Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
IlleGaal

Space Cake Maken

Recommended Posts

Voor een mooi topic (incl foto's) over Wietboter (spacecake) zie hier : http://www.wietforum.nl/Wietboter-Van-Blad...tap-t20461.html

 

 

hellew stoners

 

ga morgen bij kameraad space keek bakken op basis van dit recept:

 

Ingrediënten:

200 gram bloem

200 gram zachte boter

200 gram kristalsuiker

2 zakjes vanille suiker

geraspte schil van 1 citroen

4 eieren

vorm van circa 1½ liter

5 gram wiet

Bereiding:

Smelt de boter en verwerk 5 gram wiet zoals het staat omschreven bij het basisrecept. Laat de boter afkoelen tot hij bijna

begint te stollen. Roer de suiker, de vanillesuiker en de citroenrasp door elkaar en vervolgens met de mixer of de garde ten

minste 5 minuten kloppen tot een schuimige, romige crème is ontstaan. Voeg vervolgens een ei toe en roer het met de

mixer

door het beslag. Voeg alle eieren één voor één toe.

Spatel de gezeefde bloem door het mengsel, dus niet met een garde of een mixer. Doe het mengsel in de cakevorm zet de cake

in de oven.

Bak de cake in circa 70 minuten gaar.

conventionele oven : 160 graden, heteluchtoven 140 graden, 2e richel, niet voorverwarmen.

 

hier zeggen ze 5gr weed, is dit genoeg om van een plakje weg te zijn ?

of zou ik er best nog meer indoen?

 

its up to joo

 

 

 

Voor een mooi topic (incl foto's) over Wietboter (spacecake) zie hier : http://www.wietforum.nl/Wietboter-Van-Blad...tap-t20461.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe het rustig aan, 5 gram is wel genoeg, je kan beter gewoon een plak eten dan een uur wachten en als je dan niets voelt nog een halve plak ofzo nemen.

 

Ik kan het weten want ik ben gruwlijk (lees 7 uur lang) bad gegaan op een cake omdat ik niet oplette.

 

Denk eraan, als je smoked krijg je maar zo'n 40% van de werkende stoffen binnen, als je eet is dit veel meer.

 

Spacecake is leuk, maar, alsjeblieft, doe het rustig aan, als dit je eerste keer is, echt rustig aan doen, ga niet (zoals ik) matcho er veel door gooien en dan te veeleten. Space je, zet de cake weg, let op dat je met vreetkicks de cake laat voor wat ie is.

 

Verder, 5 gram is wel genoeg, doe het rustig aan en geniet ervan. 1 plak eten en dan rustig wachten! bij mij begon hij pas na 1,5 uur te werken, en toen had ik al veeeeeeel te veeeeel gegeten.

 

Geniet er gewoon van

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sir_Smoka_LOT

Ik heb ook een keer echt WREED getript van cake...

 

We hadden een cake gebakken met 12 gram wiet erin en die met z'n 6'en :!: (1/6e cake per persoon !!!) op gegeten.

Dat was bizar. Ut begon al op de heen reis:

We hadden eerst Jiskefet gekeken en voelden ons allemaal wel vrolijk, maar ik en een maat van mij nog niet echt. Wij nog een tulp roken tijdens onze eerste pitstop op weg naar een der foutsten tenten op aarde (vraag mij ook niet waarom). Een andere gast die was al helemaal van de kaart was, moest pissen. Geen probleem. Alleen toen ie terug kwam bleek er iets niet helemaal te kloppen. Had ie z'n shirt en broek helemaal ondergepist, zonder dat ie ut doorhad. Toen had hij al geen zin meer en ging naar huis, samen met een andere vriend. Ze hadden geloof ik nog ergens gezeten en hadden een extreme bad trip (naar verluid).

Wij waren um inmiddels gepeerd richting die tent en toen we daar aan kwamen voelden we ons inmiddels al helemaal kort; Bizar!.

Stonden we daar in die FOUTE discotheek bij ons in de buurt helemaal te trippen. Al die lichten, we konden d'r echt niet tegen. Toen bleek ut een of ander apres ski feest te zijn en hadden ze zo'n schuimding dat nep sneeuwvlokken produceerde.

Toen gingen we kapot; Het was een of ander extreem chemisch goedje en we konden gewoon geen adem meer halen (de rest in die tent leek er weinig last van te hebben en dansten alsof ze 20 pillen op hadden). Met z'n allen zijn we toen die tent uit gerend, waarna we op huis aan gingen... Iedereen wilde gaan slapen, met het idee dat als ze wakker werden het effect verdwenen zou zijn.

NIET DUS... Ik moest nog werken en heb die hele dag in een roes meegemaakt. Toen d8 ik nog van: ehhhh morgen is ut wel over. NIET DUS... Ik zat op school en voelde me echt nog steeds alsof ik net 2 joints door de pijp had gerookt. 'S avond begon ut bij te trekken en de volgende dag was ut over... Op mijn moeheid na dan...

 

Owh ja; ut recept. Wij hadden dat toen gedaan zonder die sjit in de boter te doen. Gewoon wiet in ut beslag. Voor lowlands (2002) hebben we opnieuw een cakeje gebakken (wederom een gram of 12) en die is wel gemaakt middels de boter manier... Deze was een stuk beter te eten, qua smaak en ook qua structuur was ie beter... Die eerste was namelijk heel droog en korrelig. Toen hebben we ook met meerde mensen (8 of 9 ofzo) die cake op gegeten en ook per plakje (vorige keer hadden we gewoon die cake opgedeeld in 6 stukken en kauwen maar... geen succes, tenzij je wilt trippen). Dat was gewoon super koel; Echt veel lachkicks gekregen...

 

Tis een beetje afhankelijk van de hoeveelheid mensen en de hoeveelheid cake die je wilt bewaren... Als je de cake niet wilt bewaren (ivm ouders of weet ik wat), neem dan 5 gram. Tenzij je met 15 man bent, dan mag er natuurlijk best wat meer in :) De cake is ook niet eeuwig houdbaar. Dag of 3 lukt iig makkelijk :D

Maar let iig op ut eten; Zoals Peter al zegt, duurt ut gerust anderhalf uur voordat je de eerste plak merkt... Mocht dit te weinig blijken, neem dan nog een plak (misschien een iets dikkere :wink: Je wilt tenslotte toch van de kaart zijn)

 

Suc6 iig

 

Nout

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak mijn cake niet met citroen maar met appelsien rasp.

Moet je echt eens probeeren :) maar 5gr lijkt mij toch wat wijnig voor een cake

van min.1kg doe er toch zeker 12 a15 gr in (aangekochte weed)

is toch altijd wat staffer :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak mijn cake niet met citroen maar met appelsien rasp.

Moet je echt eens probeeren :) maar 5gr lijkt mij toch wat wijnig voor een cake

van min.1kg doe er toch zeker 12 a15 gr in (aangekochte weed)

is toch altijd wat staffer :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...