Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jekkos

Verbranding of voeding teveel?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

De laatste dagen is het hier in Belgie erg warm, en daarom geef ik mijn planten zo'n twee a vier liter water per dag.

Op het einde van de dag zie ik telkens duidelijk dat de aarde in de plantenbak terug vrij droog is, blijkbaar hebben ze veel drinken nodig.

 

 

Deze week zag ik echter dat de scheutjes en bladeren vanonder aan de plant beginnen te verdorren en af te vallen.

Ik heb ze de laatste week nog een beetje koeiemest (in korrels) opgegooid die dan in mijn toegevoegd water wordt opgelost, dit omdat vergeelde bladeren naar mijn ervaring willen zeggen dat je best kan herpotten (nu staan ze toch al een goeie 4 weken in de huidige plantenbak en ze zijn zeker tweemaal zo groot als voordien).

 

Het eigenaardige vind ik wel dat het niet enkel de bladeren zijn, maar ook het meristeem van de meeste scheutjes dat eerst verdord, vandaar dat ik hier even een topic begin met enkele foto's

 

Na wat opzoeken op dit forum zie ik twee mogelijke oorzaken hier:

 

  • ofwel hebben ze water tekort, waardoor de onderste takjes en toppen snel verdorren
  • ofwel is het een voedingsprobleem (verbranding)

 

Zou iemand mij hier raad bij kunnen geven? Bedenkingen of suggesties altijd welkom :icecream:

 

een foto van de twee planten:

 

gallery_22609_10522_513025.jpg

 

hier even een foto van enkele verdorde takjes, je kan goed zien dat de topjes van de scheuten ook helemaal verdord zijn, dit heb ik nog nooit eerder gezien.

 

gallery_22609_10522_38807.jpg

gallery_22609_10522_28248.jpg

Edited by jekkos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet eruit als teveel water, en je lamp te dicht op de plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

hm oke, dus ook als de bodem er droog uitziet, gewoon ms best effe zo laten?

ik vermoed dat als de bodem droog is dat de wortels dan pas echt kunnen ademhalen.?..

de lamp is maar een 250W, is normaal nie echt zo warm daar van boven aangezien er toch redelijk wat lucht ciruclatie is

maar ms idd beter om die wat hoger te hangen, dan is de verdeling van het licht ook wat beter denk ik?

 

opmerkingen of suggesties hieromtrent, reageer gerust:)

 

thx!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag foto's in wietforumalbums, zodat de topics ook na verloop van tijd van foto's blijven voorzien en er geen lege en nutteloze topics ontstaan. Ook de laadtijd van vele sites zijn verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen dan.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

 

DIT IS NIET VRIJBLIJVEND !!! ALLE FOTO'S UIT JE ANDERE TOPICS ZIJN OOK VERDWENEN MET NUTTELOZE TOPICS TOT GEVOLG !!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

oke ik zal eens bekijken hoe je dat doet.

 

grtz!

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...