Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Bolkestein, Borst, Barlaeus en blowen

Recommended Posts

Het recente pleidooi van Bolkestein voor legalisering van harddrugs kreeg veel media aandacht en werd in mijn omgeving helaas warm ontvangen. Ook onder een groot deel van de studenten is het gebruik van drugs tegenwoordig bon ton. Twee uitstekende ingezonden brieven van psychiater Bram Bakker en schrijver Yoram Stein (van het boek “Stoppen met blowen”) konden niet op een zelfde enthousiasme van de mainstream media rekenen. Gelukkig werd op DDS ook wat tegengas gegeven.

 

Het viel op dat Mw Borst-Eilers het pleidooi van Bolkestein steunde en dit is in mijn ogen uiterst gevaarlijk. Al eerder gaf zij een verkeerd signaal aan onze maatschappij door trots uit de doeken te doen dat ook zij, de minister van volksgezondheid, wel eens een jointje had gerookt. Helaas is het gebruik van drugs niet iets om trots op te zijn, dan wel toe te staan om dat alcohol en nicotine dat ook zijn. Wetenschappelijk onderzoek heeft inmiddels onomstotelijk bewezen dat de besproken Cannabis levensvreugde, sociale status en relaties onherroepelijk veel schade aan doet (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18482420).

 

Pleidooien voor regulatie van drugs komen op mij over als elitaire bedenksels. Want zou de veelvoud aan doden die alcohol en roken teweeg brengen in ons land, juist niet komen door de regulatie en de daarmee samenhangende maatschappelijke acceptatie?

 

Mw Borst, Bolkestein en ondergetekende hebben op het Barlaeus gymnasium gezeten. Mede door het toenmalige drugsgebruik, waarbij ik één van de twee jongens in mijn klas was die niet dagelijkse een jointje opstak, heb ik de literatuur op het gebied van cannabis-gebruik nauwlettend in de gaten gehouden. Ik schrok dan ook van het recente en wederom elitair overkomende media-optreden van de conrector van het Barlaeus mw Bosman in het programma Pauw en Witteman van enkele maanden geleden.

 

“Paul Witteman: Wij lazen vandaag dat 1 op de 5 Amsterdamse jongeren gebruikt

hasjies ……. Is dat te combineren met een goede opleiding?

 

Mw Bosman (conrector Barlaeus): Gezien het feit dat ik het Barlaeus gymnasium een goede opleiding vind en de meesten hun eindexamen halen kennelijk wel. ….. Ik weet dat de meeste van mijn leerlingen echt wel eens een keertje een jointje opsteken.”

 

Ik adviseerde de rector na de uitzending om zich nader te informeren over wat bekend is over wat cannabis met de hersenen doet via http://www.jellinek.nl/brain/start.htm. Ik wees hem op het effect op het geheugen en de kans op afhankelijkheid, hem vermoedelijk wel bekend uit vele recente mediaberichten over het toenemend aanbod van jonge cannabisverslaafden aan verslavingsklinieken. En ik hoopte dat hij vanuit zijn positie mevrouw Bosman zou corrigeren op zodanige wijze dat mevrouw Bosman op haar beurt weer het onjuiste signaal dat zij afgeeft naar de samenleving corrigeert. Dit in het belang van de leerlingen, die door de signalen van mevrouw Bosman kunnen denken dat regelmatig blowen zo onschuldig is dat je er zelfs gemakkelijk je gymnasiumdiploma mee kunt halen. Helaas maakte het softe hippie-beleid van Cohen meer indruk op de rector.

 

Het is tijd geworden om het mislukte gedoogbeleid te stoppen (zoals het verkiezingsprogramma van de PVV beoogd) en te starten met betere voorlichting zodat ook de elite inziet welke schadelijke effecten verslavende jointjes met zich meebrengen.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook op een gymnasium gezeten, en kan getuigen dat er zat waren die blowden en nog steeds goeie resultaten behaalden :lol:

maar natuurlijk gingen die(waar ik zelf ook bij hoor btw) er wel verantwoord mee om, dus niet altijd onder schooltijd stoned zijn, maar na schooltijd/weekend, er waren ook een paar die wel onder schooltijd gingen blowen en daarbij merkte je dus wel dat ze bleven zitten etc

maar dat ligt dus niet aan de wiet, maar hoe je ermee omgaat(en ik denk dat je op een gymnasium dus wel meer hebt die er verantwoord mee omgaan in vergelijking met bijv. de mavo)

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb ook op een gymnasium gezeten, en kan getuigen dat er zat waren die blowden en nog steeds goeie resultaten behaalden :lol:

maar natuurlijk gingen die(waar ik zelf ook bij hoor btw) er wel verantwoord mee om, dus niet altijd onder schooltijd stoned zijn, maar na schooltijd/weekend, er waren ook een paar die wel onder schooltijd gingen blowen en daarbij merkte je dus wel dat ze bleven zitten etc

maar dat ligt dus niet aan de wiet, maar hoe je ermee omgaat(en ik denk dat je op een gymnasium dus wel meer hebt die er verantwoord mee omgaan in vergelijking met bijv. de mavo)

 

 

Als wat... dakdekker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vrienden die rechten studeren, vrienden die als arts werken, mariniers, biologen, allemaal blowen ze in de avonduren, en bij allen lijdt hun werk er niet onder (tenminste als je 4 ton wit binnen haalt als arts in een ziekenhuis mag je stellen dat het werk er niet onder lijdt, anders had ie die baan niet meer gehad) maar het gaat erom hoe je er zelf mee om gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...