Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

nadat 1 van men stekken het vandaag heeft begeven heb ik 4x royal automatic in zo een seed bakje van RQS gedaan...

 

verhouding stimulator & water goed aangehouden zoals beschreven..

 

 

aangezien dit men eerste keer met zaad is en onder TL (2x18w )

 

vroeg ik me af : moete ze in de donker of mogen ze onder de lamp?

 

zo ja onder lamp op hoeveel afstand van de lamp? en hoelang?24 of 18/6?

 

 

bakje van RQS is eigenlijk niet meer dan een kweekbakje met van die pluggen in.. :D

 

ik weet : zoek functie etc... maar vond geen duidelijk antwoord over dit want de 1 zegt dit de ander dat ... en nog geen RQS seed tray tege gekomen ...

 

 

dank bij voorbaat wie kan helpen :huh: :lol:

 

 

edit : in de kast is het constant 25-26° :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden licht of donker maakt niet uit

wel temperatuur boven 20°

na dagje of 2/3 komt die boven ,

dan direkt belichten!

 

Groetjes DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaden licht of donker maakt niet uit

wel temperatuur boven 20°

na dagje of 2/3 komt die boven ,

dan direkt belichten!

 

Groetjes DJP

dus zoals ze nu staan in da kweekbakje met plastic kap over is het goed da ze op een 25-26° staan en de lamp aan op 24?

 

ben van plan als ze uitkomen op 18/6 te weken dan ..

 

 

enig idee van afstand? denk da ze nu op een goeie 50-60 staan zo iets...en zijn 2TL's cool white van 2x18W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zaden groeien onder de grond ... dus je hebt niet echt licht nodig.

Als ze ontkiemen de lampen er zo dicht mogelijk boven. Op 50 centimeter krijgen ze te weinig licht en worden het van die sprietjes.

Zo dicht mogelijk er boven op 5 cm is beter dan 10 cm ( wel de temperatuur vlakboven je planten in de gaten houden).

Succes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Zaden groeien onder de grond ... dus je hebt niet echt licht nodig.

Als ze ontkiemen de lampen er zo dicht mogelijk boven. Op 50 centimeter krijgen ze te weinig licht en worden het van die sprietjes.

Zo dicht mogelijk er boven op 5 cm is beter dan 10 cm ( wel de temperatuur vlakboven je planten in de gaten houden).

Succes.

 

PF

 

 

 

thnx , maar men zaadjes steken in van die pluggen van Royal Quality Seeds , dus eigenlijk zijn ze al " beschut " tegen het licht ...( zijn die pluggen die opzwellen door water..)

 

dus kan het licht dan wel op 50 ( aangezien ze dan toch een afstand ervanaf staan..)

 

 

en was idd bedoeling van moment dat ze komen piepen , ze direct op 18/6 te zetten op 5-10 cm afstand :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals dit antwoord:

Zolang ze onder zitten, kamertemp, hoef je toch niet voor te verlichten :lol:

 

Zaden strekken als ze te weinig licht krijgen, ze gaan als een gek naar het licht toe knokken en worden ook niet mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nogmaals dit antwoord:

Zolang ze onder zitten, kamertemp, hoef je toch niet voor te verlichten :lol:

 

Zaden strekken als ze te weinig licht krijgen, ze gaan als een gek naar het licht toe knokken en worden ook niet mooi.

toch raar dat een royal automatic van me sinds zaterdag in de donker in een glas water ligt en nog steeds geen tekenen vertoont van ontkiemen...

 

en een white widow die in de plug stak en een beetje ligt kreeg toch al een goeie 3 cm is...(ok gestrekt maar staat nu wel onder de lamp op een goeie 5 cm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het zaadje eens te knakken. Dwz voorzichtig op de randjes drukken tot het schilletje heel iets open gaat. Dan weer in het water en afwachten.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probeer het zaadje eens te knakken. Dwz voorzichtig op de randjes drukken tot het schilletje heel iets open gaat. Dan weer in het water en afwachten.

 

EmTee

heb ze nu allemaal in de pluggen staan dus zal voor volgede zaadjes zijn :huh: heb ze allemaal met scherp puntje naar onder gelegd...nu hopen dat ze uitkomen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi ze in een glas water laat ze 24uur vol zuigen vaak zijn er dan al een paar open.

Daarna doe ik de overige onder een laag nat wc papier meestal komen ze allemaal uit.

Is dit niet het geval knak ik ze en dan komen ze allemaal uit :lol:

 

Meteen in de aarde of pluggen heb ik nooit geen goeie ervaringen mee.

Stop ze pas der in als de pen wortel eruit steekt :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hanteer na veel geklooi en gedoe ook precies de methode van Spikey. Misschien moeten we er patent op aanvragen Spike? :lol:

 

Werkt super!

 

EmTee

--EDIT-- Glas water in het donker op 21 a 22 graden trouwens. Zaden die wat langer nodig hebben krijgen na 24 uur nieuw water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep vergeten bij te zeggen ververs altijd na 24 uur het water om schimmel en dergelijke te voorkomen :lol:

 

Enne Emtee misschien moesten we dat maar doen he :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ontkiem in pitpots of rechtstreeks in zaai stek aarde.....

Eigenlijk nooit problemen gehad, heb bij lange na nog niet eens 10% uitval...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

schrijf mij ook maar bij t patent op dan gasten :rolleyes: dat is ook mn manier dus :P, en de beste

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 uitvallen gehad met het royal queen seeds bakje ( ga da nu gewoon gebruiken al propagator denk ik .. )

 

dus laatste kans van die 2 om een duikje in het water te nemen ( op kamertemperatuur proberen te houden ..)

 

zo niet zijn er 2 van de 5 royal queen zaadjes niet uitgekomen :rolleyes:

 

stom mja normaal met Rs hun zaadjes dat er een kans is dat ze niet kiemen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja net gekeken 1 die is stillekes nu bezig ( na anderhalf week :rolleyes: ) en ander blijft dicht ... ( kiem schuw :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...