Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sparky

Oogst dillemma ivm vakantie 13 oktober t/m 28 Oktober

Recommended Posts

Ik heb 5 planten in de tuin staan, 2 staan in volle grond en zijn zo n 190 cm. 1 daarvan blijft achter in de bloei aangezien deze last heeft gehad van lichtvervuiling ivm een lantaarnpaal. Dan is er nog 1 plant die hier ook last van heeft, ik ben een paar weken geleden begonnen met het afschermen van deze 2 planten met plastic. Ze beginnen nu ook toppen te vormen. De overige 3 planten bloeien al wel flink en hebben al mooie toppen ontwikkeld. Nu ga ik 13 oktober met vakantie maar zit te twijfelen welke pp s ik (13 okt) ga omzagen en alvast te drogen hang. Ik zou ook tijdens mijn vakantie de dames kunnen laten oogsten door een vriend die de sleutel heeft. Bijvoorbeeld 20 oktober, want ik las hier dat pp nogal wat bloeitijd nodig heeft.... Het nadeel daarvan is dat de kans op toprot natuurlijk flink toeneemt. De weersvooruitzichten voor de komen de tijd zijn niet meer echt gunstig dus misschien is het wel verstandig om alles voor mijn vakantie om te halen en op te hangen.. Is dit een goed idee of is het toch beter om tijdens, of zelfs eind oktober (bij terugkomst vakantie) te oogsten... Wie o wie heeft een goede tip?

 

gr spraky..

 

zie foto

 

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=14233

Share this post


Link to post
Share on other sites

och ja ik denk dat je het antwoord zelf al weet?

voor je zielerust zou ik dit Plantje? (flinke struiken zeg) gewoon vlak voor je vakantie omleggen slaap je wellicht beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je compliment, ben er ook erg druk mee geweest, ik heb als beginneling een hoop tijd op het forum doorgebracht op zoek naar kennis. En daar heb ik een hoop aan gehad, de stekken voor volgend jaar slaan trouwens ook goed aan :D

 

wat betreft de oogst twijfel ik nog erg, zou het ook zonde vinden als hij niet goed uitbloeid.

en dan met name die 2 die wat achterstand hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...