Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Alette

Gele puntjes in blad

Recommended Posts

Hey alette

Welkom op het forum, als je je lV in de lucht wil doen hang je beste natte handdoeken in je kast of spuit je best enkele keren met een waterverstuiver.

 

Voor foto's zet je ze best op een msn community of zo en maak je een link naar daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken wat verbrand.

Dit kan aan de lv hebben gelegen, maar ik begrijp dat je ook al aan het voeden bent.

Hoever zit je in de kweek :?:

In het begin zo ik niet meer dan de helft van de aangegeven waardes voeden.

Na een week of 3 kun je dit wel doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel die lamp hoger nu.

Met een 400 watter begin je op 1 meter en die laat je dan geleidelijk zakken tot op 40 cm(nieuwe lamp 45 cm).

 

ps. op mijn site staat een pagina over de meest voorkomende bladproblemen, met foto's :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan wel in een keer :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Alette,

 

Welkom op het Forum :) :D :D

 

Zoals Bambo al zei zien je plantjes er een beetje verbrand uit.

Dit wil zeggen dat ze een beetje te veel voeding hebben gehad.

Meestal zijn de doseeringen die op de flessen staan een beetje aan de hevtige kant.

En moet je rekening houden dat een plant onder een 400 watt lamp minder voeding gebruiken dan onder een 600 watt.

Als ik jou was,zal ik ze even een paar dagen alleen water geven,en die ph.mag ook best iets naar beneden(ong.5.8 ph)

Deze waardes had je al gemeten,dus ik ga er van uit dat je al een ph,meter hebt.

Ook zal ik een ec. meter er bij kopen,dit is op coco's geen overbodige luxe.

Met deze meter kan je de hoeveelheid voedings zouten die in je water opgelost zijn meten,en dan kan je een beetje volgens een schema kweken.

Dus iedere keer een beetje meer voeding geven.

Gun ze dus maar even wat rust,en dan komt het wel weer in orde.

Groetjes

Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja ik heb dit ook gehad de kartel randjes gingen verschroeien ik dacht ook eerst aan de hitte want bij mij in het hokjke is het 40 graden jaaaaaa ik weet het veeeels te warm maar in elk geval ik deed m,n hok los en nog niks helpen (met hok los was het 30 graden) 3 weken groeien en nog 20 cm dus kwam ik erachter ik gaf ze in het begin teveel voeding en bladvoeding enzo nou had ik ze een weekje alleen water gegeven en de nieuwe groei scheten werden zowaar licht groen van kleur en begonnen als een gek te groeien had dit ook op gemerkt sinds ik die blad problemen pagina zag van onimusha

 

dus dank alvast :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat het toch weer eens nuttig is gebleken 8)

 

Verder is het vrij normaal dat de nieuwe aangroei licht van kleur is . Die word vanzelf weer donkerder. Aan het blad kun je echt zien of je hoger of lager moet in voeding. Hier krijg je gaandeweg steeds een betere kijk op.

 

s6 verder,

 

Oni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je opbrengs kun je het beste relateren aan je licht.

Als je eenmaal alles goed onder controle hebt is een gemiddelde van 1 gr/watt geen uitzondering.

In het begin echter zul je het met 0,5 gr/watt al redelijk doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alette

ik ben iedere keer als het licht weer aangaat heel benieuwd hoe ze eruit zien, misschien kinderachtig maar ik ben echt heel enthousiast en ik hoop dat ik er toch een beetje succes mee heb

 

mm dat heb ik ook hoor ben ook net een kind als ik naar me plantjes ga kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...