma's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de groei hebben ze 18 uur licht nodig, dat is er nu nog niet, dus als ze al lang staat, zal ze nu gaan bloeien en straks met meer lichturen gaan reveggen. Het is te hopen dat het maar voorbloei is :huh:

 

Succes.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het niet echt jongens, sorry ik ben een noob. Ik heb hetzelfde met mijn ierdbeitjes. Waarom is dit zo erg? als de dagen langer worden zal hij toch steeds minder bloeien en terug de groei in schieten. Ik dacht dat reveggen gewoon een methode was om een plant nog een keer te laten groeien na een eerste oogst en hem dan weer voor de tweede keer te laten bloeien voor een tweede oogst.

 

Worden en minder groeischeuten gevormd? is de eindopbrengst lager?

 

Wat kun je het beste doen, als ie weer volledig in de groei is, wegknippen of laten zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Mijn RD's zijn een kleine maand oud en staan onder de lamp: 20/4. Drie van de plantje zijn ook al in voorbloei. Volgens mij is dit eigen aan deze soort en hoef je je niet al te veel zorgen te maken. Vorig jaar schoten ze ook snel in bloei (juli), maar het duurde dan nog wel tot eind september tegen dat ze klaar waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei in juli ja,tis nou april. :huh:

En minder opbrengst zal je zeker hebben.

En groeien gaat hij ook vanzelf weer,al kan dat wel een tijdje duren.

Je schopt de plant zijn hele hormonenhuishouding in de war.

Dus te vroeg beginnen met de deentjes,leverd meer na dan voordelen op.

ondanks alles wens ik je natuurlijk het allerbeste.

 

peace,pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan krijg je dit:

 

gallery_14245_10870_584062.jpg

 

Geen 2-meter planten maar dames van 30-40cm.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn PP moeders waren binnen 1 maand weer drievingerige bladeren aan het aanmaken. En geven nu met zijn 3en 60 stekken in de week.

Het zou nog kunnen wel moet je je plant dan optimaal verzorgen om hem toch een goede groei te geven.

Verder is het geen probleem kwa kwaliteit wiet ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel alleen te zeggen dat je nog best een goede wiet van gerevegde planten af kan halen.

En dat dat revegge maximaal een maand duurt voordat de plant weer helemaal terug in de groei is.

 

Hoelang een plant daar over doet heeft niks met de soort te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft natuurlijk alles met de soort plant te maken,een vroege deen is zeer lichtgevoelig.[semiauto]

Zal dus eerder geneigt zijn om te revegge.

En dat dat reveggen maximaal 1 maand duurt ,licht er natuurlijk ook helemaal aan vanaf welke datum je hem/haar hebt buiten gezet. :lol:

Dat je er dan nog goede wiet vanaf kan halen,dat klopt helemaal.[dat is ook genetish bepaald]

Maar de hoeveelheid goede wiet,kijk dan maar in post 10 van dit topic. :verrygood

Sorry voor deze opmerking Green-lady. :verrygood

 

peace,pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen bedankt voor de reacties. tot nu toe hebben al me deentjes op een na de bloei niet door gezet dus zo'n probleem is het niet en ze groeien ook goed verder, heb gelijk alle mannetjes eruit kunnen pikken dus das wel beter.

 

mvg ricardo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt het nog uit of je de topjes knipt of niet voordat hij weer volledig gaat groeien?

 

Ik dacht dat door de topjes te knippen er misschien minder bloeihormoon zou zijn en daardoor eerder/sneller terug in de groei gaat of maakt dit niet uit. En moet je dit dan aan het begin van de de groei doen of juist voor de tweede bloei?

 

Een ander argument om ze weg te knippen was da a: doordat het oudere topjes zijn de CBD enz hoger zou worden waardoor het nog meer bankhangers worden en b: dat dit ook sneller tot infectie en toprot kan leiden.

 

Een argument om ze te laten zitten is dat ik denk dat je anders veel plaatsen wegknipt waar de buds kunnen groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...