Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skafz

Oorlooggggg

Recommended Posts

Laten we er over discusseren, info is niet nodig aangezien er al genoeg verspreid word dacht ik..

 

Ik moet zeggen, laten we is echt kijken naar de situatie.

 

Bahrein, Yemen etc worden geskot!

Daar worden burgers dood geknalt door politie!

 

Dus geen rebellen zoals in Libie, nee burgers!

 

Pff...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat een overgroot deel van die rebellen bestaat uit burgers die het zat waren...

En inderdaad word er genoeg ellende genegeerd maar elke helpende hand is er 1 en om welke reden ze het nu ook besloten hebben voor het volk is het alleen maar positief.....

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze moeten daar wat meer de vredespijp roken.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna al die arabische landen willen een democratische regering, en zijn die dictatuur zat, geef ze geen ongelijk , frankrijk is al bezig met de aanhang en de rebbellen van kadaffi aan te pakken en de eerste bommen zijn gevallen whats next een burger oorlog??ben benieuwd welke kant het opgaat of uiteindelijk tog een democratisch land wordt,, ik hoop op het laatste, net wat carpe zegt , ze moeten wat meer aan die pijp roken!

 

 

amazon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog meer oorlogen.....

ik ben blij dat ik zelf mocht kiezen of ik in militaire dienst ging destijds.

Want ik had in no way ooit gaan vechten in een oorlog van een regering die toch geen f+ck om me geeft.

 

Beter roken ze een vredespijp zoals carpe al zegt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nederwierie, idd! Zo is het.

Een mens moet de vrijheid hebben om te kiezen (dat is democratie immers).

Als er dienst plicht zo zijn, zou geen democratie zijn...

 

Er schijnt al 1 Frans vliegtuig naar benede gehaalt te zijn..

 

En ik vraag me af.. Is het weer olie? Of nu een ander geintje onder het mom van?

 

Man word van dichtbij bekogeld met rubbere kogels, daarna een gas granaat tegen zijn hoofd.

 

Schop hem maar kapot :S

 

Vredig protesteren door schreeuwe en zingen en dan op 150 meter?!?!?! WTF ?

 

Gewoon filmen is er ook niet meer bij?

 

Traan en zenuwe gas tegen je kaken, dit is niet waar de kranten over schrijven? He missen we wat??

En geloof me, dit is nog een mooi filmpje.. Hierin weten de mensen de politie weg te drijven IPV altijd anders om.

 

@ amazon dawn,

 

Zoals je kan zien is er geen strijdt voor democratie, er heerst een propaganda in onze kranten berust op Libie.

Waarom? Ik denk dikke cente in olie.

Maar echt niet om die boel democratisch te maken hoor.

 

En dan kunnen de mensen wel strijden voor democratie, als de overheid niet mee werkt word de mensheid zoals je ziet dus gewoon afgemaakt.

Dan is Libie een stuk democratischer, die zwaar bewapende rebellen die hun belangrijke olie stad proberen in te pikken neer knallen. Ik bedoel wat zou Nederland doen als wij als rebellen Rotterdam overnemen? Denk jij stil zitten? Nee hoor..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

libie had toch zoveel olie dat het in de toekomst ging uitgroeien tot grootste ??

of heb ik dat mis :) :D :o

 

 

:D ;)

CARACAS - De landen die Libië hebben aangevallen, zijn volgens de Venezolaanse president Hugo Chávez alleen uit op de olie van het Noord-Afrikaanse land. ,,Hierachter zit de hand van de Verenigde Staten en hun Europese bondgenoten’’, zei Chávez zaterdag.

 

De Venezolaanse president is een bondgenoot en vriend van de Libische leider Muammar Kaddafi. Tijdens een bezoek aan Libië begin deze maand kwam Chávez met een vredesplan. Hij stelde onder meer voor een commissie op te richten die zou moeten bemiddelen tussen de Libische strijdende partijen, maar de rebellen wezen het ogenblikkelijk af.

 

Ook de Boliviaanse president Evo Morales, een bondgenoot van Chávez, beschuldigde het Westen ervan te azen op de Libische olie. ,,Zo zijn de machten’’, stelde Morales.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TRIPOLI — De economie van Libië drijft op de olie- en gasindustrie. Het Noord-Afrikaanse land heeft de grootste bewezen oliereserves van Afrika, maar de lokale bevolking merkt daar echter weinig van.

 

De oliereserves van Libië bedragen circa 47 miljard vaten. Het land produceert dagelijks 1,8 miljoen vaten olie. Daarnaast zit er 1,5 biljoen kubieke meter aardgas in de Libische bodem, waarvan jaarlijks circa 16 miljard kubieke meter wordt opgepompt. Libië is een van de belangrijkste energieleveranciers van Europa. Het land is lid van het oliekartel OPEC.

 

http://amigoenieuws.com/index.php?option=c...&Itemid=136

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juistum!

 

Dus idd weer olie.

Alleen nu gaat het een heeeel stuk makkelijker als toen in Irak.

 

Dit soort mensen moeten er zijn. Er riep er ook al 1 op de wereld draait door ''Mensen, open jullie ogen is en kijk wat er gebeurdt in bahrein en jemen.. Libie is daar vrijwel niks bij.''

 

Gr

 

edit ; Toppie canna, that's some info!

Dus weer een olie strijdt.. hmmm het blijft ook door gaan he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

makelijk denk je ??

 

Chemische wapens Libië baren Westen zorgen

Uitgegeven:20 maart 2011 07:46Laatst gewijzigd

 

WASHINGTON - Westerse spionagesatellieten houden een voorraad van zo'n tien ton mosterdgas in een loods bij de stad Sirte in Libië nauwlettend in de gaten. Gevreesd wordt dat de Libische leider Muammar Kaddafi de chemische wapens (CW) gebruikt om veel mensen te doden in opstandige steden als Benghazi. AFPDaarom hebben westerse militairen noodplannen opgesteld om het mosterdgas desnoods te vernietigen. Tot nu toe is bij de loods echter niets verdachts waargenomen. Dit meldde de krant zondag op gezag van officiële Amerikaanse bronnen.

 

Kaddafi heeft niet de middelen om chemische wapens op een doeltreffende en voor de eigen mensen veilige manier af te schieten, door bijvoorbeeld granaten ermee te vullen.

 

if''Maar wij weten dat het rationeel nemen van beslissingen niet altijd een kenmerk van dictators is'', aldus een officiële bron in Washington. De voormalige Libische VN-ambassadeur Abdurrahman Mohamed Shalgham, die vorige maand zijn trouw aan Kaddafi opzegde, zegt dan ook te 'verwachten' dat de dictator Benghazi met chemische wapens aanvalt.

 

Terreurwapen

 

 

Volgens Jonathan Tucker, een militair analist die het chemische wapenprogramma van Libië heeft bestudeerd, kan Kaddafi zijn CW inzetten als ''terreurwapen met plaatselijk effect'' zonder strategisch belang op militair gebied.

 

Libië is sinds 2004 lid van de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) in Den Haag en is dus verplicht zijn hele voorraad CW te vernietigen. Het Arabische land is daar in 2004 mee begonnen, maar ligt niet op schema. De CSP, de conferentie van de 188 lidstaten, gaf Libië tijdens een vergadering in Den Haag in december 2009 extra tijd tot 15 mei 2011 om de gevaarlijkste chemische wapens zoals mosterdgas te vernietigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem het terug.. Ik las net ook dit

 

Kaddafi wil terugslaan

AMSTERDAM - De Libische leider Muammar Kaddafi heeft gedreigd andere landen rond de Middellandse Zee aan te vallen, als vergelding voor de militaire actie tegen zijn land door een coalitie van vijf landen.

 

Muammar Kaddafi Muammar Kaddafi

 

,,Wij zullen de kruisvaarders trotseren," sprak Kaddafi. Hij riep Zuid/Amerikanen, Aziaten, Afrikan en Arabieren op zijn zijde te kiezen tegen de Westerse mogendheden.

 

Volgens Kaddafi zijn Noord-Afrika en het Middellandse Zeegebied door de aanval veranderd in een slagveld. De Libische wapendepots zijn geopend voor het volk, zodat zij „de onafhankelijkheid, eenheid en eer” van het land kunnen verdedigen tegen de „koloniale kruisvaarders”, aldus Kaddafi.

 

Dus dit kan, ww3 worden als ik het goed begrijp?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt dit nederland nniet medeplichtig van oorlogsmisdaden?

er worden immers burgers mee vermoord..

 

 

Pensioenfondsen in wapens Libië

27 02 11 - 11:33 Zes grote Nederlandse pensioenfondsen hebben 350 miljoen belegd in bedrijven die wapens leveren aan Libië. Dat bericht RTL Nieuws. Koploper is ABP. Volgens de fondsen ging 'alles volgens de regels'. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd dit is verboden!! Dat is ingegaan vlak na de 2de wereldoorlog.

Aangezien Nederland toendertijd ook veel wapens had verkocht aan Duitsland.

En dit betekend dus, dat die bedrijven ook ''denken'' een hoop geld hier uit te winnen?

Aangezien ze het beleggen.. Dus zij denken/hopen dat Kadaffi veel wapens zal gaan kopen om een strijdt aan te gaan.. Lekker hoor!

 

Ik zal die wet even opzoeken het staat ergens op wikipedia.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kadhafi vraagt spoedzitting Veiligheidsraad

Libië heeft zaterdag een spoedzitting gevraagd van de VN-Veiligheidsraad. De vraag komt er nu een coalitie van verschillende landen een militaire (lucht-)campagne gestart is tegen de troepen van kolonel Moammar Kadhafi.Dossiers

 

Ook liet het Libische regime zaterdag weten dat het VN-resolutie 1973 - die onder meer de no-flyzone oplegt - als nietig beschouwt nu de militaire campagne tegen het land gestart is. Het land zegt 'het recht te hebben om vliegtuigen in te zetten'.

 

Bovendien laat het land weten dat het niet meer met Europa zal samenwerking inzake immigratie, zo meldt de Libische staatstelevisie op gezag van een hoge verantwoordelijke. 'Libië acht zich niet meer verantwoordelijk voor de clandestiene immigratie naar Europa.'

 

Eerder deze maand had Kadhafi al gedreigd de samenwerking met de EU in de strijd tegen illegale immigratie stop te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olie....amerika.....olie.....geld......olie.....westen.....

 

Overal waar ellende in de wereld is en geen olie te vinden,woeden al decennia oorlogen. Maar zodra er een olie bron om de hoek komt kijken springen de moraalridders uit het westen in de bres.

 

 

 

Er moet meer wiet gerookt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...