Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schermnaam2

tent-advies 250 Watt HPS + losse vraagjes

Recommended Posts

hallo,

 

Ik had enkele vraagjes over welke tent het meest practisch is, en hoe hem te gebruiken.

Mijn doel is een tent te verwerken in een kast op een manier waarop iemand er naast zou kunnen staan zonder te realiseren naast een draaiende kweek te staan. Dit met het oog op een covenance tussen politie en sociale verhuur in het noorden van het land, waarbij in het huurcontract is opgenomen dat de kweek van hennep direct tot uitzetting zal leiden. Het moet dus erg stiekem, ondanks dat het om max 5 plantjes gaat.

 

maar goed.

mijn voorkeur gaat om die reden uit naar een 60 x 60 x 120 tent aangezien deze in de meest gangbare kasten past. Ik vrees echter dat dit te klein is om de warmte af te voeren zonder dat hier een monster van een afzuiger tegenover komt te staan.

Mijn eerste vraag is dus, kan dit, en onder welke voorwaarden. op dit moment heb ik een 225 m3 afzuiger, 500 m3 koolstoffilter + cooltube.

kan het ook zonder cooltube?

eventuele alternatieve tenten die ik overweeg zijn 60 x 60 x 140 en 60 x 60 x 160.

is 1 van deze tenten superieur tov de rest?

 

in acht nemende, ik rook ongeveer 300 gram per jaar, groei alleen voor eigen gebruik, en haal geen 1 gram per watt uit mijn kweken maar meer iets van 0.65 gram per watt bij een 400 watt in cooltube in 120 x 120 x 200 (maar die tent vind ik dus te groot).

Ik hoef dus maar 1 of 2 keer per jaar te kweken en doe dit swinters in de nacht. Tenzij 250 watt me zal forceren (ik heb daar nog niet mee gekweekt) 3 x te moeten kweken, hoeft de tent dus niet geschikt te zijn voor in de zomer.

 

--

 

op dit moment gebruik ik een 225 m3 afzuiger van systemair ( systemair rvk 125e2) en begreep uit de verschillende posts, dat dit vrij minimaal is icm een kleine tent, In de grote tent 120 120 200, bij 400watt was het toereikend om deze op 2- 5% te draaien (waarbij snachts het licht aan ging in verder onverwarmde kamer).

Wat voor afzuiger zou de beste keus zijn als stilte de hoogste prioriteit heeft, ic dus met de 60 60 x tent.

 

--

 

Omdat 60 x 60 x 120 erg klein is, vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om iig het koolstoffilter niet in, maar buiten de tent te plaatsen, in een veel groter stuk buis, en deze buis aan te sluiten op 1 van de uitlaten van de tent. Oftewel, mijn koolstoffilter is zon 60 cm lang bij 15 cm doorsnee. zou ik deze in een 30 - 50 cm doorsnee buis kunnen plaatsen die is aangesloten op de uitlaat van de tent, en aan de andere kant is dicht gemaakt, met daar uiteraard nog doorheen komende, de verbinding naar de afzuiger.

Of zal zon constructie nooit efficient de geur af kunnen voeren?

 

--

 

bestaat er zoiets als een airflow schakelaar? iets wat ik voor of in een buis kan plaatsen, en welke de lampen uitschakelt als de afzuiger uit slaat? Ik zou graag een iets grotere veiligheid ingebouwd willen hebben in een kast waarbij zonder afvoer, de warmte razendsnel op loopt maar heb vooralsnog zelf niets kunnen vinden.

 

--

 

bestaat er zoiets als een dodemansknop, waarbij de hele zwik uit gaat als ik niet op zn minst 1 keer per week op een grote rode knop druk die de timer reset. Ik zou het een hele geruststelling vinden dat als ik ergens halfdood op straat onder een auto zou liggen, ik een maand later vanuit mijn coma niet ook nog mijn huis in lichte laaien zet.

 

--

 

 

Dit waren mijn vragen voorlopig wel even. ik hoop dat iemand de tijd kan vinden mij hierin te adviseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik kan me best voorstellen dat dat niet zo super gaat met een 400w cooltube in die grote tent., Ik zou die lamp mooi aansluiten in dat tentje van 60x60

Is echt niet te veel licht dan ofzo...,

 

Voor afzuiging adviseren ze hier altijd minimaal een cuub per wtt verlichting..,

 

En ik zou de hoogte van het tentje sws hoger doen dan 1.20 omdat je anders te kort hebt, ik zou als het kan toch minimaal gaan voor de 160.

 

 

Hoop dat je er wat aan hebt,

 

mvg, :)

 

En over dat koolstoffilter, daar kan je ook gewoon door uitblazen hoor, dan heb je helemaal geen rare systemen meer nodig.

 

Als je even doorrekend zal je er snel achter komen dat in zoon klein tentje het erg snel zal gaan stormen, met een zwaardere afzuiger er in. Omdat het tentje dan wel 10 keer per minuut word ververst met lucht, bv.

 

Verder denk er even goed over, en lees veel natuurlijk,

 

succes er nog mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.20 is idd vrij minimaal, maar mijn ervaring is dat de plantjes zon 65 cm worden, en ik kweek dan op kokosslabs, die waarschijnlijk zon 15 cm hoog zijn = 80 cm, plus 250 watt in cooltube moet geloof ik minimaal 20 cm van plantjes staan = 100 cm minimaal benodigd... dus het kan op zich net. (maar idd, nu ik dit zo uitschrijf, dat is wel erg krap ja)

 

1.60 zou kwa ruimte in de kast natuurlijk het best zijn, maar tegelijkertijd voldoet het niet aan het principe van misdirection waar ik de bouw op wou baseren. het is een formaat waarbij als je het ziet, je verwacht dat het mogelijk is, in tegenstelling tot 1.20.

Dus dat word een 1.40 .. bedankt :)

 

wat betreft het uitblazen door filter heb ik verschillende draad over gelezen, en over het algemeen raad men het af omdat er geen grof filter binnen in zit en het daardoor razendsnel vol zit. Nu heeft dat filter van mij ook zon kleine binnen doorsnee dat ik ook niet zomaar de mogelijkheid zie een dergelijk filter binnen in te zetten, maar in een uiterste noodzaak zeker een optie.

 

En wat betreft die matige kweek, dat ligt eerder aan de cooltube, en niet optimaal gedoseerd water denk ik. Ik had eerder een kweek met eb/vloed en hydrokorrels, en dat werkte echt perfect op 1 ding na. Na elke spoeling moest de ph en ec bijgesteld worden, 3 x per dag, en dat was natuurlijk geen doen.(ik vraag me nog steeds af of dat normaal is). Nu kweek ik met behulp van voedingsslangetjes en doe dat dan maar 6 x 1 minuut per dag op kokosslabs, en heb geen flauw idee of dat te weinig, genoeg of te veel is.

De grote tent zelf vond ik verder erg handig en betwijfel dat er veel licht verloren ging door formaat. Ik kon alles er iig goed in kwijt :D

Edited by schermnaam2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg hps dumpen en onder led gaan kweken :) moet je der straks ipv afzuiging een kacheltje in zetten (A)

 

gewoon 30 of 60 wat led op hun hoofd ( 30 = vergelijkbaar met 300 hps volgens boekje )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je veel geld wilt uitgeven aan led moet je dat doen.

Het is wel vele malen duurder dan TL.

Wel is het zo dat Led bijna geen warmte afgeeft en je dus heel weinig hoeft af te zuigen.

 

Beter wat TL armatuurtjes langs elkaar hangen.

Geeft ook weinig warmte af.

 

Mocht je voor HPS gaan dan gaat het zoiezo niet lukken om er iemand langs te zetten die niks in de gaten heeft dat er planten in die kast staan.

HPS geeft veel meer warmte af dus je zal harder moeten afzuigen.

Dit geeft vrij veel lawaai.

Of je moet er natuurlijk een demper tussen zetten.

 

Maar dan is het ook weer niet geschikt voor in de huiskamer want waar laat je al die apparatuur?

Die buis om je filter is ook geen slim plan.

De lucht die je door de filter blaast moet er wel makkelijk uit kunnen.

Anders krijgt je afzuiger het zwaar.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even over die buis om je koolstoffilter, ik had vroeger mijn afzuig installatie in een apparte geluids geisoleerde kast, naast mijn kweekkast, daardoor was het afzuigen gedoe wel een stuk stiller, nadeel is dat het nogal wat werk was om te maken/ kosten, en het nam nogal wat ruimte extra in gebruik...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zeg hps dumpen en onder led gaan kweken :) moet je der straks ipv afzuiging een kacheltje in zetten (A)

 

gewoon 30 of 60 wat led op hun hoofd ( 30 = vergelijkbaar met 300 hps volgens boekje )

Onder led heb ik echt nog nooit iemand fatsoenlijke resultaten zien behalen., maar bedankt voor de tip.

 

Als je veel geld wilt uitgeven aan led moet je dat doen.

Het is wel vele malen duurder dan TL.

Wel is het zo dat Led bijna geen warmte afgeeft en je dus heel weinig hoeft af te zuigen.

 

Beter wat TL armatuurtjes langs elkaar hangen.

Geeft ook weinig warmte af.

 

Mocht je voor HPS gaan dan gaat het zoiezo niet lukken om er iemand langs te zetten die niks in de gaten heeft dat er planten in die kast staan.

HPS geeft veel meer warmte af dus je zal harder moeten afzuigen.

Dit geeft vrij veel lawaai.

Of je moet er natuurlijk een demper tussen zetten.

 

Maar dan is het ook weer niet geschikt voor in de huiskamer want waar laat je al die apparatuur?

Die buis om je filter is ook geen slim plan.

De lucht die je door de filter blaast moet er wel makkelijk uit kunnen.

Anders krijgt je afzuiger het zwaar.

 

suc6

 

geld is geen optie. 300 gram wiet = 300 x 8.5 euro = 2550 euro per jaar, of het huis uit getrapt worden als ik niet iets fatsoenlijks regel.

 

En in vergelijking tot tl meende ik dat hps veel meer licht per watt genereerde, dus in verhouding van een zelfde wattage minder warmte genereert. maar bovenal, ik heb al een evsa 250 watt + lamp gekocht, dus dat onderdeel staat redelijk vast.

 

Zou het warmteprobleem in een 60x60x140 bij 250 watt (cooltube?) echt zo groot zijn dan?

 

Ik vreesde idd al dat het de luchtstroming ernstig te nadele komt als ik het in een buis ernaast plaats. Is er een minimulafstand tussen filter en buis waar het in zou staan, waarbij die stroming niet ernstig wordt benadeeld?

 

Nog even over die buis om je koolstoffilter, ik had vroeger mijn afzuig installatie in een apparte geluids geisoleerde kast, naast mijn kweekkast, daardoor was het afzuigen gedoe wel een stuk stiller, nadeel is dat het nogal wat werk was om te maken/ kosten, en het nam nogal wat ruimte extra in gebruik...

Zoiets was ik idd ook van plan, en meer ruimte in beslag nemen maakt op zich niet uit, zolang het maar niet daar is, waar men verwacht het tegen te komen.

Ik wil dus dat letterlijk dat een cannabisplantage inspecteur naast de draaiende kast, niet door heeft waar hij naast staat. zoals een goochelaar op toneel misleidt, moet ik het thuis ook kunnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zeg hps dumpen en onder led gaan kweken :D moet je der straks ipv afzuiging een kacheltje in zetten (A)

 

gewoon 30 of 60 wat led op hun hoofd ( 30 = vergelijkbaar met 300 hps volgens boekje )

 

Ja hoor dat moet je zeker geloven, zou effe mooi zijn 300 Gr. onder een 30w led :) :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja hoor dat moet je zeker geloven, zou effe mooi zijn 300 Gr. onder een 30w led :) :D ;)

nouja, toen met die 90 watt ufoleds was dat toch wel even de verwachting bij velen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk maar naar twindaddy en de laatste kweek van Donnie, die gasten laten zien dat het wel succesvol kan aflopen met led.

Maar zulk gelul van dat een 30w led gelijk is aan een 300w lamp, moet je niet geloven....

maar als je bv kweekt met een 300w ledlamp denk ik dat de 200gr+ wel haalbaar moet zijn, maar echt niet met een 30w led 300gr wiet...das echt BULLSHIT :)

Gr SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Die van twindaddy konik niet vinden, maar die van donnie, wouw, dat ziet er goed uit. Al staat het er bij hem wel 2 maand langer dan ik gewend ben, nl 2 1/2 maand ipv 4 1/2. Maar zo succesvol heb ik led nog niet zien zijn, en ook nog met zo weinig watt, petje af. De laatste keer dat ik me op led orienteerde produceerden ze slechts hele lange sprietjes met zo hier en daar een verdwaald topje bovenin :)

 

Ik denk trouwens dat kwa hitteontwikkeling een HPS misschien wel beter is met ~150 lumen per watt dan led met 85 - 115 lumen per watt (aldus http://www.dutchgreengrowlights.eu/1/info/ )

 

Ik verwacht met mijn kweekvaardigheden zon 150 gram te halen met 250 watt hps, dan zou ik aan 2 kweekjes per jaar genoeg hebben. Op dit moment is dat 1 kweekje en 1 x viavia 50 gram kopen per jaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om zulke resultaten te behalen moet je veel kennis van zaken hebben en ervaring..

 

Die hps 250 is een goede optie, misschien kun je dan een softbox maken met een slakventilator?

Scheelt ook heel veel wat geluid betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...