Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snow white

hoes voor serre-effect te creëeren

Recommended Posts

Hey,

 

Ik dacht dit jaar een soort van serre-effect te creëeren door het gebruik van simpelweg een aantal plooibare stokken, een plastic hoes en bakstenen. Bestaan er hoezen die geblindeerd zijn, maar het licht of de lichtinval op geen enkele manier tegenhouden? Bij voorkeur zou de vochtigheid ook moeten kunnen gecontroleerd worden door deze hoes. Het uiteindelijke doel van deze hoes is enerzijds het controleren van de toprot door een lage vochtigheid te hanteren in de "serre" en anderzijds vermijden dat de omwonenden kennis nemen van mijn project :D. Ik heb dus een hoes nodig die het vocht wel doorlaat van binnen naar buiten maar niet van buiten naar binnen.

 

Of overdrijf ik misschien in mijn projecten en moet ik gewoon een plastic hoes gaan kopen die de inhoud van de serre voldoende blindeert???

 

Het hoogste punt van de serre zal 2,5 meter hoog zijn, ik vrees dat dit voldoende zal zijn voor het slechte weer hier in België. Ik kan alleen maar hopen op een supermooie zomer en nog een veel mooiere nazomer :) .

 

Veel succes aan alle outdoor-collega's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook ooit een hok gebouwd voor mijn outdoor plant, was er 1. Hoogste punt was 3.2 Meter en dit bleek nog te laag hahhaha, dus overweeg goed de hoogte die je nodig hebt.

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of overdrijf ik misschien in mijn projecten en moet ik gewoon een plastic hoes gaan kopen die de inhoud van de serre voldoende blindeert???

http://www.greenspan.nl/folie.htm

 

greenspan folie :)

  • weerbestendig tegen hagel en vorst


  • 5 jaar fabrieksgarantie tegen UV-straling


  • gewapend met groene nylon draad (rastergrootte van 12x12 mm) daardoor scheurvast


  • hoge lichtdoorlaat (circa 86%) terwijl de lichtstralen als diffuus licht worden doorgelaten, wat schaduwwerking verminderd


  • In tegenstelling tot glas, hoeven er geen extra maatregelen genomen tegen verbranding van planten bij zonnig weer.


  • anti condens / anti-druppel vorming


  • UV-licht doorlatend


 

hoe groot moet je serre worden?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.greenspan.nl/folie.htm

 

greenspan folie :D

  • weerbestendig tegen hagel en vorst


  • 5 jaar fabrieksgarantie tegen UV-straling


  • gewapend met groene nylon draad (rastergrootte van 12x12 mm) daardoor scheurvast


  • hoge lichtdoorlaat (circa 86%) terwijl de lichtstralen als diffuus licht worden doorgelaten, wat schaduwwerking verminderd


  • In tegenstelling tot glas, hoeven er geen extra maatregelen genomen tegen verbranding van planten bij zonnig weer.


  • anti condens / anti-druppel vorming


  • UV-licht doorlatend


 

hoe groot moet je serre worden?

 

gr

Capie

 

Dat lijkt allemaal zeer goed, maar wat houdt "anti condens" en "anti-druppel vorming" nu juist in? Staat die anti-condens voor anti-condens voor alles wat zich binnen de afgesloten folie bevind? Hoe zit het met de vochtigheid in zo'n tentje?

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contactinformatie:

Greenspan

Volgerweg 31

1462 HR Middenbeemster

(bezoek op afspraak)

tel. 0299-415838

E-mail:

info@greenspan.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...