Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jah Chronic

Deze lampen goed om LowRyder te growen?

Recommended Posts

Hallo

 

Ik ben van plan om binnenkort aan een micro-kastje te beginnen om voornamelijk lowryders in te kweken.

Dit kastje mag niet opvallen en dus moet het zo klein mogelijk zijn (zeker LxB, H kan tot 1m)

TL5 is meteen 59cm als je niet lager wil dan 24W per lamp dus zocht ik wat verder en zag ik dat vele

micro kwekers nog vrij goede resultaten haalden met spaarlampen.

 

Ik kwam de volgende lamp tegen (van IKEA):

51706_PE151815_S3.jpg

 

Productinformatie

Belangrijkste eigenschappen

Energiebesparend; heeft 10 keer zoveel branduren als een gloeilamp.

Vermogen

20 W

Goed om te weten

ongeveer 1300 lumen

Ca. 10.000 branduren.

Energieklasse A.

Kan niet worden gedimd.

 

Mijn vraag is dus eigenlijk: is het mogelijk om onder 6 van deze lampen (6 x 20W = 120W) lowryders te kweken?

De opbrengst moet helemaal niet maximaal zijn, als er maar iets van af komt. Informatie over de lichtkleur staat er

niet bij en ik vermoed dan ook dat ze niet geschikt zijn, maar ze kosten slecht €3,99/stuk dus wel de moeite waard

om toch eens te vragen aangezien ik er met zo weinig mogelijk geld, zoveel mogelijk kan mee bereiken! :verrygood

 

Grtz, Jah Chronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss toch beter voor Tneon 2x36w gaan. Kost iets meer, maar de kwaliteit zal er ook naar zijn :wOOt

en de afmetingen vallen ook best mee.

 

Toch bedankt voor de talrijke reacties..! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker wel mogelijk om 6 van die lampen te gebruiken, alleen verwacht ik wel dat ze warm geel zijn(en dat is wel minder) Want hierdoor zullen je lowriders gaan strekken en highriders worden. In de winkel zijn de lampen met de goeie lichtspectrum(6400k) moeilijk te vinden, maar op het internet vindt je ze wel(ff zoeken) En voor 1m2 ken je er ook meer in doen als je wilt, ik zou er in het begin 3 gele en 3 blauwe in zetten en als je de bloei nadert 3 gele erbij doen(dat zal je winst een hele hoop goed doen. Maar dat hangt af of je dat wilt doen.

Ik hoop dat ik jou hiermee heb geholpen.

 

Gr,

 

Realbud

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet 6 x spaarlamp van 20 watt niet gaan vergelijken met 2 x 36 watt PL van Tneon. Ga dan voor de 2 x 55 watt versie.

 

Wat voor hokje/tentje moet het komen? Dat is ook belangrijk. In 50 x 50 krijg je wel 6 spaarlampen, maar geen Tneon.

 

Verder heeft mij PL veruit de voorkeur boven spaarlampen. Ook vanwege de verkrijgbaarheid van lampen in de juiste kleuren voor onze dames

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt realbud en EmTee voor de reactie :verrygood

 

Ja die spaarlampen zijn nu ook geen optie meer voor mij. Ik wil het gewoon zo klein mogelijk houden,

vandaar dat ik aan die spaarlampen dacht. Tneon 2x 55w (57cm) is meteen 13cm langer dan de 2x 36w editie (44cm).

Dit lijkt misschien niet zo veel, maar het is belangerijk dat het echt klein en onopvallend blijft. Het hokje moet namelijk

in men studentenkamer komen waar de eigenares elk weekend wel eens binnenloopt.

 

Ik dacht aan een hok van 50 x 35 x 70cm (net groot genoeg voor 2x 36w). Is het verschil tussen 2x 36w en 2x 55w dan

zo groot als je alleen van lowryder uitgaat en misschien later SCROG? Ik bedoel maar, weegt het risico van het hok groter

te maken op tegen de paar grammen die ik extra zal krijgen met een 2x 55w?

 

Grtz, Jah Chronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die maten in je kop hebt (50 x 35 x 70cm), ga dan 1 klein stapje groter naar 65 x 35 x 70cm en neem een Tneon 2 x 75 (net zo groot als de 2 x 55)

 

Waarom?

2 x 36 = 72 op 50 x 35 = 1750 cm2 = 72/1750 = 0.04 watt per cm2

2 x 75 = 150 op 65 x 35 = 2275 cm2 = 150/2275 = 0.07 watt per cm2

 

Dus veel meer licht! (En licht is toch gewicht?)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien doe ik dat dan, maar 2x 55w is niet even groot als 2x 75w

 

2x 36w: W x L x H: 215mm x 445mm x 80mm

2x 55w: W x L x H: 220mm x 575mm x 80mm

2x 75w: W x L x H: 220mm x 620mm x 80mm

 

Het is niet veel, maar zo wordt het hok alleen maar groter :verrygood

 

Grtz, Jah Chronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...