Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obaka-san

dit lichtschema al geprobeerd?

Recommended Posts

ik hoorde in de growshop van een medekweker over zijn lichtschema lijkt mij ook wel wat eigenlijk.

weet niet of iemand hier dit al heeft gedaan maar ik ben van plan het te gaan proberen. met de volgende kweek

hij werkt met de manier van groei dag 1 en 2, 18 uur licht dan 3de dag 17 en half uur 4de dag 17 licht en zo door tot de 12 uur is bereikt volgens hem reageren de planten hier goed op

toen ik hoorde dacht ik wel van moet wel kunnen werken hebben de planten een verloop van uren die rustig aan gaat en je groeit met het lichtritme mee en 14 dagen groei je bent wel langer bezig maar hij liet foto's zien dat waren errug mooie toppen

lijkt mij wel proberen waard

ps als zoiets er al staat dan kan deze topic wel weg hoor

mzzzzzlsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga wel iets dergelijks proberen.

Begin met gewone voorgroei, dan toppen en na 1 dag over op 15 uur licht.

Dit todat ze aan de gewenste hoogte zijn en dan de bloei in.

Naar mijn mening moeten dan iid de toppen nog voller gaan groeien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat dacht ik dus ook al ik probeer het gewoon kan ieder geval geen kwaad?

enigste kwaad dat je langer moe wachten tot je kan oogsten maar geduld is een schone zaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom groei ik ze ook appart voor dadelijk, dan kan ik daar gewoon eerder mee beginnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan ook nog natuurlijk he :D :lol:

ik doet het gewoon

ik ben nu bezig met een voorgroei box te maken zag ik staan maar ik vond beetje teveel geld voor dat kassie maak ik zelf wel dan

tis gewoon een lage kist van 30 cm hoog en iets van 1,20 lang met tl buizen en een ven

daar groei je je stek in voor de laatste 2 weken van de bloei van je andere oogst kanje gelijk door gaan

zoiets heb jij ook al zeker dan?

meestal haal ik me stekken plant ze in de grond en begin weer van voor af aan je eigen wiet lopende band ;)

met :idea: zaad kan ook dan wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft want het klinkt wel interresant

 

toch :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie doen maar. Ik ben na veel geexperimenteer tot de conclusie gekomen dat het oude vertrouwde 18/6 voor de groei en en 12/12 voor de bloei de beste resultaten geeft. Zowel qua opbrengst en kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bambo bedankt voor je info,ik houd hjet ook geoon bij het oude vertrouwde lichtschematje

 

maar ik za die oude topic staan en d8 ff kijken of er al mee is geexprimenteerd

 

dusz groeten bebje

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hoorde in de growshop  van een medekweker over zijn lichtschema lijkt mij ook wel  wat eigenlijk.

weet niet of iemand hier dit al heeft gedaan maar ik ben van plan het te gaan proberen. met de volgende  kweek

hij werkt met de manier van  groei dag 1 en 2, 18 uur licht  dan  3de dag 17 en half uur  4de dag 17 licht en zo door tot  de 12 uur is bereikt volgens hem reageren de planten hier goed op 

toen ik hoorde dacht ik wel van  moet wel kunnen werken  hebben de planten een verloop van  uren die  rustig aan gaat  en je groeit  met het lichtritme mee  en 14 dagen groei  je bent wel langer bezig maar hij liet foto's zien dat waren errug mooie toppen 

lijkt mij wel proberen waard

ps als zoiets er al staat  dan kan deze topic wel  weg hoor

mzzzzzlsssss

Dit heeft toch totaal geen zin aangezien de plant pas bij 10 uur donker in bloei raak. en de manier waarop je hier na toe werk met minder licht uren heeft alleen maar nadeel op de groei de plant zal echt niet al beginnen met topjes aan maken omdat ie denk he ik krijg wat minder licht dus laat ik maar alvast een beginnetje maken... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...