Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boefje030

Muur plaatsen

Recommended Posts

wat een hobby... he Gab.... :lol:

 

kweek je binnen... wil je bouwvakker/electricien van beroep zijn....

 

kweek je buiten wil je boswachter of boer van beroep zijn.....

 

we hebben onze ware roeping gemist :D

 

succes met knutselen :spliff: ...en jammer dat je morgen niet mag komen... B) ...toch maar 2 lowriders opkweken? :lol:

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt gab...

 

Hard werken deze hobby.

 

Ja inderdaad jammer, maar jij ging die mircrofoon onder je kleding dragen toch??

 

Ja van de zomer even wat buiten zetten en postst maken :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens met metalstud wel foam tussen de muur/vloer en het profiel.kan ook strookje glaswol zijn ofz.

Scheelt erg in geluid.

Dubbel fermacell en je zit zeker safe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit ervaring kan ik je zeggen dat een dubbele gipswand met glaswol ertussen echt heel hol klinkt als je klopt. Ytong daar en tegen niet. Ik heb het allebij in mijn huis gebruikt als wanden. De rode blokken zijn misschien snelbouwblokken? Worden heel veel in België gebruikt.

 

http://www.vinckier-nv.be/ruwbouw/binnenmu...uwstenen-nl.htm

 

Nadeel kan zijn dat dat weer met cement moet, is voor een amateur weer een stuk lastiger als ytong, dat gaat immers met een soort lijmkam.

 

Zelf een bekisting maken en volgieten met beton lijkt me de hel. Als je geen hol geluid wilt ook zeker niet gaan voor metal studs en gips. ik ben echt blij dat ik mijn huis af heb, ik heb 1,5 jaar in die zooi geteten.

 

Wat je ook kiest, ik wens je succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook blokken purren. gaat ook lekker snel en erg makkelijk. als je maar waterpas begint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die blokken die je liet zien zijn het niet. ik spreek zelf ook uitervaring heb elke dag met dat soort muren te maken... ik vind persoonlijk ytong ook nog te hol klinken als je het vergelijkt met een massieve muur ( kalkzandsteen, beton of gemetseld)... Zal het van de week eens even navragen je hoort het nog van mij!

 

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boefje

 

Heb even navraag gedaan bij deze : De steen die ik bedoel wordt hier peruso/peruzo genoemd(bij de bouwmarkt zullen ze wss genoeg weten met die term) Een rode steen met afmetingen die ik hier voor al vermeld heb in mijn post, het voordeel van deze steen is ook dat hij goed isoleerd! nadeel is dat je moet kenne metselen..

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb het fout getypt : Het heet Poriso!

 

gr bijster

 

Bedankt voor de moeite bijster..

 

Ik weet in iedergeval genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

~vul de blokken met zand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...