Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cavey

Outdoor Snow White x8

Recommended Posts

Hi allen,

 

M'n eerste topic, voornamelijk beetje een lurker geweest.

 

Vorig jaar 10 zaadjes Snow White besteld bij Azarius, 5 van laten ontkiemen. Hier kwamen uiteindelijk 2 vrouwtjes uit en heb een heerlijke winter gehad (nu is alles helaas op :huh: ).

 

Uit de oogst van 2010 kwamen 4 zaadjes (ben er 1 kwijt geraakt). Dit jaar heb ik ze allemaal in een propagator gestopt en ze zijn allen uitgekomen. Afgelopen weekend heb ik ze allemaal in 20 liter cementemmers gemikt. De grond is opgebouwd uit het volgende:

 

- ongeveer 1/8 van de overgebleven grond van vorig jaar, aangevuld met bemeste tuinaarde en een zwik rozenmest korrels en kalkkorrels (met wat microbiotische dingen erin, hopelijk werken die dingen nog ;))

 

Dit jaar de potten maar voorzien van labels, zodat ik onderscheid kan maken tussen de eigen zaadjes en die van de shop.

 

Fotos:

eigen zaadjes:

IMG_2759.JPG

IMG_2760.JPG

IMG_2761.JPG

 

nirvana sw2010 (via azarius)

IMG_2762.JPG

IMG_2758.JPG

IMG_2757.JPG

IMG_2756.JPG

IMG_2755.JPG

 

 

Geen idee wat voor updates er nog komen, iig een berg plaatjes natuurlijk om te zien hoe ze groeien :wub:

 

Ergens wil ik uitvogelen welke mannetjes en vrouwtjes zijn (vroege schifting), hoe moeilijk/makkelijk gaat stekken + verduisteren zonder speciale hulpmiddelen als een micro-kast enzo? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, succes met je kweekje!

 

greetz danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit.

Maar even wat vragen is de aarde niet een beetje te nat?

Zitten er gatten onder in de emmers?

 

Ieder geval succes en ga je volgen /zODd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cavey

 

idd zoDd :huh:

 

 

als ik jou was cavey zou ik de eerste weken geen water geven :tu

die aarde lijkt wel drijfnat en dat stimuleert zeker niet de wortel groei van het kleine zwakke plantje ;)

 

veel succes B) wel erg geliefd soortje die je kweek :wub:

 

greetzz juicyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zoDd

Ik heb netjes afwateringsgaten geboord in alle emmers. Was vorig jaar goed bevallen op deze manier.

 

@zoDd & juicyweedy

 

De aarde is op het moment wat aan de natte kant omdat ik net m'n tuintje onder heb zitten sproeien na een dag vol in de zon gestaan te hebben. Zal de komende tijd wat spaarzaam zijn met het water, zodat ze allemaal lekker uit kunnen wortelen.

 

Ja, ik heb vorig jaar voor deze soort gekozen omdat het aanbevolen werd als zijnde "ideaal voor de beginnende buitenkweker" :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks vroeg me alleen even af.

 

Op naar een mooie lente, zomer en herfst.

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedzo man :huh:

 

dat klopt sneeuwwitje is en blijft een van de makkelijkste te kweken soorten die er is ,

 

 

the summer is comming to WF ;) :wub:

 

 

greeetzz juicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zODd

Geen punt jo :tu Was het vergeten te melden :huh:

 

Zit met interesse jouw outdoor verslag te lezen (en het is wat off-topic, maar damn... char siu!!! hoe maak jij die? I love that stuff ^____^ )

 

 

@juicyweedy

ik heb het gemerkt B) Maar, met m'n geringe ervaring tot nu toe, moet elk soortje toch wel goed kunnen bloeien met wat THC... eh TLC? ;)

 

 

Hopelijk wordt het wel een mooie nazomer, want vorig jaar waren m'n beste toppen gaan rotten :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even off-topic sorry.

Zo is het geworden.

gallery_20039_11320_14635.jpg

 

Zal van het weekend het recept naar je PM sturen.

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

over toprot gesproken dat krijg je in iedere plant wanneer de toppen nat zijn,

ik heb het bij vele soorten gehad ,ierbei , superskunk jack herren , bubblegum, zelfs met sneeuwwitje :huh:

 

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even off-topic sorry.

Zo is het geworden.

gallery_20039_11320_14635.jpg

 

Zal van het weekend het recept naar je PM sturen.

 

Groetjes, zODd

 

 

Oeh, dat ziet er jummy uit. Kijk al uit naar het recept :huh:

 

@juicyweedy

ik had de pech dat ik een weekendje weg was en een windvlaag langs kwam die m'n plantjes op de natte tegels had neergekwakt ;( (dit jaar dus maar vastzetten tegen omwaaien ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stokken zou ik zo lang mogelijk mee wachten ,

aangezien de stam van de plant tamelijk dikker zal zijn wanneer deze een beetje wind

voor de kiezen krijgt :wub:

ik zelf doe het in de maand juli aangezien de onweer kansen dan wat groter zijn

en de planten meestal al zo groot dat er ongetwijfeld takken zullen breken :tu

 

maar komt goed , deze zijn nu nog lang geen stokkie nodig :huh:

 

 

ziet er lekker uit trouwens , lijkt wel op spare ribss ;)

 

laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update. Ze willen nog niet echt groeien, bedacht me dat ik ze misschien toch iets teveel water had gegeven afgelopen tijd. Nu staan ze al een dag of 2 droog en ik zie dat er al wat schot in begint te komen.

 

 

Homegrown zaadjes:

SW #1

IMG_2765.JPG

 

SW #2

IMG_2763.JPG

 

SW #3

IMG_2766.JPG

 

Shop zaadjes:

SW #1

IMG_2764.JPG

SW #2

IMG_2767.JPG

SW #3

IMG_2769.JPG

SW #4

IMG_2770.JPG

SW #5

IMG_2768.JPG

 

Dunno wat ik met #4 aan moet, of die nog wat gaat doen of dat dat einde oefening is... de overige blaadjes zien er ook wat verminkt uit, wellicht komt dat door m'n propagator en de hitte van 2 weken terug toen ik ze wat op probeerde te kweken.

Komt vast allemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cavey

 

ze zien er goed uit

maar toch spring je naar mijn mening wel van het een uiterste in het ander :verrygood

eerst stonden ze veels te nat

staan ze nu op die laatste foto's niet wat te droog?

 

Ook zeg je in een eerdere post : heb zitten sproeien na een dag vol in de zon gestaan te hebben.

ik zou toch sochtends water geven , en niet op het einde van de dag begin avond .

natte voetjes in bed is niet zo leuk .

 

Voor de rest goed bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het wilde ff niet zo lukken aan het begin. Toen ik ze net had overgepot na pasen, sloeg het weer om van lekker warm, naar regenachtig en koud. Nu is het wel zonnig, maar de nahcten nog koud. Had ze elke dag wel wat water gegeven, maar zag toch dat ze wat verkleurden en niet zo lekker wilden groeien.

 

Hoop het komende tijd op gemakje weer op te pikken. Doe het dit jaar iets anders dan vorig jaar. Sowieso ben ik nu twee maanden eerder begonnen dan vorig jaar. Waarschijnlijk maakt dat wat uit voor m'n gevoel kwa groeisnelheid. (Hele dag in de juni zon bakken, of slapjes in een april zonnetje).

 

Ze staan nu inderdaad wat aan de droge kant, ga morgenochtend weer beginnen met wat water geven, wilde even kijken of ze wat op zouden knappen met wat minder water. Wat wel gelukt is bij iig 4 plantjes, die eindelijk wat tekenen van groei vertonen ^__^

 

mocht #4 het niet redden, dan ga ik wat purple widow proberen (en als dat ene zaadje dan een mannetje wordt, hmmm... dan ga ik wat snowwhite/purplewidow zaadjes proberen te maken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

slap april zonnetje :verrygood bij mijn weten is het niet vaak 2 weken lang boven de 20 graden in april :verrygood maar snap wat je bedoeld ;)

 

ziet er leuk uit, ook leuk dat je in je 2e kweek al denkt aan het maken van een kruising, hoop voor je dat het een stabiele kruising word en je er volgende winter lekker van kan genieten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,

 

paar maanden verder, weinig updates, steeds vergeten fotos te maken.

 

Wat is er gebeurd in de afgelopen tijd: niet zo gek veel. De planten zijn gaan groeien, de achterblijver is uiteindelijk ook een redelijke boom geworden.

Het was wat moeilijk om de witte haartjes te ontwaren, en soms twijfelde ik ook nog of het wel een wit haartje was, of gewoon een heel erg bleek ontluikend blaadje/uitgroei.

 

22-augustus-2011

Afijn, de achterblijver is vorige week omgehakt, was een weekendje weg (kan makkelijk met dit heerlijke regenachtige weer ;) ) en kwam thuis om de achterblijver vol met ballen te zien staan. -shop #4 axed.

IMG_3031.JPG

IMG_3032.JPG

 

Home SW#2 is nog overgebleven van de "zelfkweek" (dat wat in de oogst van vorig seizoen zat). Ben benieuwd wat voor mix het is, of dat het gewoon een snow white is gebleven.

IMG_3035.JPG

 

 

Random luchtshot:

IMG_3036.JPG

 

Random grondshot:

IMG_3037.JPG

 

Gesneuveld zijn de Home SW#1 en #SW3, alsmede de Shop #SW1 en Shop #SW4

 

Van de acht planten zijn er 4 vrouwen overgebleven. Geen slechte score lijkt mij ;)

 

fuzzy shot

 

Begin van de bloeiperiode ;)

IMG_3039.JPG

IMG_3040.JPG

 

fuzzy shot #2

 

IMG_3043.JPG

IMG_3045.JPG

 

Dit was het wel voor vandaag :lol: Stoked. Nu maar hopen dat de nazomer wat droger is dan de afgelopen tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij. ;)

Voor een buitensoort gaan ze wel erg laat in bloei vind ik.

Wordt eind October voordat ze afgebloeid zijn, dat lukt met beetje snelle binnensoort ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn erg mooi.

Heb hier ook wat later in de bloei hopen dat het goed komt.

 

Op een goede nazomer.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, paar weken verder weer, het weer is best wel positief geweest afgelopen paar weken hier.

 

Eerst wat crappy shots van 14 september:

 

 

IMG_3053.JPG

IMG_3054.JPG

IMG_3055.JPG

IMG_3056.JPG

 

Wat shots van 28 september:

Zij topje

IMG_3062.JPG

 

Vergeelde bladeren

IMG_3065.JPG

(Deze gaat denk ik best wel hard, heb afgelopen tijd flink wat staan snoeien aan deze boom, gaat denk ik einde van de week om, als de rest ook niet al om moet helaas door het weer)

 

Shots van 2 oktober:

Zelfde boom al wat gekortwiekt:

IMG_3069.JPG

 

Nog een volle snowwhite:

IMG_3070.JPG

 

Topje:

IMG_3071.JPG

 

Blad van een van de zaadjes uit de oogst van vorig jaar..... erg dunne vingers voor een snowwhite, dus ik denk dat deze heel erg high gaat worden (veel sativa invloeden? Geen idee :tu )

IMG_3072.JPG

 

smakelijke top

IMG_3082.JPG

 

De toppen zelf beginnen erg mooi aan te dikken, denk dat ze nu 6 weken in de bloei staan (heb eind augustus niet zo op zitten letten). Ideaal zou zijn om ze nog 2 weken te laten staan, maar vanaf het einde van de week wordt het weer hier wat wisselvalliger, dus zal ik ze naar alle waarschijnlijkheid komend weekend moeten omhakken. De avonden zijn ook al wat vochtiger, dus nu kan de zon de dauw nog weg doen gaan, maar mja, het zorgt wel voor wat rot op z'n tijd.

 

Heb van de uitgedunde plant de top al moeten choppen (en een zijscheut) wegens wat rot erin. Top is ontdaan van toprot, en ligt te drogen in de kast.

 

Even vraagje tussendoor met het drogen: vrijhangend, of is het niet al te erg als het langs een muur hangt? (Heb op wat fotos hier op het forum gezien dat er gewoon draden gespannen zijn langs een muur en dat daar de toppen aan drogen.. dus 1 kant muur, de rest vrij...) en heeft iemand ervaring met van die wasdroogrekken? Die ga ik waarschijnlijk misbruiken voor het drogen van de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang de toppen de muur niet aanraken lijkt mij dat er geen probleem is , maar ik zo toch wel zeker een bepaalde afstand aanhouden.

zo'n rek kanje in principe gebruiken , hang de toppen niet te dicht bij elkaar en het komt helemaal goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan tegen een muur aan hangen geen kwaad zolang er geen vocht langs loopt. Verder, die plant met die dunnen bladeren. Dunne bladeren is ook een eigenschap van vogelzaadsoortje met een laag thc gehalte.

Tschuss!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij kan tegen een muur aan hangen geen kwaad zolang er geen vocht langs loopt. Verder, die plant met die dunnen bladeren. Dunne bladeren is ook een eigenschap van vogelzaadsoortje met een laag thc gehalte.

Tschuss!

Hmm, ik hoop het niet gezien de hoeveelheid plakkerige toppen eraan zitten. we zullen het wel merken als het gerookt gaat worden :tu

 

Zijn er meer buitenkwekers die wat laatbloeiers hebben en met argus ogen het weer volgen voor de komende week? En die ook iets hebben van "ok, deze week kan nog net, daarna maar rooien" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, heb de planten maar even in de schuur+hal gezet, nu nog bedenken hoe ik ze kan voorzien van een scheutje water :rofl Buiten komen ze iig niet meer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte want als het weer klopt met wat ze zeggen is het een goede keus.

Hier is al wat weg gerot maar gaan gewoon door tot het einde.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...