Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shady0110

Binnen kweekverslag WhiteWidow (KULU)

Recommended Posts

Hi medekwekers,

 

allereerst ben ik een beginnend kwekertje, ik smoke al een jaar of 10 een lekker wietje en vond het eens tijd om wat zelf te kweken.

 

Ik heb een aantal vragen voor de kenners...

Allereerst mijn opstelling, onthoud even dat m'n budget niet hoog is..Ik verwacht dan ook niet superveel te oogsten, maar ik probeer er wel het meeste uit te halen..

 

Mijn opstelling:

 

Kweekkast (hout) afmetingen: HxBxD : 2mtr x 80cm x 60cm

Philips Son-T Bloei 400 watt

Lampe Kap hamerslag

( uiteraard) 400 watt VSA ELT

Zowel de VSA als de lampekap zijn geaard!!!

 

Potgrond : Universele potgrond Teeltsubstraat

Voeding : Plagron Terra Roots / Plagron Terra Grow

White Widow (KULU) Feminized seeds

 

Geen ventilatie, behalve af en toe de kweekkast open zetten.

Ik let niet meer op luchtvochtigheid,

ik moet er wel bij zeggen dat ik toen ik de zaadjes gepot had wel een huishoudfolietje eroverheen gespannen had, na het prachtig bovenkomen van het plantje heb ik dat eraf gehaald.

 

 

Ik heb nu 2 plantjes (mel en kim) op kweek staan, Kim is een week ouder dan Mel.

 

Eerst wil ik even wat kwijt over 2 stekjes die ik 8 weken geleden heb gekregen van een vriend van me, toen ik deze kreeg wist ik nog helemaal niks van kweken af en heb ik ze dus ook gelijk op 12/12 gezet omdat ik dat ergens gelezen had :P. De 2 stekjes heb ik nooit extra voeding gegeven behalve af en toe kraanwater, vandaar dat ze ook niet groter zijn dan 20 cm :P, ik meot er wel bijzeggen dat er al wel aardig wat wiet op zit, dit laatste had ik absoluut niet verwacht trouwens..

 

Ik heb ze elke dag om 18:00 in het donker op zolder gezet, en overdag als de zon scheen buiten en bij geen zon stonden ze op tafel.

Ze zijn nu bijna klaar (denk ik), ik heb trouwens het licht schema gisteren drastisch omgegooid, ik heb ze ook onder de 400 watt lamp gezet en expres totaal niet op de tijd gelet, ik weet dat dit niet echt aan te raden is maar ze lijden er niet onder heb ik het idee..Anyway, de 2 stekjes staan zijn nu bezig om al de voeding uit de bladeren te halen aangezien de bladeren gele spikkels beginnen te vertonen, dit lijkt mij een teken dat ze niet heel lang meer te gaan hebben.

Ik wilde eigenlijk weten of het verstandig is om ze nu nog een paar keer voeding te geven voor de laatste bloei spurt, ikzelf denk van niet maar wil het graag van de kenners horen...

 

Dan nu de 2 WW zaadjes, Kim heeft de 2de week (eerste week was ontkiemen) alleen daglicht/zon gehad en dus geen lamp, dit kwam omdat ik mijn spullen nog niet binnen had, in de 3de week heb ik haar onder de 400 watter gezet, tevens was de Mel toen ook ontkiemd en die heb ik in een potje met wat aarde gezet (folie eromheen) en ook onder de lamp geplaatst.

 

Morgen staan ze alle 2 exact 1 week onder de lamp, alleen is Kim een week ouder.

Nu kan ik gelijk mijn blunder vertellen, want ik kwam erachter dat ze de eerste 4 dagen onder 16/8 gestaan hebben, maar goed, al het begin is moeilijk zullen we maar zeggen..

Ze staan sinds afgelopen dinsdag onder 18/6 en ze doen het keurig vind ik, behalve Kim, die heeft wat last van strekking gehad, dit komt natuulijk omdat ze na het ontkiemen gewoon daglicht/zon heeft gehad, naar mijn mening heeft ze het nu prima naar der zin..

 

Volgende vraag is, ik zie bij Kim 1 klein worteltje onder het potje uitkomen, kan dit kwaad en moet ik ze al overpotten naar m'n 6 liter potje, of is het beter om nog even te wachten zodat ze een cm of 30 zijn ?

Ik zat zelf te denken om haar wel over te potten aangezien ik haar dan tot haar nek kan ingraven, dit ivm de strekking waar ze last van had... ? ....

 

 

Kortom 2 vragen:

- moet ik de getrekte dame al overpotten en ingraven tot aan haar nek ?

- is het raadzaam om de 2 stekjes nog extra voeding te geven ?

 

 

Plaatje van Kim met 1 klein worteltje eronder uit:

dsc01554a.th.jpg

 

Plaatje van de strekking van Kim, die volgens mij nu wel lekker aan het groeien is, een week onder de lamp:

dsc01550x.th.jpg

 

Plaatje van Mel, deze dame staat ook 1 week onder de lamp, maar is een week jonger dan Kim :

dsc01553q.th.jpg

 

Hieronder nog even een paar foto's van de stekjes:

dsc01548b.th.jpg

dsc01549r.th.jpg

 

As zaterdag zal ik weer foto's maken..

Advies is welkom !!

 

p.s. afzuiginstallatie ben ik mee bezig, maar dat zal nog wel ff duren denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net ff gekeken en er is sinds gisteravond 20:00 aardig wat veranderd, vanmiddag om 18:00 zal ik er foto's van maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

he shady dude

neem in ieder geval aarde van plagron of die van doc

neem n lightmix of batmix :P

 

ik ben bang dat je n hoop ellende met de potgrond alleen krijgt

zit veels te weinig voeding in om je gehele keweek mee te doen :P

 

wel succes gewenst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

inmiddels heb ik potgrond bij het tuincentrum gehaald met een waarde van 10-16-18, dit heb ik redelijk aangevuld met tuinmest korrels.

Ik denk dat er nu wel genoeg voeding in zit voor Mel en Kim..toch ?

 

Anyway, rond 10 uur gaan ze in de 6 liter potjes, die ik net trouwens bewaterd heb.

Ik ga dan gelijk Kim ff ingraven omdat ze een beetje last heeft gehad van de stress ziekte <_<

 

Ipv 18:00 maak ik straks even een paar foto's en komen uiteraard gelijk in deze thread te staan..

 

greetz,

Shady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je dit bij het tuincentrum gehaald hebt...

 

voor een paar euro meer (misschien wel evenveel met die korrels) had je een goede zak grond van de gs.

Als je bijv. royalty mix pakt van plagron heb je genoeg voeding voor 5-6 weken.

Je kon ook een light mix met daarbij buffer tabs.

Die royalty mix is wat te sterk om ze in het begin in te zetten, maar die light mix kan heel goed.

Grote zak van 50ltr is nog geen 10'tje... dus ga het alsnog halen want het is gewoon zonde van de smaak en de problemen die je zult krijgen met voeding.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, wist ik veel dat ik speciaal potgrond van de GS moest hebben, ik ben er inmiddels achter dat als je gaat overpotten ze dan in royaltymix van Plagron moet zetten waardoor je de eerste 4 weken geen voeding hoeft te geven, voor de volgende keer (Secret Jardin DR120 eind deze maand) maar weer...

 

Ik dacht dat potgrond met wat voeding van het tuincentrum ook voldoende was, aangezien iedereen weer op een andere manier zijn plantjes groot brengt..

 

In ieder geval zijn hier weer een paar foto's sinds afgelopen zaterdag, en ze groeien goed als je het mij vraagt..

 

 

 

Even terugkomend op de DR120, eind deze maand ga ik hier 10 x ? in groot brengen, met de hele rattaplan erbij (afzuiger/filter/royalty mix Plagron/zaai stekgrond/12 of 16 liter potjes/2 x 400 watt son t bloei/plagron bloom/plagron roots), ik ben er alleen nog niet uit welke zaadjes ik ga bestellen, ik ga voor de meeste opbrengst maar hij moet ook vrij sterk zijn, misschien iemand een ideetje voor eens soort ?

 

3wekenen2dagen.th.jpg

 

2wekenen2dagen.th.jpg

 

2wekenen3wekenen2dagen.th.jpg

Edited by shady0110

Share this post


Link to post
Share on other sites

soort hangt af van je persoonlijke smaak en hoe sterk die wordt hangt af van jou groene vingers <_<

 

Als je meer een high wilt of haze wil dan is je selectie al heel wat minder breed. Evenals je dus niet voor haze kiest.

Ik hou wel van iets zoets en voor de smaak zou ik voor madonna gaan, maar die vind ik persoonlijk heel lekker.

Die is wel wat stress gevoelig en krijg er bijna altijd banaantjes in.

Die royalty mix heb ik afgelopen 2 rondes gebruikt en ben er wel over te spreken.

Zeker als je nog niet veel ervaring hebt met voeding is het wel handig... maaaaaaarrrrrrrr... er zitten ook wel 2 nadelen aan.

1.De soortjes die ik erin heb gezet gaven in het begin (tijdens groei) tekens van overvoeding (verbrande puntjes). Dus hij is behoorlijk sterk en zit zelfs genoeg voeding in voor 5-6 weken.. zelfs met paar bloeiweken erbij...

2. Dan komt het grootste nadeel, tevens de reden waarom ik deze ronde wat anders ga proberen. Je zult goed moeten opletten wanneer de voeding opraakt. Zie je vergeling onderin meteen een dikke scheut voeding bij de volgende bewatering (meestal zit je dan op week 4 12/12 en zit de bloei er al dik 2 weken in en kunnen ze dus aardig wat voeding verwerken. Omdat je toch een paar dagen nodig hebt eer (bij mij) biologische voeding begint te werken en je soms een dag niet goed opgelet hebt hebben ze al meteen een tekort en omdat ze dan in de bloei zitten merk je dit aan het uiteindelijke gewicht.

 

Ik zou je aanraden om grow mix te gebruiken. Dan heb je 2 weken voeding.. poot je ze om .. laat je ze 2 weken groeien.. dan pak je het voedingschema erbij en ga je die aanhouden vanaf week 1 12/12 waardoor ze dan geen tekort hebben. Ik moet het nu doen met light mix en merkte dat ze dan in het begin te weinig voeding krijgen.. of je moet al heel vroeg met voeding beginnen.

Zou je helemaal niet willen doen aan voeding kan je ook bat mix gebruiken. Deze bevat genoeg voeding voor de gehele cyclus, de laatste 2 weken moet je toch wateren.. hier zou ik wel geen haze in zetten want dan denk ik dat je net niet genoeg weken voeding heb (haze moeten langer)

 

 

Hopelijk heb je er wat aan....

 

edit: ik zou gaan voor 16 ltr potten of zelfs groter (16 past met 4x4 erin en 20 3x3) dus ik zou het aantal ook daarop houden of je moet wat langer voorgroeien en ze wat voller laten raken voordat je de bloei start en dan komen die extra liters grond/voeding goed van pas.

 

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

soort hangt af van je persoonlijke smaak en hoe sterk die wordt hangt af van jou groene vingers

Tja, white widow vind ik altijd wel lekker, ik ga wel voor meer stoney effect dan high..

 

Ik zou je aanraden om grow mix te gebruiken. Dan heb je 2 weken voeding.. poot je ze om .. laat je ze 2 weken groeien.. dan pak je het voedingschema erbij en ga je die aanhouden vanaf week 1 12/12 waardoor ze dan geen tekort hebben.

Growmix lijkt me voor mij een uitstekende optie, ik vraag me alleen af welke voeding ik de dames moet gaan geven,ik zou zeggen (als beginneling) dat alleen bv Plagron terra Bloom voldoende zou moeten zijn, met eventueel pk13/14 erbij, is dit een juiste gedachte ?

 

Zou je helemaal niet willen doen aan voeding kan je ook bat mix gebruiken. Deze bevat genoeg voeding voor de gehele cyclus, de laatste 2 weken moet je toch wateren.

Dus als ik het goed begrijp is bat mix het makkelijste om te gebruiken.. ?

 

 

Hopelijk heb je er wat aan....

Dat heb ik zeker !!

 

edit: ik zou gaan voor 16 ltr potten of zelfs groter (16 past met 4x4 erin en 20 3x3) dus ik zou het aantal ook daarop houden of je moet wat langer voorgroeien en ze wat voller laten raken voordat je de bloei start en dan komen die extra liters grond/voeding goed van pas.

Ik denk dat het 16 liter potjes gaat worden <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

bat mix is idd het makkelijkste.. je hoeft niet veel na te denken over voeding en de grond regelt de rest.

Ik zou ze dan wel net voor 12/12 verpotten in bat mix dan hebben ze lang genoeg voeding om tot het eind van de bloei rond te komen.

 

Ik ben niet bekend met de voedingslijn van plagron, ik gebruik altijd bac producten en in principe is daarbij de biologische bloei voeding al genoeg om de plantjes goed door de bloeiperiode heen te halen.

Je kan dan natuurlijk nog pk booster erbij doen voor een extra booster effectje... en ook pro activ en final solution zijn aanraders die je opbrengst vergroten en voedingsproblemen evenals stress verkleinen.

 

White whidow klinkt goed als je voor stoned effect wil gaan, tevens korte bloei periode dus minder kans dat er iets mis kan gaan tijdens de bloei.

 

En idd hoe groter de pot hoe meer voeding dus voor 16-18 ltr zou ik zeker gaan. (heb zelf 18 ltr staan en die zijn goed handelbaar)

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan lijkt me het een duidelijke zaak, het wordt gegarandeerd de BAT mix, weet alleen niet waar ik die kan gaan bestellen want ik ben het nog niet tegengekomen, maar daar kom ik nog wel achter zometeen...

 

Ik ben alleen nog niet uit welke potten in neem, maar als het echt zoveel gaat schelen (12 of 16), dan pak ik de 16 liter potten.... (ligt ook een beetje aan de prijs)

 

 

Een booster heb ik niet nodig denk ik, ik heb namelijk ook Terra Bloom, die ga ik meegeven na de 3de week bloei, kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen, misschien dat ik met de volgende ronde het voedingsschema wat aanpas.

 

Thnx voor het advies in ieder geval.

Edited by shady0110

Share this post


Link to post
Share on other sites

internodes blijven lekker dicht op mekaar.. teken dat ze het naar hun zin hebben.

 

Ook zien de kiemblaadjes er nog goed groen uit dus ook niet teveel water gegeven ;) :verrygood

 

Daarnaast als je toch al terra bloom hebt zou je ook grow mix kunnen pakken.. dan kan je terra bloom gebruiken.. bij de bat mix heb je de terra bloom misschien net in de laatste weken nodig of helemaal niet (wat zonde is van de gekochte voeding, of je bewaart hem voor volgende ronde)

En idd ik zou voor 16ltr gaan.. 18 ltr potjes kosten bij de gs nog geen 2 euro.

Dus voor 2 tientjes ben je dan wel klaar.

 

Als je in het zuiden van nl zit zou ik eindhoven kijken bij de sjop, die hebben de bat mix voor 9.20 per zak of zoiets.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom weer thnx voor je reactie,

 

ik zat net te kijken en ik zag dat er een aantal bladeren langs de randjes op gaan krullen....

 

Ik heb al ff gekeken op het forum maar er is niet direct een aanwijnzing te vinden merk ik....

 

Ik zat zelf te denken aan een voedingstekort, aangezien ze al bijna 3 weken in deze potgrond zitten...

 

iemand een ideetje ?

 

hierbij de foto's:

 

Hier kun je de licht gele verkleuring goed op zien..

dsc01617zc.th.jpg

dsc01617zc.th.jpg

 

opgekrulde bladeren:

dsc01616g.th.jpg

dsc01615d.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk te zeggen met die potgrond.. je weet niet of die te zuur is of dat het misschien komt door teveel water.

 

 

zet je fotos trouwens even in de gallerij op forum dan kan je ze ook wat makkelijker toevoegen en blijven ze altijd zichtbaar.

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ok.

 

Wat de foto's betreft, die heb ik juist niet op het forum geplaatst omdat ik geen logootje van wietforum.nl in mijn pic wil hebben, het neigt een beetje naar copyright claimen namelijk ..

 

of zie ik het verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het meer een manier om je fotos te beschermen zodat mensen het niet onrechtmatig gaan kopieren..

 

ik zou jou link van je vorige plaatjes zo ergens anders ook kunnen gebruiken.

Dat ligt met fotos uit de galerij wel anders ivm het logo..

 

en de lay out van het forum past zich dan ook meteen aan..

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zie het meer een manier om je fotos te beschermen zodat mensen het niet onrechtmatig gaan kopieren..

 

ik zou jou link van je vorige plaatjes zo ergens anders ook kunnen gebruiken.

Dat ligt met fotos uit de galerij wel anders ivm het logo..

 

en de lay out van het forum past zich dan ook meteen aan..

 

mvg, kills

 

ik zal het vanavond even gaan uploaden in de gallery..

 

komt goed, thnx voor advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige hulp zou welkom zijn,

 

gaat over de 2 dames die ik heb staan in de 6 liter potjes,

de wortels komen er namelijk onder uit..... ze staan ruim 2 weken onder de lamp nu maar de wortels schieten er onderuit....

 

Ik heb geen voeding gegeven alleen water en in het begin wat wortel stimulator..

 

 

Wat kan ik nu het beste doen ivm dat de wortels er onderuit aan het groeien zijn ?

De dames zijn +/- 20 centimeter groot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje jammer dat er nauwelijks response komt als ik een vraag heb, het mag dan wel een klein kweekje zijn maar ik moet mijn info toch ergens vandaan halen.......

 

Maar goed, ik heb ze nu lekker in de zon staan, en het verhaal van de wortels neem ik maar voor lief, ik ga ze as dinsdagavond overpooten naar een 12 liter potje met BAT mix dan begint tevens m'n 10 x ww kweek in een tentje), ik hoop dus dat de dames het uithouden tot as dinsdag....fingers crossed...

 

Tevens heb ik gisteravond m'n bestelling gedaan voor de Secret Jardin dr120 + alle toebehoren, hier zal ik ook een topic van starten in de hoop op meer reacties.

 

Welke zaden ik daarvoor ga gebruiken weet ik nog niet.

 

p.s. foto update komt vanavond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwege de fantastische respons :lol: die ik krijg, post ik hierbij foto's van mijn 2 dames.

 

Geen nieuws verder, geef ze om de dag beetje water, verkleuring van 2 bladeren is een beetje bij getrokken, maar volgens mij hebben ze het nog prima naar hun zin aangezien de stam lekker dik wordt en er nu ook 7 vingerige bladeren te voorschijn komen. M'n planning is iets veranderd namelijk, as donderdag (ipv dinsdag) ga ik m'n kweektentje en alle toebehoren ophalen, dan ga ik ze overpooten in 12 liter potjes met BAT mix. daarna miss nog een weekje onder een ECHTE groeilamp en dan in de bloei met die handel (de 10 ww zaadjes die ik heb besteld komen uiteraard in de tent te staan).

 

foto's :

 

gallery_26156_10130_1965287.jpg

 

gallery_26156_10130_555594.jpg

 

gallery_26156_10130_638584.jpg

 

gallery_26156_10130_535667.jpg

 

gallery_26156_10130_1250916.jpg

 

gallery_26156_10130_616548.jpg

 

gallery_26156_10130_608561.jpg

 

gallery_26156_10130_1557040.jpg

 

gallery_26156_10130_993109.jpg

 

gallery_26156_10130_553711.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit toch!

je zult zien als je ze in de secret jardin zet, dat het veel sneller gaat. Ook omdat je ze dan gaat overpotten en gs aarde gaat gebruiken;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en omdat ik in de tent een groeilamp ga gebruiken zal het inderdaad wel een stukje sneller gaan.

 

Ik ben erg benieuwd, maar het verbaasd me enigszins wel dat het toch zo goed gaat met de 2 dames, ondanks niet/weinig luchtcirculatie, geen voeding maar simpele potgrond...

 

De volgende foto ronde zullen ze in de tent staan, volgende week dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen ventilatie, behalve af en toe de kweekkast open zetten.

 

Nog steeds geen ventilatie/afzuiging?? :lol:

Je plantjes zier er trouwens wel erg mooi uit man, netjes hoor!

Zou er wel even over nadenken om op z'n minst een afzuiger en een filter te kopen, want ventilatie is toch echt wel belangrijk....

En wat dacht je van de luchtjes bv, je hele huis zal er naar gaan ruiken

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog steeds geen ventilatie/afzuiging?? :lol:

Je plantjes zier er trouwens wel erg mooi uit man, netjes hoor!

Zou er wel even over nadenken om op z'n minst een afzuiger en een filter te kopen, want ventilatie is toch echt wel belangrijk....

En wat dacht je van de luchtjes bv, je hele huis zal er naar gaan ruiken

mvg B

 

 

Klopt, nog steess geen ventilatie of afzuiging, hahaha moet er zelf wel om lachen eigenlijk, dit bewijst maar weer dat je je niet altijd hoeft te houden aan de voorschriften..

 

Anyway, as weekend gaan ze naar een andere plek toe, en ze komen daar in een tentje (DR120) te staan met nog 10 van hetzelfde soort, daar zit dan wel een afzuiger in en dus ook frisse lucht, ze kunnen daar nog ff een weekje onder een echte groeilamp, daarna zullen ze in de bloei gaan, linkje van het kweekverslag wat volgende week van start zal gaan : http://www.wietforum.nl/10-x-ww-SJ-DR120-4...amp-t69644.html

 

 

Dus het komt uiteindelijk wel goed..

 

EDIT : als het mooi weer is in het weekend zet ik ze ff buiten in de zon....de kast waar ze nu in staan zit gewoon potdicht, dus NO ventilation. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...