Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
anoniempje

hoe te voeden

Recommended Posts

toen ik met de hand water gaf deed ik altijd de voorgeschreven verhouding op de fles

 

en dat heel itjd een dan een keer en de dag erna water beetje om en om

 

nou met auto bewatering hoe kan ik dat het beste doen want ik zal toch ook heel tijd moeten spoelen neem ik aan en om de dag de voeding te verwisselen met water is een beetje lastig

 

ik heb maar 4 planten in 11 liter potten

 

kan ik dan het beste een 3 liter jerrican nemen en vullen met voeding voor drie dagen en dan met alleen water voor 3 dagen ?

 

of kan ik de hele week door voeden met de helft van de voor geschreven verhouding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft automatiseren bij 4 planten nou voor zin? Je kan het ook overdrijven.... Tegen de tijd dat je die jerrycan hebt aangemaakt ben je ook al klaar met je planten watergeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vindt het toch wel een verschil als als het zo automatisch loopt gaat het veel lekkerder

en de grond is altijd egaal vochtig en drupt het 4 x een kwartier per dag in de pot

 

met glaasjes water geven op momenten dat het in me op komt is het bij mij meer een droog/nat kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Ik vind een watergeef systeempje ook wel handig al is het maar voor een paar planten, je kunt altijd een paar dagen weg als je wil en je hoeft niet meer op vaste tijden water te geven (voor mij wel handig als ik s'avond's stoned op de bank hang :) )

Als je op grond kweekt (ik spoel nooit op grond) zou ik de voeding halveren en constant meegeven, dan de voeding opvoeren naar het einde toe, dan de laatste week alleen water.

Ik geef wel constant enzymen van Canna mee en bij hergebruik van de aarde verdubbel ik de hoeveelheid enzymen de laatste 2 weken (volgens voorschrift van Canna)

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...