Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
QNC

Early Misty: Beginnende toprot, en klaar om te knippen?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds kort zitten rondkijken op deze website, en ben er dus niet super bekend mee.

En ik wou al een tijdje iets posten, maar het kwam er niet van.

 

Ik heb al sinds Juni 2 plantjes in mijn tuin staan,

1 is een buitenplant: Early Misty,

en 1 is een binnenplant: Amnesia Haze.

 

De Amnesia heb ik sinds 3 weken binnen gezet, omdat de haartjes nog wit waren,

maar het te koud werd buiten, en zij werd erg geel.

 

Maar de Early Misty is veel dikker en steviger, en natuurlijk een buitenplant,

dus die heb ik laten staan.

Maar ik heb er 2 dagen nu niet naar gekeken, en ik kijk vandaag en opeens zijn de haartjes enorm snel bruin geworden, en ik heb zelfs in 2 toppen beginnende toprot.

Nu neem ik aan dat ik hem vandaag meteen het beste kan knippen?

 

Hier wou ik graag even advies over van een Prof., aangezien ik nog een beginner ben.

Aangezien hij voor mijn gevoel zo goed is gegaan en behoorlijk wat wiet erop heeft zitten,

wil ik hem nu natuurlijk meteen redden voordat het te laat is.

 

Zou iemand mij tips willen geven wat ik nu het beste kan doen?

Zal ik hem bijv. nu ook binnenzetten of maakt dat de toprot meteen erger?

 

En wat vinden jullie van de Amnesia, zal ik die ook meteen knippen of nog even een weekje wachten?

 

Ik heb net meteen wat foto's gemaakt die ik erin zal zetten, samen met foto's die ik 2 weken geleden had gemaakt.

 

(Op de 1e foto's zie je dat ik de Early Misty binnen had gezet, dit was omdat het had geregend en hij stond niet onder het afdakje, maar toen las ik in een topic dat je hem niet vochtig binnen mag zetten omdat je dan toprot krijgt, ik heb hem toen meteen buiten gezet dus daarvan kan de toprot niet komen)

 

 

Dit was ongeveer een maand geleden en hierop zie je ze allebei

 

04092010480.jpg

 

Dit was 2 tot 3 weken geleden, en dit is alleen de Early Misty

 

100_2032.jpg

 

Hier zie je de topjes van boven (misty)

 

100_2010.jpg

 

Dit is hoe ze er nu uit ziet: (misty)

 

100_2041.jpg

 

100_2048.jpg

 

En de toprot

 

100_2053.jpg

 

100_2043.jpg

 

 

 

 

En dan hebben we hier nog de Amnesia Haze:

 

100_2036.jpg

 

100_2039.jpg

 

 

Hopelijk kan iemand mij snel advies geven.

 

 

Groetjes, en bedankt alvast

QNC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag foto's in wietforumalbums, zodat de topics ook na verloop van tijd van foto's blijven voorzien en er geen lege en nutteloze topics ontstaan. Ook de laadtijd van vele sites zijn verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen dan.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dankjewel zal ik doen. Maar m'n forum blijft nu wel beschikbaar toch.

 

En heeft niemand een tip voor me want ik wil nu meteen beginnen met knippen eigelijk..

 

 

GR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je een meer duidelijke foto maken van de trichomen enzo? Die toprot er gewoon ruim uitknippen, dus niet schromen ook een beetje gezonde top eromheen weg te knippen, en daarna goed in de gaten blijven houden of er zich wat ontwikkelt.

 

Als je met de supermacro-functie of macro als je geen supermacro hebt goed inzoomt op de toppen, dan kan je ook zonder loupe of zakmicroscoop zien hoe de trichomen eruit zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het geprobeert met mn camera,

maar zelfs met de speciale inzoom-functie krijg ik geen perfecte foto van de kristallen, helaas.

 

Maar de haartjes beginnen echt bruin te worden dus ik denk toch dat die al klaar is

 

Wat kan je mij zónder foto van de trichomen vertellen wat je denkt?

Nog niet knippen dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de haren kunnen ook van de regen bruin worden ik zou nog minimaal een weekje wachten met knippen

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites
de haren kunnen ook van de regen bruin worden ik zou nog minimaal een weekje wachten met knippen

 

gr rster

 

 

Okee, maar ik heb hem nu wel binnen gezet.

Zal ik hem dan een paar dagen binnen laten staan als ik hem niet knip,

of toch weer naar buiten verplaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het zonnig weer is en niet vochtig zou ik ze gewoon buiten zetten , of je moet de mogelijkheid hebben binnen af te bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een microscoop?

heb ontdekt dat foto van de trichomen heel simpel is door gewoon de camera te houden waar je normaal je oog zou houden(even zo'n klein blaadje van rond de top waar wel kristallen opzitten afknippen, kristallen, of in elk geval het deel wat je gaat bekijken, niet aanraken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graag foto's in wietforumalbums

 

De vraag was niet vrijblijvend, dit duurt veel telang en ik zal het topic dan ook sluiten tot je hier wat aangedaan hebt. Ik hoor het wel in mijn PM als dat zo is !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...