Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alucard

een motortje en een ideetje

Recommended Posts

Ik heb hier nog een mooi 12 volt gelijkstroom motortje liggen met tangentiaal veren van een auto ventilator.

Volgens mij is deze prima te regelen met een 12 volt accu en een variabele weerstand ertussen.

 

uiteraard dacht ik gelijk aan deze kan ik vast wel gebruiken om hasj te maken.

motortje check

zat te denken aan een 18 cm doorsnede pvc buis om hier vervolgens stukken uit te zagen.

Vervolgens heb je nog pvc tussen die gaten zitten deze aan 1 kant doorzagen en andere kant warm maken en naar binnen buigen

( is werelds slechtste uitleg )

Filterzak 100 micron Ø 18cm eroverheen.

vastmaken aan het motortje en knipafval erin en draaien maar

 

ipv weerstand kan er ook gebruikt worden gemaakt van tandwieltjes

 

vind het overigens zelf gewoon leuk om te maken.

mocht er iemand anders ook wel interesse in hebben wil ik hem ook wel voor deze persoon maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch bezig bent lol <_<

Ik vind het een leuk idee. Ik heb zeker Intresse

 

Greets mitc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een leuk ideetje!

Was er zelf ook al over aan het brainstormen (wou bijna een wasmachine ombouwen :))

 

Waar haal jij je filterzakken vandaan?

Ik zat zelf te denken aan geperforeerd rvs of kunststof zeefgaas... mja ik heb dan ook grootse plannetjes.. :lol:

 

Ben erg benieuwd hoe je uitvinding eruit gaat zien! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat 100 mic wel goed is jaah.

 

Greets mitc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zoek eigenlijk gewoon een doek maar niet echt zeefdrukker hier in de buurt.

online shops ?

 

80 micron zeefdrukgaas gevonden ondertussen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg nice...

 

Ik denk dat je meerdere aanvragen gaat krijgen, want je idee is tof.

Droog zevers zijn coool!

 

Ik houw me ook aanbevolen hehe.

 

En succes met de bouw van je prototype!

 

Gr Skafz

Share this post


Link to post
Share on other sites

stilzitten is altijd lastig

 

het idee was om een trommel te maken van pvc maar dit is veranderd naar hout. makkelijk te bewerken.

trommel met een buiten diameter van 40cm en een lengte van 50cm

dikte mdf plaat 12 mm

dikte houten spijlen 14 mm

 

1 plaat mdf waaruit 2 cirkels met een diameter van 40cm zijn uitgezaagd

2 stuks houten spijl van 2.70m waaruit 10 spijlen van 52.5 cm ( 2 x 1.2 cm extra voor het bevestigen in het mdf )

houtlijm

 

so far 11 euro overigens

 

uiteraard de lijntjes even mooi aftekenen ( ja ik weet het hij is al gezaagd maar gaat om het idee )

 

gallery_26114_11566_783178.jpg

 

 

Ik dacht mdf te kopen en dat het wel redelijk zou werken maar was aardige domper maar heej het functioneert nog steeds.

gallery_26114_11566_1035812.jpg

het is uiteraard wel de bedoeling dat de spijlen allemaal op de goede plek komen te zitten dus heb ik even een een 10 X 36 graden boog uitgeprint

 

gallery_26114_11566_974331.jpg

 

uiteraard moesten er wat gaten geboord worden van 14 mm in de mdf platen zijn zijn geboord met een afstand van 19 cm van het hart ( 1 cm vanaf uiteinde naar binnen )

Vervolgens lijm in de gaten en de spijlen erin

 

gallery_26114_11566_1404207.jpg

 

uiteraard kan alles nog even mooi afgeschuurd en afgewerkt

 

gallery_26114_11566_491491.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maken is geen probleem denk ik maar een motortje vinden die hem gaat laten draaien daar zit ik al maanden over na te denken :P

 

Iemand een idee?

 

Leuk concept wil zelf ook zoiets gaan maken met de tijd dus kijk nieuwsgierig met je mee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al een motortje van een auto ventilator. 250 watt met 12 volt en 20 ampere ( ja hoog :smoke )

kan de weerstand zelfs van de auto zelf gebruiken om het te reduceren naar 5 volt om de motor te vertragen

desnoods is een tandwiel reductie nog mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet waar je woont maar in groningen bij de minerva in de buurt verkopen ze zeefdrukgaas.

 

verder zou ik het net zoals in de oorlog doen.......gewoon fietsen!!!!! hoe en wat precies daar ben ik niet technisch genoeg voor hahahah, als je de as gebruikt zonder velg en spaken.....dat draait toch hahahahaha fiets op een hometrainer standaard en trapen maar, kan je zelf de snelheid bepalen...hhaha

 

nee, ik ben niet stoned........zou je wel denken maar is nie zo.

 

groeten van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groningen is wel heel ver weg zeg maar.

tandwiel reductie is uiteraard gewoon een optie maar proberen het toch een beetje aan een budget te houden.

zo'n ding maken als ik 200 euro uitgeef is een eitje natuurlijk

 

ondertussen 2 leveranciers gevonden voor zeefdrukgaas hopelijk kan ik dit morgen verkrijgen en kan ik verdergaan.

zit te denken om 2 gazen te gebruiken om voor te filteren maar het concept dat ik nu heb dan blijft het vuil tussen de filters zitten en zal dit uiteindelijk vol raken.

 

zit nog te twijfelen om lagers te gebruiken, moet ik nog even naar de prijs kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

op conrad.nl heb je hele leuke motortjes voor onderde 10 Euro, ook zijn hier snaren snaarwielen en tanwielen te verkrijgen. Ben nu zelf ook bezig aleen vraag ik me af hoeveel micron doek ik moet aanschaffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

link werkt niet

 

bij conrad moet je klilkken op "directe link naar dit product". Dan copy paste

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders moet je even bij conrad de zoek functie gebruiken, IGARASHI MOTOR 20G-380

zo een motortje moet je hebben zit een vertanding ingebouwd waardoor deze motortjes erg goed zware belasting aan kunnen. Zal vanmiddag nog even voor je zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk bezig zeg. Ook erg netjes bezig.

 

Voor de mensen die een motortje zoeken is misschien een ruitenwisser motor wat. De uitgaande as na de worm tandwiel reductie is gewoon draaiend en door deze reductie ook krachtig en langzaam. Bovendien goedkoop en gemakkelijk te bemachtigen.

 

Gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag voor een heel mooi prijsje genoeg zeefdrukgaas kunnen regelen :smoke

 

verder heb ik het motortje nog even bekeken, denk eerlijk gezegd niet dat deze motor geschikt is voor een laag toerental.

kan hem nooit genoeg dimmen dus een reductie zal noodzakelijk zijn

 

heb ook nog een gelijkstroom motor die overigens een glijcontact heeft die heel gemakkelijk te vervangen is

ik zou ook alles even door kunnen rekenen maar werk op dit moment nog even met de dingen die ik heb zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er ook gewoon een handvat aan zetten , model draaiorgel

Budget wijs heel goedkoop en je kan zelf het toeren tal bepalen :smoke

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

andere mensen mogen gelijk even meedenken :smoke

 

 

kwam nog een mooie optie tegen.

Elektrische_Ramen_Motor_SPY.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een auto-raam-motor

 

Kan ik afraden. Die in mijn auto wordt van een enkele keer op en neer van het raam al gloeiend heet.

 

Ruitenwissermotor vind ik tot nu toe de beste optie.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...