Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
coolradijsje

hasj maken

Recommended Posts

Ik heb plantjes geplant nl. Early girl.

Mijn vraag is nu als ik in september wil oogsten en mijn planten omgekeerd te drogen hangen of ik de takken en de bladeren er moet aan blijven laten zodat die ook drogen of als ik de bladeren er mag afdoen en appart laat drogen om hasj mee te maken?

Om Hasj te maken moeten de bladeren droog zijn eigenlijk of niet?

Thx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen kan je op 2 manieren doen. Droog of nat. De eerste methode is makkelijk, plant omhakken en omgekeerd in het donker laten drogen. Daarna je de plant knippen en overal waar je harskristalletjes ziet zitten hou je apart om daarna te zeven. De toppen rook je op of pluis je uit elkaar als je van de hele plant een plakje hasj wil maken.

Nat knippen kan ook. Het bruikbare materiaal verzamel je, stengels en grote bladeren gooi je weg. Daarna is het kwestie om in een droge RV te gaan zeven, het beste stop je je afval 24 uur van te voren in de vriezer dan laten bij het zeven de harskristallen het gemakkelijkste los.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liever alleen het blad (waar kristallen op zitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dus enkel best de bladeren die dicht bij de top zitten en veel thc kristallen bevat.

Mijn planten staan wel buiten.

Zullen die thc kristallen op mijn planten zichtbaar zijn?

Kunnen die kristallen eigenlijk weggespoeld worden door de regen?

En kun je van mannelijke planten hash maken aangezien die geen wiettoppen aanmaken?

sorry voor de ev. domme vragen maar ik ben een groentje :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De harskristallen zie je echt wel zitten en je hoeft niet bang te zijn dat deze weg spoelen met de regen. Mannetjes kan je het beste verwijderen zodra deze hun sexe vertonen. Ik neem tenminste aan dat je de vrouwtjes niet wil bevruchten.

 

Wat dat afval betreft hanteer ik 3 categorieen:

toppen, bruikbaar afval en onbruikbaar afval.

 

Het is je inmiddels wel duidelijk geworden wat je weggooit en wat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm onbruikbaar afval bestaat niet...

 

gooi al je "afval" ook de bladeren die gezeefd zijn in een kom met water.

breng alles aan de kook en voeg er 250gr 'echte' boter*

15 min uitkoken dan alles laten afkoelen en in de koelkast.

De volgende dag zal er een laag wietboter op het water gestold zijn.

alle afval zal beneden in de kom liggen.

Met deze boter kan je dan een cake bakken...

 

Met echte boter bedoel ik dierlijk boter (vet)

 

Groetjes BruFFy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met echte boter bedoel ik dierlijk boter (vet)

 

kan margarine ook ????? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met echte boter bedoel ik dierlijk boter (vet)

 

kan margarine ook ????? :)

 

Nee Pizzaboy,je bakt toch ook geen Pizza met margarine :wink: :wink: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha denk het niet nee :)

 

lijkt me wel lekker dat wietboter heb'k nog nooit gehad !

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm onbruikbaar afval bestaat niet...

 

gooi al je "afval" ook de bladeren die gezeefd zijn in een kom met water.

breng alles aan de kook en voeg er 250gr 'echte' boter*

15 min uitkoken dan alles laten  afkoelen en in de koelkast.

De volgende dag zal er een laag wietboter op het water gestold zijn.

alle afval zal beneden in de kom liggen.

Met deze boter kan je dan een cake bakken...

 

Met echte boter bedoel ik dierlijk boter (vet)

 

Groetjes BruFFy

 

Heb ge het niet goed begrepen, ik gooi toch echt de stammen, stengels en grote bladeren weg. De hoeveelheid hars daarop is te verwaarlozen en het schijnt dat je van de stengels ook nog touw, kleding, vloei kunt maken maar dat gaat me toch echt te ver. :)

 

Het knipafval en de ondertopjes worden bewaard / gezeefd / verdampt / Gas -o - lator / Ice - O -later, nou ja je kan zo gek niet bedenken ik vind er altijd wel een toepassing voor.

8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou wel wietmargarine kunnen maken, op dezelfde manier als wietboter, maar ja, dan moet je dus wel bedenken dat je daar alleen maar mee kan doen wat je oko met gewone margarine zou doen... Op brood smeren dus...

 

Voor eth maken van wietboter vind je op deze site trouwens genoeg recepten. ik raad je aan om de hele boel te zeven en uit te persen met een doek. ZO voorkom je dar er ook blad in je boter komt.. je boter blijft dan mooi geel en redelijk smaakloos (linke soep, want je cake smaakt gewoon naar cake dan, en niet naar wiet...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou wel wietmargarine kunnen maken, op dezelfde manier als wietboter, maar ja, dan moet je dus wel bedenken dat je daar alleen maar mee kan doen wat je oko met gewone margarine zou doen... Op brood smeren dus...

 

Voor eth maken van wietboter vind je op deze site trouwens genoeg recepten. ik raad je aan om de hele boel te zeven en uit te persen met een doek. ZO voorkom je dar er ook blad in je boter komt.. je boter blijft dan mooi geel en redelijk smaakloos (linke soep, want je cake smaakt gewoon naar cake dan, en niet naar wiet...)

 

Als die boter mooi geel ziet, zit er niets in! :)

by the way THC hecht zich niet aan plantaardig vet (magarine is plantaardig voor de gene die het nog niet weten)

 

mijn wietboter ziet er altijd groen uit, en is echt straf spul.

sommige vinden het zelfs een beetje te sterk :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi... hij ziet groen als er nog delen van de plant in zit, door goed te zeven kan je die er uit halen... er zit echt wel wat in hoor! neem dat van mij aan...afgelopen vrijdag nog was ik zo stoned als een aap van die cake... ach, maakt ook neit uit, als je maar stoned wordt, toch? Ik zal binnekort even een post posten bij de recepten, voor een heerlijke walnoten-amandel-chocolade-spacecake... niet alleen wordt je dan stoned, maar hij smaakt ook gewoon ontzettend lekker :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jajaja en hij smaakt nog lekkerder als je stoned bent :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...