Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blockers

irrigatie systeem

Recommended Posts

ik vroeg mij al een tijdje af of het mogelijk was om gewoon een irrigatie systeem temaken op de spot zelf.

ik zou gebruik maken van de (Wet van de communicerende vaten) dit will zeggen een water vat op een hoger gelegen plaats zetten, onderaan het vat een darm bevestigen.

die darm op zijn beurt door splitsingen langs mijn planten laten gaan.

maar nou was mijn vraag kan ik hier een soort druppel systeem van maken zodat het vat niet tevaak moet bijgevuld worden.

 

heeft hier soms iemand ervaring met?

 

grtz

 

blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan een gewoon kraantje tussen je vat en je darm knallen, en dat dan half openzetten. Kijk maar eens op internet, voor handleidingen om zelf een regenton te maken

 

vbtje:

http://www.instructables.com/id/Need-Free-...-a-Rain-Barrel/

 

Maar kun je je planten zelf geen water laten zoeken? Of zit het grondwater op je spot zo laag?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar kun je je planten zelf geen water laten zoeken? Of zit het grondwater op je spot zo laag?

 

het water is op die plek wel laag omdat mijn plek zich bevind op een helling zo'n 1.5m boven het grond oppervlak.

daarom dat ik er een soort irrigatie systeem wil plaatsen + de grond ziet er door het warme weer zeer droog uit.

 

grtz blockers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...