Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ras Ganja Don

Luchthuishouding in tentje

Recommended Posts

Greetings and love,

 

Ik wil binnenkort mijn kweek tentje bestellen en heb hier al bij de micro sectie een topic gepost over de opzet. Ik heb daar commentaar gekregen over de lucht huishouding en filtering. Ik ga een S.J.Darkstreet DS 60ll (zie: http://www.wietforum-shop.nl/s.j.darkstreet-ds-60ll.html) tent gebruiken. Ik wil een Buis ventilator 100 mm (zie: http://www.wietforum-shop.nl/buis-ventilator-100-mm.html) in mijn tentje plaatsen. Ik wil weten of die ventilator veel geluid maakt want de kweek tent komt op mijn slaapkamer te staan. Ten 2e wil ik weten of de ventilator makkelijk aan te sluiten is en krijg je er kabels bij?

 

Als filter ga ik een Wilco koolstof filter 100m3 (zie: http://www.wietforum-shop.nl/wilco-carbon-filter-250m3.html) gebruiken. Is deze goed in combinatie met de buis ventilator die ik wil gaan halen te gebruiken?

 

Ik hoop dat ik hier wel een goed en duidelijk antwoord kan krijgen op mijn vragen!

 

Raspect and blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een iets zwaarder filter nemen :rofl

 

.. 225m3 filter

 

en dan een 100mm 100m3/h afzuigertje

of misschien nog beter.. een 125mm 130m3/h buisafzuigertje

 

 

 

linkjes werken niet trouwens :lol:

 

 

Succes en komt er een verslag van ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou een iets zwaarder filter nemen :rofl

 

.. 225m3 filter

 

en dan een 100mm 100m3/h afzuigertje

of misschien nog beter.. een 125mm 130m3/h buisafzuigertje

 

 

 

linkjes werken niet trouwens :lol:

 

 

Succes en komt er een verslag van ?

 

Er komt zeker een verslagje van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet beter een 200 kuub afzuiger met een thermostaat/dimmer ertussen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niet een afzuiging die niet al te veel lawaai maakt dus de keuze is moeilijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een 500 kuub softbox met variac en die maakt mider geluid dan men 2 100 kuub badkamer fans.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

125mm 190m³ heel erg stil.. heb er zelf een als inblaas;)

 

klik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dezelfde filter + afzuiging in gebruik die je laat zien.

Hij is gemakkelijk aan te sluiten de afzuiging. Kwestie van 2 draadjes aan sluiten en de stekker in het stopcontact. Je krijgt er geen kabels bij.

Veel geluid maakt hij niet. Je kan het vergelijken met een pc die aanstaat (afzuiging zelf hangt wel in me kast scheelt ook aardig wat). Mijn kast staat ook op me slaapkamer en ik slaap er prima doorheen. Moet wel erbij zeggen ik gebruik wel een dimmer. Als hij vol aan staat maakt hij wel aardig wat geluid.

Filter + afzuiging vind ik zelf een goede combo. Ik ruik helemaal niks op me kamer als de kast dicht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb dezelfde filter + afzuiging in gebruik die je laat zien.

Hij is gemakkelijk aan te sluiten de afzuiging. Kwestie van 2 draadjes aan sluiten en de stekker in het stopcontact. Je krijgt er geen kabels bij.

Veel geluid maakt hij niet. Je kan het vergelijken met een pc die aanstaat (afzuiging zelf hangt wel in me kast scheelt ook aardig wat). Mijn kast staat ook op me slaapkamer en ik slaap er prima doorheen. Moet wel erbij zeggen ik gebruik wel een dimmer. Als hij vol aan staat maakt hij wel aardig wat geluid.

Filter + afzuiging vind ik zelf een goede combo. Ik ruik helemaal niks op me kamer als de kast dicht is.

 

Is het moeilijk om er een dimmer tussen te zetten en wat voor dimmer moet je hebben? Kan je dat misschien toelichten. Ik ben niet zo super goed in de electro thuis maar tot bepaalde hoogte kan ik wel iets fixen. Een lampen fitting aansluiten. Computer fan op adapter laten lopen. Een lampen dimmer installeren. Een stekker aan snoer maken en van die soort dingen!

 

Raspect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor dat is niet moeilijk.

Let er wel op dat je een dimmer koopt voor een badkamer ventilator.

Ik zelf had eerst deze gekocht maar die dimt de ventilator niet ver genoeg.

Verder dimmen dan 75-80 % kon niet zodat hij veel herrie bleef maken.

Ik heb mijn afzuiging bij de gamma gekocht en er lag daarnaast een dimmer voor de ventilator.

Deze werkt er wel goed op zodat hij lekker stil gezet kan worden.

Hij ziet er het zelfde uit als de fancontroller op de link maar is alleen wit en zonder thermostaat.

Aansluiten is niet erg moeilijk dus.

De dimmer is al helemaal gemonteerd en je moet 1 kant er van in het stopcontact steken en aan de andere kant de stekker van de afzuiging en dan aan het draai knopje (of hoe dat ding ook mag heten :rofl) draaien totdat je de goede stand hebt gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...