Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ZuidKweker

Potten: Diep of breed?

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik heb een praktische vraag aan de ervaren balkon kwekers. Ik heb op dit moment mijn zaadjes aan het ontkiemen. Ik ga deze week potten kopen om en nu is mijn vraag:

Als ik redelijk kleine planten (max een meter) wil moet ik dan diepe potten of brede potten nemen?

Ik was aan het denken aan 5-10 liter potten zodat de planten niet teveel ruimte krijgen om heel groot te worden.

 

Graag jullie ervaringen hiermee!

 

Groeten,

ZuidKweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als je de planten niet te hoog wilt, is een liter of tien prima. Iets minder kan ook wel. Beetje toppen en dan kun je ze wel op een meter houden. Neem ivm de penwortel ( uit zaad) beter een diepe pot.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Peperfreak!

 

Bedankt voor je snelle reactie. Morgen ga ik dan op jacht naar diepe potten!

 

Groeten,

ZuidKweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes bij de zoektocht naar je potten.

Misschien is het leuk om een kweekverslag te plaatsen bij outdoor. Een ieder leest ze graag en kijkt graag foto's! Kunnen we allemaal van leren.

Groet en kweeksucces!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kweekverslag was ik inderdaad ook al van plan. Ik ben alleen een ramp in het regelmatig posten. Maar ik zal kijken wat ik kan doen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuidkweker,

 

Waarom een ramp bij het posten?

Gewoon doen ... jij wilt een balkonkweek. Wij willen graag weten hoe het gaat ... met jouw kweek.

Stel je voor over een jaar vraagt hier iemand iets over een balkonkweek ... kunnen wij roepen: Kijk naar het kweekverslag van onze Zuidkweker! <_<

PF .. kweek vanuit het Oosten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het eens met de grote van je pot, maar denk als je blijft snoeien en toppen je de dame die je in gedachte had zal kweken. gewoon rigoreus snoeien levert het beste resultaat op, ze kunnen echt veel hebben hoor!

 

ben benieuwd naar je balkon kweek!!

 

laters <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik ben overgehaald! Ik zal binnekort een topic beginnen. Als er ook daadwerkelijk iets te zien is. Heb al een eerste foto gemaakt van mijn ontkiemde lowrydertjes. Als dalijk ook de NYCDxAfghaan uitgekomen is zal ik een topic maken.

 

Groeten,

 

ZuidKweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...