Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wouwie

complete kweektenten

Recommended Posts

'kee, een paar dingen staan voor mij (min-of-meer) vast, maar ik heb toch wel wat vragen:

 

- ik wil <= 5 planten

 

- ik wil in een tentje kweken ivm paranoia mbt woningbouwvereniging: absoluut geen schade aan /inbouw in woning,

en te weinig tijd om zelf iets te fabrieken.

 

Maar als ik zoek op (complete) kweektenten wordt het mij een beetje zwart voor de ogen.

 

Bijv. de SJ DS 90 serie2 (van de wietforumshop).

Mijn voorkeur gaat dan uit naar de 90x90x180 met een 400 Watter.

Maar hoe is dat ding "as is" ?!? En ja, ik heb de zoek gebruikt!

Ik ben best bereid mijn komende vakantiegeld te besteden, maar doe je dan een "rhino" of een "prima klima" ?!?

idem met de "system air", de "ruck 4-standen" of de "g-tools" ?!?

En dan nog de reflector ..raaahhh!

Iedereen roept/vindt wat anders.

 

dus kijk je ook nog even bij de growshop.eu, hebben ze ook een mooie:

Homebox Silverline L 400 watt set 100x100x200cm, maar lees ik bijvoorbeeld weer nix over een relais/timer.

 

Heeft iemand ervaring met (de laatste series) complete kweektenten en tips vwb de betere ugrades in zo'n "kant-en-klaar" ?!?

 

 

grtz

wouwie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Mij lijkt het handigst om even te bellen met leplantage of wf-shop (heb ik allebei erg goede ervaringen mee) en je situatie uit te leggen.

 

Zij zullen je eerlijk uitleggen waar prijsverschillen vandaan komen en op welke basis je kunt kiezen. Ik denk dat beide je niets door de maag zullen splitsen. En allebei hebben ze verstand van hun materiaal.

 

De ideale opstelling is voor iedereen anders dus een persoonlijke samenstelling is altijd het beste

 

Suuk6

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou met de afzuiging altijd gaan voor een silent air box. Zijn wel iets duurder als een buis ventilator maar

je hebt wel geen vliegtuig in je kweek kamer. Dan kun je ook nog bezoek ontvangen. Je kunt het beste naar een goede

growshop gaan en daar je wensen aangeven. Laat je hun een offerte maken van de tent.

Dan ga je deze op internet bestellen scheelt je toch euro's.

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik denk dat je daar zover kan in gaan als je zelf wilt. Hieronder mijn set up wat mij incl zaden en medium ongeveer 650euro heeft gekost.

 

Homebox 1,2 x 1,2 x 2

Lamp philips 600w

afzuiging 425kub (te groot voor deze tent, maar kijkend naar de toekomst heb deze aangeschaft)

Koolstoffilter 350kub

Batmix 50l

Sponspotjes (voor het ontkiemen)

Bionova groei & bloei, wortelstimulator en pk 13&14

Vierkante potten 11l x 9

Female seeds Bubblegummer x 9

Thermometer/hygrometer

Zaden van Female Seeds: Bubblegummer

 

Ik woon namelijk ook in een gebouw waar geen schade mag aangebracht worden.

Het is een eenmalige investering die je er na 1 à 2 x kweken er terug uitgehaald hebt!!!

 

Kijk hieronder eens bij mij kweekverslag en je zult zien dat dit een goede opzet is voor de eerste binnenkweek ooit!

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, toch maar weer langs een shoppie dan.

Punt is, ben al wat shoppies i/d buurt afgeweest, maar daar kreeg ik bepaald geen warme gevoelens bij,

alsof je niet serieus genomen wordt met je kleiner dan 1m2 :P

Is trouwens een bewuste keuze ivm gedoognorm, laat mij maar scroggen.

 

nice kastje & kwekie trouwens, 6ieks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,

 

Moet wel zeggen een vriend van mij heeft een 400w lamp en zijn opbrengst ligt opmerkelijk lager dan die van mij! Weet dat de regel 1gr/watt een feit is (indien je een top kweker bent), beginnende kweker kan met een 600w lamp gemakkelijk 0,5gr/w halen zelfs iets meer!

 

Ik heb mijn aankoop in de Alien gedaan in Ijzendijke (weet dat dit hier reclame is, maar heb er zelf geen belang bij!) Naar schijnt zijn zij een van de goedkoopste die een correcte uitleg geven. Ook op desjop.nl heb ik goede aankopen gedaan!

Ijzendijke is misschien niet het dichtste voor jou maar alles kan verzonden worden met de post.

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

desjop.nl is echt te duur.

 

ik zou niet een darkstreet nemen maar een darkroom, tenzij je echt een compleet verduisterde ruimte hebt voor je tentje, waar je verder nooit komt.

 

ikzelf heb de SJ DR90 en vind 400 watt te weinig... maarja ik hang nu dan ook 1200 watt in een 120 tentje haha...

als je een beginnende kweker bent is 400 watt idd een beter idee.

 

Als je twijfelt tussen homebox en secret jardin kan ik je adviseren 100% voor secret jardin te gaan. Let wel op dat je de 2e lijn hebt en niet de oude lijn.

waarom sj en niet homebox? kwaliteit is beter, rits en deur design beter, meer en betere plaatsing van ingang/uitgang sockets, stevigere constructie, etc.

 

wat betreft de afzuiging.... zit je in een rijtjeshuis/flat met buren? krijg je wel eens bezoek? slaap je naast of in de kamer waar de tent staat? neem dan geen buisventilator maar een silent box, liefst een waar de fan aan rubbers hangt, gebruik ook SonoDeck slangen ipv CombiDeck... let wel op dat SonoDeck dikker is dan de de opgegeven aansluitmaat.

Je krijgt een 200mm sonoslang dus niet door een 200mm tentsocket, dan heb je een stukje combideck nodig.

 

wat betreft de reflector, ligt aan je budget... niet veel budget? gewoon een hamerslag kap van een tientje. Meer budget en wil je op langer termijn veel rondes draaien? ga dan voor een lumatek evsa icm of een lumatek reflector of een van de wings/shields van de bekende merken.

 

compleet setje kan ik je toch afraden, heb het ook gedaan... maar je kan beter veel lezen en leren, zodat je genoeg kennis hebt om in te zien dat dat complete setje niet werkt in jou situatie. Vervolgens kun je met al die kennis een eigen setje gaan verzinnen.

 

alle bovenstaande info is een kwestie van een paar weekjes lezen op het forum.

 

succes, haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he guys, thx!

 

plug-n-play werkt bij tentjes dus net zo goed als in windows ^/^

 

Een DRII dus, plus betere/stillere afzuiging (silent box).

tentje staat wel in een kamertje apart, maar: ja, ik heb bovenburen (& het is redelijk gehorig), ja ik krijg bezoek;

als het dan klinkt alsof Battlestar Galactica opstijgt is dat niet handig. Past zo'n silent box ook in je tent?

 

vwb die 400Wer, 1 gr p/w laat ik voorlopig even aan de sannies onder ons, is nu geen hoofddoel.

Doel is: eigen rokertje, ervaring opdoen en binnen gedoognorm blijven.

Hier in "het westen" zijn "ze" behoorlijk op oorlogspad, lately .

 

kortom, lezen maar weer en bedankt voor de pointers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n silentbox zet je buiten je tentje, maar je hebt echt geen grote nodig, sterker nog ik denk dat je op de kleinste uitkomt.

de filter hang je dan wel in je tentje, en dus een slang van de filter naar de silent box. icm met de sonoslang scheelt dit echt heel veel en zul je alleen wat horen op de kamer zelf (meeste horen het pas als je het zegt :) ).

 

ik weet niet of je eens eerder gekweekt hebt? weet je al wat je in die tent gaat stoppen?

zaadjes of stekjes? litermaat van de potten of doe je 1 grote bak? hoe ga je bewateren? met de hand? irrigatie?

aarde? cocos? hydro? :P

wil je biologisch gaan voeden of mineraal?

 

denk ook daar eens over na :) als je nog een beginner bent denk ik dat het beste is om 5 smartpotten te pakken en de sannie biomethode te volgen,

voordeel, weinig bijvoeden (weinig kans op overvoeden dus) , gewoon kraantjeswater geven dus niet klooien met ph en ec als beginner, bewezen methode die gewoon werkt, zo weet je dat alles wat misgaat aan jou ligt en kun je dat vebeteren, ook kun je je dan volledig focussen op de planten zelf ipv allerlei fabeltjes en marketings speeches.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt heel erg vroegâh (+/- 1985), de toen nieuwe skunk onder 6 tl's van de bouwmarkt.

Op zolder.

Meurde de pan uit; dat kon toen, deed niemand moeilijk over, spulletjes waren ook nog niet zo makkelijk te koop.

Toch voor 2 mnd roken vanaf gehaald.

m'goed, times have changed.

 

Nu: eerst moedertje(s) uit zaad; max 5 stekken in grote aardebak & scroggen.

Met bac, mycorrhiza en organisch, handmatig water geven.

Zat eigenlijk te denken aan Sannie's Starters Kit met Sannie's Jack zaadjes.

 

nog maar even zoeken op sannie's biomethode dan ;o)

 

echt top, al die tips!

 

grtz

wouwie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil in een tentje kweken ivm paranoia mbt woningbouwvereniging

 

Is dan wel slim hier word je gewoon uit je huis gegooid 1 of 100 planten maakt niks uit.

Let op dat is bij ons.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heb nie verteld of er tomaatjes in komen te staan :P

 

maar als je nu al twijfels hebt of je het wel/niet moet doen , dan zou ik beter niet eens beginnen of op ander lokatie kweken .

 

zou toch zonde van je geld zijn als je alles gekocht hebt en dan alles kwijt zou raken en uit huis geplaatst worden

 

 

greetzzz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de eugrow kun je ook je eige conpleete tent samen stelle staat voor op de site

ze zijn een van de goedkoopste

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet voor een complete set gaan stel je set zelf samen want uiteindelijk ga je toch betere zakens willen hebben

 

 

ik zou eerst gewoon

 

tentje

buisventilator

evsa set met lamp + kap

davinschakelkastje

eventueel inline ventilator voor inlaat

potten

ph meter +thermo+hygro+ ec meter en eventueel een kleurcode ph meter als reserve.

fan controller (deze zou ik een goedkope pakken als je het brommen niet erg vind)

 

 

en dadelkijk het goede materiaal niet voor budget gaan is als het echt een hobby van je is ga je er toch weer meer geld insteken en wil je je buget tent toch weer verder verbeteren ....... dus geef je weer extra uit ..... :P

 

iddEUGROWSHOP IS TOP IN SAMENSTELLEN VAN TENTEN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haxxorz.

 

De Secret Jardin DS II lijn (is de nieuwe lijn) is licht dicht. zijn het zelfde qua dichteid als de vroegere DR lijn.

 

DS II is vooral in de kleine maten erg aantrekkelijk.

 

 

@topic

 

Zoiezo als je voor stilte gaat is een Softbox ideaal. enige wat je hoort is de air flow.. vooral met die sonodeck. Eventueel als die niet door je lucht inlaat past, kan je konstof flenzen kopen en die aan je tent monteren. Die zijn er in bijna iedere maat.

 

En qua filter is er ook keuze genoeg.

 

 

Succes

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, da's ook weer goeie info johnnsell, ik had me natuurlijk al een btje ingelezen en kwam toen al uit op die DS II.

En ik moet/wil aan de kleinere maat idd. De softbox staat inmidls zo goed als vast, zat even met de doorvoermaat

van die sonodeck, maar die flenzen is een goede tip, thx!

 

@ zODZ

jaa/nee, ik ben niet zo vreselijk bang of para, het is verstandig binnen de lijntjes blijven IMHO.

 

In zo'n beetje ieders huurcontract staat tegeswoordigs:

 

Het is huurder verboden:

in het gehuurde activiteiten te verrichten die overlast en/of schade

(kunnen) veroorzaken, zoals bijvoorbeeld het kweken van hennep,

productie van XTC en prostitutie

 

..xtc kan ik niet maken, en mezelf prostitueren zou bijzonder weinig opleveren.

 

Als ik dus:

  1. geen schade aan de woning toebreng (tentje) en de energieleverancier geen schade berokken (stroom gewoon betalen)
  2. geen overlast veroorzaak (geur -> filter, wateroverlast -> geven met de hand)
  3. geen gevaar oplever voor de omgeving (deugdelijke electra icm autoblusser & rookmelders)

EN binnen de gedoognorm blijf, denk ik dat ik juridisch redelijk sterk sta igv problemen.

 

beter is natuurlijk helemaal geen problemen :P

 

grtz

wouwie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan gewoon je ding doen.

En zeg het tegen niemand kan iemand die door ze beste maat verlinkt is.

 

hoop spoedig op een kweek verslagje :P

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, het wachten is op het vakantiegeld.

Tegen die tijd hoop ik ook precies te weten wat ik wil.

Voor die tijd zal ik m'n verlanglijstje nog effe posten, kunnen jullie er nog op schieten (hoop ik)

En dan gaan!

Uiteraard met kweekverslag.

 

De enigen die het weten zijn jullie, dus mondje dicht :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...