Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
theosophia

hoe herken je P tekort?

Recommended Posts

Heb een plant die nu enkele dagen in de bloei is, ze heeft een 3 tal bladeren die wat geel zijn... Natrium tekort. Normaal geef ik wat groei voeding en het probleem is opgelost... mag ik dit nu nog doen nu ze in de bloei is?

 

Binnen enkele weken... als de plant goed aan het bloeien is... hoe herken je dan dat ze wel wat fosfor kunnen gebruiken?

 

En in verhouding met de 'groei', hoeveel natrium gebruikt een plant in de bloei? Mijn groeivoeding is N=8 en bloeivoeding N=2. Zal ze voldoende N krijgen van de bloeivoeding of kan een grote buitenplant wel wat meer N verdragen?

 

En in de bloeifase zijn gele bladeren nog stees een indicator voor N tekort?

 

Vele vragen :-)

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey theosophia

 

ik zal eerst antwoord geven op de onderwerpvraag.

een fosforprobleem (P in het rijtje N-P-K) is best lastig te herkennen tijdens de groei maar in de bloei wordt het zichtbaar door vreemde bladkleur (paars en soms zwart) en de bladeren worden snel dor en gaan slap hangen of ze worden geel (ik heb het nu over een tekort)

maar in deze periode kunnen de plantjes nog wel wat extra stikstof (N) gebruiken omdat de zijtakken nog moeten rekken om plaats te maken voor de toppen

en de bloei voeding de je gebruikt daar is niks mis mee qua stikstof

 

ltrz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb een plant die nu enkele dagen in de bloei is, ze heeft een 3 tal bladeren die wat geel zijn...  Natrium tekort.  Normaal geef ik wat groei voeding en het probleem is opgelost... mag ik dit nu nog doen nu ze in de bloei is?

 

Ik denk dat je stikstof bedoelt (N).

Verder bigint de plant nu nog met een groeispurt, dus wat N is nu nog wel welkom.

Ik heb de neiging mijn 1e vat in de bloei nog aan te maken met groeivoeding.

Ik begin dan na een 1/2 week met bloeivoeding.

 

Binnen enkele weken... als de plant goed aan het bloeien is... hoe herken je dan dat ze wel wat fosfor kunnen gebruiken?

 

Kijk enns op mijn site met bladproblemen.

Daar staan toch ook 2 duidelijke foto's.

 

Je voedingen zijn naar mijn mening ook prima :arrow:

 

En in de bloeifase zijn gele bladeren nog stees een indicator voor N tekort?

 

Het kan daar ook een teklen zijn van overvoeding. Het ligt aan de manier waarop ze geel worden :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...