Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vanheezik

T neon

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik wil binnenkort een tneon set aanschaffen, mijn vraag is als ik deze set aanschaf http://www.wietforum-shop.nl/complete-set-...2x-pl-buis.html is ie dan ready to use kan k hem gwn in het stopcontact steken (of in de tijdschakelaar) of moet ik nog langs de electrawinkel voor iets extras? Groetjesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ready to use plug and play volgens mij. Maar weet iemand wat de prestaties zijn van een tneon ten opzichte van t5 verlichting?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar weet iemand wat de prestaties zijn van een tneon ten opzichte van t5 verlichting?

 

Tneon zijn pll buizen dat zijn dubbelgevouwen t5 buizen.

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 36 watt PLL (Kleur 840 ) van Philips brengt 2900 lumen.

Een 35 watt T5 High Efficiency (Kleur 840) van Philips brengt 3300 lumen.

Het grote verschil komt door de ongunstige opbouw van de PLL´s.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die high efficiency bulbs op hetzelfde principe berust als die HO osram bulbs die jij gebruikt ?, want ik meende te lezen

dat jij je philips t5 bulbs had vervangen met osram ho bulbs.

Edited by Torsti
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Janjaap,

de HE-buizen zijn erop uitgelegd om uit een bepaalde wattage het maximum aan licht halen.

De HO-buizen produceren een maximum aan licht op een bepaalde lengte.

Een verdere stap is dan de HO-Top en de VHO-Top (Very High Output-Top) buis.

 

Voorbeeld: Buislengte 1149 mm Kleur 840

28 watt T5 HE 2.600 lumen

54 watt T5 HO 4.450 lumen (deze had ik hangen)

54 watt T5 HO-Top 4.750 lumen

95 watt T5 VHO-Top 6.850 lumen

 

Hoe meer licht een buis produceert, hoe warmer deze wordt.

Het temperatuur-optimum bij T5-buizen ligt bij 35°C. Worden de buizen warmer, verliezen deze aan lichtopbrengst.

Om dat dan te compenseren zijn dan weer andere buizen nodig, bij voorbeeld:

Osram Lumilux T5 High Output constant met 54 watt brengen deze dan 5.000 lumen of de

54 watt T5 HO-Top 4.750 lumen.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook Tneon. Ik been er zeer tevreden over. Plug-n-play te fijn. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, bedankt weer voor de zee aan informatie. Ik kweek in een ruimte van plusminus 1bij1, is een set van 36 watt genoeg voor 3-5 autoflowers? Het is het cv hok, temp. ligt altijd rond de 23 graden. Er zit een rooster naar de buitenlucht wat ik afgeplakt heb, maar kan ook een schuif ervoor in de plaats montere zodat ik lucht inkomst kan regelen. Tips welkOm. Groetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak gewoon 2x75 heb hem zelf ook, werkt als een titje. Watt = Gram. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 watt T5 HO 4.450 lumen (deze had ik hangen)

54 watt T5 HO-Top 4.750 lumen

 

(...)

 

Hoe meer licht een buis produceert, hoe warmer deze wordt.

Dat vind ik toch wat vreemd klinken hoor.. Bij hetzelfde vermogen geeft de ene buis meer licht dan de andere. Volgens jou geeft die dan óók nog eens meer warmte af. Waar haalt ie de energie vandaan? 54W is en blijft 54J per seconde, in welke vorm dan ook. Het is dus veel logischer dat de efficiëntere HO-Top buis minder warmte afgeeft (gewoon een hoger rendement dus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chikkenstorm,

misschien dat Philips voor deze HO-Top-buizen een andere coating gebruikt,

maar deze buizen houden tot een temperatuur van 75 °C hun lumenuitstoot constant,

terwijl bij de HO-buizen de lumenuitstoot boven de 35°C naar beneden gaat.

 

De Osram-buizen brengen zelfs 5.000 lumen tot 70°C. En het zijn ook maar 54 watt buizen.

 

Ik haal mijn info ook alleen maar van de officiële site´s en catalogussen van de producenten.

 

Maar je mag het zelf nalezen: Vanaf pagina 268 (Adobe-Reader-telling)

Hier staan ook de info´s over de pll´s en andere lampen in.

 

philips_lichtpocket_2010.pdf

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een klein vraagje, heeft iemand ervaring met de Wietforumshop (levertijden, kwaliteit e.d.)? Ik wil mijn Tneon setje daar namelijk gaan bestellen morgen. Lator aligator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betere shop is er volgensmij niet, vooral met de 5% korting :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietforumshop is de

beste growshop ervaring die ik heb gehad / heb. Growshops in mijn buurt vind ik onbetrouwbaar, liefde voor het geld en geen liefde voor de high / wiet.

 

Wietforumshop=volgende dag in huis, uitstekende en vooral snelle service via de mail / wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt snelle levering

maar dat komt denk ik ook omdat ze niet zoveel klante hebben anders zoude ze niet met tnt werke

nadeel vond ik die retour adres sticker daar was ik niet zo blij mee

vooral omdat de tnt me pakket bij de buren achter liet

verder snelle reactie op je mail

je kan voor punten sparen dat is ook altijd leuk

ben verders zeer tevreden over de schop

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar dat komt denk ik ook omdat ze niet zoveel klante hebben anders zoude ze niet met tnt werke

 

Daar werken veel grote bedrijven ook mee. :P

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet allen, ik had weer een question. Ik ga voor de 2x 36watt set van 52€ en dan haal k er meteen 2bloei pl's bij. Maar ik zat te denken, als je zoveel keus hebt uit wattages, werkt zon 2x 36watt setje dan wel? Ik heb niet veel planten 3of 5, maar gaan die wel lekker onder zon 72watt set? Bedankt, vanhezik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is jouw hok?

Hiervan moet je de grote van de verlichting afhankelijk maken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik een paar posts hierboven vermeld, ingeveer 1bij1 bij 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoera hoera! Hij is besteld. Het is het setje van €52 geworden, 36W armatuur met Inbegrepen 2 groei pl's. Daarbij heb k meteen 2 bloei pl's besteld. Ik maal deze mislukte ronde af. En oer een maand ga k 5 zaadjes Maxi Gom autoflower halen. Ooeeh t is net sinterklaas :P

 

Vrolijke groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je iemand met verstand ervan die je echt niet zonder reden een vraag stelt over de grootte van je hok, en dan bestel je het setje maar meteen :P

Met 1 setje van 2x36W heb je heel veel onbenutte ruimte en/of lage lichtintensiteit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vanheezik,

Hoe groot is jouw hok?

Hiervan moet je de grote van de verlichting afhankelijk maken.

 

De meeste growers hebben op 1m² circa 600 watt aan verlichting hangen.

Ik heb 540 watt op circa 1m².

 

En jij besteld 72 watt. :P

Ik weet niet wat je wilt oogsten maar ik verwacht bij deze wattage weinig rookwaar, meestal fluffy en

moeilijk te knippen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat het niet optimaal is, maar Wie zegt dat ik ook voor kilos wil gaan. Ik vind het leuk om te zien hoe zOiets groeit en ze gang gaat, en om dat te stimuleren koop ik ff zon setje. Lekker weer komt eraan, dus zullen ze ook buiten staan af en toe. Ik geef ze voeding erbij. Vorig jaar had k ze op me balkon, krege ongeveer 9 uur licht per dag geen voeding niks. En toch kwam er wiet vanaf. Ik vertrouw ook op de natuur, want aanvankelijk is het nou eenmaal een Plant, een zelfstandig organisme. het gaat mij om de lol, en ook al komt er weinig wiet vanaf ben ik toch blij want het is een rustgevende hobby. ook al vinden de "grote" growers het niks, ik ga jullie toch lekker op de hoogte houden van mijn plantjes die volgens de meesten zijn gedoemd te falen. growtjes, vanheezik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vanheezik,

als je met drie planten bezig blift, dan zou ik 3 liter potten gebruiken en deze

in een rij onder de T-Neon plaatsen.

Warmteproblemen krijg je met deze verlichting in ieder geval niet. :)

Jouw kweekje hoeft zeker niet te falen!

Het is nu alleen maar een vraag van de opstelling.

Veel succes in ieder geval! :P

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo torsti,

Bedoel je potten van 3 liter of 3 potten van 1 liter :P. Grammaticale misverstanden ook altijd ;D Ik denk dat je potten van 3L bedoelt, maar is dat welgenoeg voor AF's? En het is in mijn hok (cv hok) zo rond de 21-23 graden.

 

groe(n)ten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...