Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jeff jarret

lv telaag

Recommended Posts

hey hallo medegrowers

ik heb 40 dames (pp) staan met 4 x 600 watt zon op hun koppies

ze staan op hydro(steenwol matten)

de ruimte waar ze in staan is 3.0x2.5x2.4 (lxbxh)

ik heb een 2500 softbox met een 3000 kub canfilter

ze hebben een week op 18/6 gestaan en staan nu van af afgelopen vrijdag op 12/12

nu heb ik de lv op 43/49 staan en krijg hem niet om hoog met geen mogeluk heid

ik heb al wat er in het hok laten lopen op de grond water bakjes neer gezet en dit alles geeft me maar 6% mer lv

mijn vraag is dit een groot probleem met deze lv

zo jah wat is een simpele op lossen om het teverhelpen

ik hoop niet dat het probleemen geeft met de eind doel om mooie dikke toppen te krijgen

foto's staan in mijn album en ze staan er goed bij vind ik zelf

mvg steve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpele oplossing: Doorzichtige platic-bekers of een groter doorzichtig bakje over je plantje heen zetten, dan loopt de lv pittig op.... ken je er nog gaatjes bij maken mocht de lv weer te hoog worden....

Of heeeeel vaak sproeien als je daar de tijd voor heb <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Simpele oplossing: Doorzichtige platic-bekers of een groter doorzichtig bakje over je plantje heen zetten, dan loopt de lv pittig op.... ken je er nog gaatjes bij maken mocht de lv weer te hoog worden....

Of heeeeel vaak sproeien als je daar de tijd voor heb <_<

op dit momnemt heb ik nog wel wat tijd om tespoeien maar dat gaat dan gewoon met water en een planten spuit of wil dat niet?

ze staan over dag in het donker en sávonds gaan de lampen aan

moet ik ze dan ook storen in het donker in verband met stress

of gewoon als de lampen aan zijn sproeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het donker zou ik ze zoveel mogelijk in rust laten <_<

En vooral de wanden en de vloer nat spuiten, kan zo 10% schelen

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het donker zou ik ze zoveel mogelijk in rust laten <_<

En vooral de wanden en de vloer nat spuiten, kan zo 10% schelen

okey dan zal ik vanavond meteen spoeien

heb vanmorgen met de planten spuit toen het licht uit ging ze ook al van een douche voor zien ik dacht dat dat geen kwaat kon

en dan spuit ik ook als de lampen aan gaat de muuren en de vloer nat.

 

heeft het ook invloed op de toekomst van de plant dat de lv nu telaag is? weet je dat misschien ook?

 

in elke geval hartstikke bedankt voor de snelle reacties

vind ik super bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
heeft het ook invloed op de toekomst van de plant dat de lv nu telaag is? weet je dat misschien ook?

 

Dat zal wel meevallen, zo laag is je LV ook weer niet...

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zal wel meevallen, zo laag is je LV ook weer niet...

gr B

in elke geval echt super voor de snelle reactie smokyb

ik heb er echt wat aan je bent een topper

bedankt mvg steve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeff, je kan ook afdekplastick bij de bouwmarkt kopen en dit zo,n 15 cm boven je dames spannen, zorg wel dat het aan de randen van je kweekruimte het wel op de grond aansluit zodat je er een lekker broeierig geheel van kan maken. Af en toe er nog lekker onder door sproeien en de luchtvochtigheid gaat zo richting de 80. Als je dit een weekje vol kan houden zijn de wortels als dusdanig ontwikkeld dat ze de oude luchvochtigheid van 43/49 wel aankunnen, uiteraard wel lekker blijven sproeien zolang de topjes nog niet ontwikkeld zijn, je kan het beste sproeien net voordat het licht uitgaat!

 

Wellicht niet zo practisch gezien de grootte van je kweekruimte maar allicht de moeite waard en een goedkope oplossing!

 

Suc6

 

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jeff,

 

Als ze in 11 l. potten staan daar heb je van die deksels voor.

http://www.growcenter-noord.nl/wilma-propagator-p-1509.html

Dan maak je er een soort propagator van. Ook zit er nog een draai schijf op om hem een beetje open te zetten.

 

Moet je maar ff kijken je heb er wel 40 nodig a 5 euro stuk.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Jeff, je kan ook afdekplastick bij de bouwmarkt kopen en dit zo,n 15 cm boven je dames spannen, zorg wel dat het aan de randen van je kweekruimte het wel op de grond aansluit zodat je er een lekker broeierig geheel van kan maken. Af en toe er nog lekker onder door sproeien en de luchtvochtigheid gaat zo richting de 80. Als je dit een weekje vol kan houden zijn de wortels als dusdanig ontwikkeld dat ze de oude luchvochtigheid van 43/49 wel aankunnen, uiteraard wel lekker blijven sproeien zolang de topjes nog niet ontwikkeld zijn, je kan het beste sproeien net voordat het licht uitgaat!

 

Wellicht niet zo practisch gezien de grootte van je kweekruimte maar allicht de moeite waard en een goedkope oplossing!

 

Suc6

 

knakie

dat is wellicht ook een snelle oplossing om het omhoog tekrijgen

de wortels zijn als van het stek plugje door de strat blokjes heen en de wortels zitten als vast gebeten in de steenwoll mat alle 40 dames staan gelukkig al vast aan de steenwoll

ik zat al tedenken kan de lv ook naar beneden gehaalt worden door dat ik er een zwank ventilator er in heb gezet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb je nog twee simpele voorbeeldjes hoe 't ook kan, je hoeft dan bijna ook geen water te geven want die damp druppeltjes bewateren weer je grond <_<

 

van m'n laatste kweek

med_gallery_13095_9402_808361.jpg

 

Van een kweekje van vorig jaar ofzo

gallery_13095_6597_2246821.jpg

 

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is wellicht ook een snelle oplossing om het omhoog tekrijgen

de wortels zijn als van het stek plugje door de strat blokjes heen en de wortels zitten als vast gebeten in de steenwoll mat alle 40 dames staan gelukkig al vast aan de steenwoll

ik zat al tedenken kan de lv ook naar beneden gehaalt worden door dat ik er een zwank ventilator er in heb gezet?

Hey Jeff,

 

Je zwenkventilator verplaatst alleen de lucht en zal weinig aan je luchtvochtigheid veranderen lijkt me. Gewoon ff naar de bouwmarkt en voor nog geen tientje afdekplastic aanschaffen, kan je je volgende ronde gewoon weer opnieuw gebruiken.

 

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik mijn stekken geplant heb, doe ik er gelijk boterhammenzakjes overheen en die haal ik na 3 dagen weg nooit uitvallers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...