Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Drips

Drips eerste guerilla

Recommended Posts

Oi Oi,

 

Zelf denk ik aan te nat of verbranding. Probeer ze een beetje te laten opdrogen, daarna spoelen en vervolgens licht te ondersteunen met beetje groei voeding! ;)

Zal zien dat het goed komt. Good Luck!

 

Laterzzz Leo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey drips,

 

Ziet er leuk uit man, persoonlijk denk ik dat ze zo gelig komen doordat ze niet genoeg voeding krijgen, in wat voor grondje heb je ze staan?? Je kan ze proberen een beetje vloeibare voeding mee te geven en kijken hoe ze hier op reageren ;) . Ik denk niet dat ze te nat staan, want we hebben een hele lange droge periode achter de rug, dus door die paar buitjes zullen ze niet meteen verzuipen hoor... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk niet dat ze te nat staan, want we hebben een hele lange droge periode achter de rug, dus door die paar buitjes zullen ze niet meteen verzuipen hoor... ;)

 

Maar ze staan in kleigrond en dat houdt veel water vast. Ik heb ook wat kleigrond spots en daar is de grond nu ook nog nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan inderdaad in kleigrond.

 

De afgelopen dagen heeft et hier in België toch heel wat geregend.

 

 

Iemand een idee hoe lang het ongeveer nog zou duren wanneer ik het geslacht zou kunnen vaststellen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high drips,

 

jah man...dat ziet er allemaal erg lekker uit hoor..je grond moet je echt even opwaarderen met een koemestkorrel en wat vier seizoenen kalk.gewoon een handje rond de planten strooien en de natuur laten werken.slakkenkorrels kunnen er ook voor zorgen dat je planten wat gelig worden als het een tijdje erg nat is geweest.

je hebt er wel een flinke berg bij gegooit!!verders zou ik er toch een gaasje omheen zetten,dit ivm het topzwaar worden van de netels eind juni..dan vallen ze om en kruipen er slakjes van de netels zo je planten in zonder de slakkenkorrel barriere te hoeven overbruggen.

onkruid om mijn plantgaten knip in stadion look weg,dus vanaf het plantgat 30 centimeter vanaf de grond knip ik een laagje rondom weg.volgende laag is 60 centimeter,en de volgende80 centimeter hoog.

door dit te doen kan het onkruid straks als het echt hoog is niet meer naar binnen vallen over je planten heen.

ik heb dit jaar bij elk plantgat een potje(10 x 10 centimeter doorsnee)op zijn kant in de grond gezet met de open kant schuin naar de grond kijkend..met een laagje slakkenkorrels erin voor de backup.

maar je doet het erg lekker zo!!veel succes en plezier..

 

grtzzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reply indo!

 

Ik heb de grond bij het maken van de plantgaten al opgewaardeerd met NPK korrels en met wat voorbemeste potgrond.

Is het dan nog nodig om extra koemest te geven ?

 

Ik heb inderdaad wat teveel slakkenkorrels gegeven, in het vervolg geef ik er wat minder en ook wat verder van de stam weg ;)

 

De netels ga ik eind deze week wat meer verwijderen zodat de slakken niet over kunnen "springen" ;)

 

 

Greetz drips!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor je reply indo!

 

Ik heb de grond bij het maken van de plantgaten al opgewaardeerd met NPK korrels en met wat voorbemeste potgrond.

Is het dan nog nodig om extra koemest te geven ?

 

Ik heb inderdaad wat teveel slakkenkorrels gegeven, in het vervolg geef ik er wat minder en ook wat verder van de stam weg ;)

 

De netels ga ik eind deze week wat meer verwijderen zodat de slakken niet over kunnen "springen" ;)

 

 

Greetz drips!

high drips,

 

npk korrels is kunstmest...ik zet het alleen maar in als ik in een toch al zeer groeiende periode verkeer.

plantgaten opwaarderen met biologische mest stoffen is een must voor een goede bodemhuishouding voor onze geliefde plant.

kunstmest vernielt het (bijna)totale bodemleven.onze planten doen het echt veel beter op biologische meststoffen(bloed,beendermeel,kalk,kippe,koeienstrontkorrels en zo geven traag hun stoffen door naar de hongerige plant en is geniaal voor de juiste spoorelementen,floreren van micro organismen die hier mede verantwoordelijk voor zullen zijn en een goeie traag(dus lang opneembare totaalvoeding) voor de plant.

elke vorm van kunstmest verstoort de bio huishouding die aanwezig is in elke grondsoort.micro organismen verdrogen en verbranden een groot deel van het micro gebeuren onder de grond en de gegeven meststoffen zijn snel maar slechts kort opneembaar voor de plant terwijl het dan nog schade berokkend aan je bodemhuishouding.

ik geef altijd wel wat npktjes mee,maar altijd pas vanaf de voorbloei periode tot aan de werkelijke bloei.

en dan nog maar mondjesmaat omdat ik door de jaren heen heb in leren zien hoe belangerijk een goede bodemhuishouding is voor mijn hobby..voor de boost is npk soms een gouden greep.als ik ook maar zoiets meegeef,wil ik zeker weten dat er zware regenval wordt verwacht zodat wat ik meegeef of wordt opgenomen,of wegspoelt zonder dat het blijvende schade kan opleveren..koemest korrels geef ik als het kan voor elke bui even mee,hetgeen(mits niet teveel)dezelfde boost kan meegeven aan je plant als je keer op keer een handje korrels bij je planten gooit tijdens een paar donkere dagen met af en toe es een buitje..korrel die ik dan strooi werkt pas optimaal na drie weken en is blijvend als ik regelmatig een beetje koekorrel erbij strooi voor de totale groeiperiode van de plant.voor de bloei is wat bloed en beendermeel eigenlijk al genoeg voor een rijkelijk bloei van de meissies..tenminste..ik heb ze nog nooit tekort gedaan met deze mix

dus..gauw over stappen naar bio voeding en het lekkerste voor de juiste momenten bewaren...

succes man,

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips Indo, ik kijk volgende week voor wat extra voeding.

 

Ik heb ondertussen in mijn voorgroei hok nog 10 plantjes staan die naar

een andere spot verhuizen (backup spot :wacko: )

 

Ze kunnen eigenlijk al naar buiten maar zullen nog een weekje moeten wachten.

 

gallery_24933_10207_549877.jpg

 

gallery_24933_10207_221780.jpg

 

Toen ik m'n hokje opende kwam er een leuke wietgeur mij tegemoet :verrygood

Ik vroeg me af of dit normaal is ? Of begin ik helemaal te flippeuh B)

 

 

Greetz drips! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...