Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amythisis

Is dit voldoende als startpakket?

Recommended Posts

Hallo medemensen, binnen enkele maandjes zou ik met mijn eerste wietplantje willen beginnen..

Ik vraag mij echter nog het één en het ander af..Wat ook maar normaal is,denk ik.

Is volgende lijst producten genoeg om er aan te beginnen?

 

1 Zaadje

2 PH-meter

3 Hygrometer

4 Wortelstimulator

5 Bloeistimulator

6 Canna bio vega 1l

7 Canna cannazym 1l

8 Eén Bloeilamp van 110 Watt

9 Potgrond

 

Of zijn er nog meer dingen noodzakelijk?

Of kunnen er eventueel dingen weggelaten worden?

 

Je moet weten,ik heb dit nog nooit eerder gedaan en verwacht er dus ook niet al te veel van..

Ik ben ook niet van plan om er al te veel geld aan uit te geven.

 

Ik zou beginnen met een autoflowering "ROYAL DWARF"

 

Gegevens:

 

40-60 cm

8à9 weken van zaad tot oogst

Tot 60gram per plant opbrengst

12à14% THC

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 gr per plant opbrengst, knap dat ze dat nu al weten...

 

hier haal je een echt starterspakket, heb je veel meer aan klik

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
60 gr per plant opbrengst, knap dat ze dat nu al weten...

 

hier haal je een echt starterspakket, heb je veel meer aan klik

 

succes

 

Ga eens even kijken..Alvast hartelijk bedankt.. :verrygood Die opbrengst vond ik maar gewoon.. Mij maakt het niet uit of het nu 60 of 10 is.. Tis maar mijn eerste maal en zal al heel blij zijn als 1 plantje mooi groeit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

met het starterspakket kan het bijna niet fout gaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo medemensen, binnen enkele maandjes zou ik met mijn eerste wietplantje willen beginnen..

Ik vraag mij echter nog het één en het ander af..Wat ook maar normaal is,denk ik.

Is volgende lijst producten genoeg om er aan te beginnen?

 

1 Zaadje

2 PH-meter

3 Hygrometer

4 Wortelstimulator

5 Bloeistimulator

6 Canna bio vega 1l

7 Canna cannazym 1l

8 Eén Bloeilamp van 110 Watt

9 Potgrond

 

Of zijn er nog meer dingen noodzakelijk?

Of kunnen er eventueel dingen weggelaten worden?

 

Je moet weten,ik heb dit nog nooit eerder gedaan en verwacht er dus ook niet al te veel van..

Ik ben ook niet van plan om er al te veel geld aan uit te geven.

Ik zou beginnen met een autoflowering "ROYAL DWARF"

 

Gegevens:

 

40-60 cm

8à9 weken van zaad tot oogst

Tot 60gram per plant opbrengst

12à14% THC

 

doe een buiten kweekie of guerilla...bijna niks nodig...en je had een paar maanden de tijd zei je...

 

lees je in en ga lekker buiten spelen :verrygood

je hebt niks van een gs nodig...een tuincentrum heeft alles... :wave:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
doe een buiten kweekie of guerilla...bijna niks nodig...en je had een paar maanden de tijd zei je...

 

lees je in en ga lekker buiten spelen :verrygood

je hebt niks van een gs nodig...een tuincentrum heeft alles... :wave:

gr

Carpie

 

Ik woon op appartement.. En twijfel.. Zou ik het op balkon zetten? Of in kleine kamer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen op het balkon.

Als je wel binnen wilt gaan zul je ook aan een filter moeten ivm stankie stankie :verrygood

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Op appartement", dat kan alleen maar in België zijn. Omdat je niets vermeldt over zaken als afzuiging en ventilatie lijkt het ook mij verstandig op je balkon te beginnen (zeker als die op het zuiden ligt). Daar heb je voor die drie (?) Royal Dwarf zaadjes genoeg aan een zak van bijv. deze potgrond van een befaamd Belgisch merk. 100% bio, bevat (bij gebruik van een voldoende grote pot) voldoende meststoffen voor je gehele kweek maar is toch zo mild dat het ook geschikt is om in te zaaien. Eventueel kun je daar nog een zak perliet van hetzelfde merk doormengen voor een betere luchthuishouding in je grond. Verder zoveel mogelijk zon en liever regen- dan kraanwater.

De pitpots uit het hierbovengenoemde startpakket zijn erg handig voor het ontkiemen en de bacto is zeker ook aanbevelenswaardig, het vervangt feitelijk je wortel-, groei- en bloeistimulator.

I.p.v. een pH-meter zou je de aanschaf van een tensiometer kunnen overwegen, een uitstekend hulpmiddel ter voorkoming van overbewatering, iets wat denk ik iedere beginner (en veel ervarener kwekers) anders al gauw overkomt.

Zaaien rond begin mei, dan ben je midden in de zomer klaar (het duurt wel wat langer dan die 8 of 9 weken), levert de beste resultaten. Twee buitenkweken per jaar zijn goed mogelijk, zeker als je eerder begint, eventueel in het begin nog voor het raam.

Die Royal Dwarfjes geuren trouwens sterk volgens de beschrijving, misschien iets om rekening mee te houden i.v.m. buren. Omdat naar ik meen in België het bezit van één vrouwelijke plant gedoogd wordt, zou ik in geval van gefeminiseerde autoflowers voor groter wordende soorten als bijv. de Big Devil van Sweet Seeds gaan, de te verwachten opbrengst van een miniplantje als de Royal Dwarf zal in de praktijk waarschijnlijk dichter bij de 6 dan bij 60 gram liggen.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...