Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
canabistro

onduidelijk kweekschema

Recommended Posts

Nog maar 1 dag lid en nu al een vraag :)

 

Ik kweek "The Ultimate" van Dutch Passion op aarde met Plagron voedingslijn.

Het voedingsschema van Plagron telt als volgt:

2 weken 18/6, 8 weken bloei 12/12 en dan Harvest :) Is dus 10 weken

Nu de praktijk:

2 weken voorgegroeid 18/6, klok op 12/12, na 14 dagen zichtbare bloei en begonnen met tellen (moet 8 tot 10 weken bloeien).

Ik kom dus uit op ongeveer 13 weken

Wanneer kan ik nu de oogst verwachten en moet ik het schema gewoon verlengen?

 

CannaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

"The Ultimate" is de naam van de vrouwtjes

 

gr,

Canab

 

The Ultimate (Dutch Passion) gefeminiseerd

Door zorgvuldig kweken heeft Dutch Passion een van hun beste variëteiten ontwikkeld. The Ultimate combineert een zeer hoge opbrengst met een professionele kwaliteit.

 

The Ultimate wordt 60 tot 75cm hoog, ideaal voor de binnen kweek. Bloeitijd is 8-10 weken, met een explosieve bloei in de laatste 2 weken. The Ultimate (50% Indica, 50% Sativa) neemt veel voedingsstoffen op tijdens de groei cyclus en is bestand tegen schimmels en toprot, waardoor zij ook zeer geschikt is om in de kas te telen.

 

Dutch Passion telers hebben nog nooit een plant gezien die zo’n hoge opbrengst combineert met een kwaliteit van dit niveau. Dit is een recessie bestrijdende soort van epische proporties en stelt gegarandeerd niet teleur. Deze soort gaat de nieuwe standaard bepalen onder de commerciële Nederlandse kwekers en is klaar om een Dutch Passion legende te worden.

 

gr,

 

PS Ze zijn bij mij 90 cm hoog (2e week zichtbare bloei) :)

 

Canab

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf wanneer tel jij de bloei? vanaf het moment dat ze ook echt gaan bloeien (week 5 dus in jou geval) of vanaf 12/12, want zo tellen ze volgens mij bij dat schema. dan zit je met 2 weken voorgroei en 8 weken 12/12 weer op 10 weken zoals dat schema zegt. maar elke plant heeft weer een ander "schema" nodig dus je mag best wat sjoemelen links en rechts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik tel dus vanaf zichtbare bloei (week 5) en kom dan dus op 14 weken (totaal) uit. Klopt dit? :)

 

Canab

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, 12/12 betekend bloei op dat schema. en dat staat er ook bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt Amnees.

 

Maar op mijn vraag terug te komen:

In mijn geval dus wanneer kan ik de oogst verwachten (ik zit nu in week 2 zichtbare bloei, week 5 12/12)?

Dit ivm stoppen met voeding en planning stekken maken. :)

 

 

Canab

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je toch echt afwachten wat de plant doet, dat schema is niet heilig. beter ga je af op wat je ziet en niet wat op een papiertje staat. en stekken bestellen en geleverd krijgen daar zit maar een paar dagen tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Amnees.

 

Stekken maak ik zelf :)

Staan al te trappelen om overgepot te worden.

Maar zal ze dus wat moeten gaan vertragen in groei dus nog ff in kleine potjes laten staan

 

Cannab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cannabistro,

Goed naar je schema kijken hoor

Ik gebruik ook plagron ,..echt wereldspul!!!

Je moet je bloei rekenen vanaf het moment dat je overschakeld naar 12/12

dan begint je bloei,..niet!!! wanneer het zichtbaar is

dan kom je gewoon uit op 10 weken,...maar sommige soorten bloeien wel iets langer ,..en natuur laat zich ook

niet helemaal in schemaatjes stoppen,..dus het kan zijn dat het wat langer duurt

(meeste schema gaan uit van de populaire soorten zoals PP ,..die heeft +/_ 8 weken bloei.

Maar als je maar 1 week groei doet (18/6) en dan overschakeld naar 12/12 kan je dus klaar zijn in +/_ 9 weken

Je plantjes blijven dan alleen wat kleiner,..handig als je niet zoveel hoogte hebt in je hok

maar 12/12 is start bloei.

dus hou de haartjes van je dames goed in de gaten ,...als min. 80% procent bruin is,..dan is het oogsttijd

Succes

 

Dreamgirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang moet je nu nog ongeveer dan? 1,5 maand? en je hebt je stekjes al klaar voor de volgende ronde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou inderdaad dreamgirl volgen en gewoon kijken na de plant of die klaar is dan zit je zeker altijd goedd

Share this post


Link to post
Share on other sites

dreamgirl

 

Dank voor je antwoord op mijn vraag..dat is wat ik wou lezen/weten. Ik heb altijd buiten gekweekt en daar duurt het veel langer.

In andere topics heb ik ooit gelezen dat zichtbare bloei de startdatum zou zijn...Niet dus. :)

Volgende keer groei ik maar 1 week voor. Nu waren ze 30cm hoog toen ik ze op 12/12 zette en zijn uiteindelijk 90 cm hoog geworden

 

Amnees

 

Klopt ja 1 1/2 maand dus nog.

Stekken moest ik nemen omdat moedertje te groot werd en wou oefenen met stekken nemen. Ze kunnen nog wel even onder de TL blijven en anders naar buiten straks. De timing moet ik nog beter finetunen inderdaad.

 

Smokiebear

 

Bedankt voor de bevestiging

 

 

 

canab

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou wel lekker zijn als je ze nu buiten kon zetten en tegen de tijd dat ze gaan bloeien, je ze binnen zet om af te bloeien. dan hoeven ze maar kort binnen onder een lamp te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees

 

Helaas wordt het nog te koud buiten 's nachts...krijgen nog vorst.

Ook het idee van beestjes die ik mee naar binnen kan nemen vindt ik niks.

Lampen aan op 22/2 met de helft van de TL aan moet ze ook wel remmen in groei, ook met de temp te laten dalen wil ik de groei laten stagneren.

Anders nieuwe stekken nemen (moeten er 24 worden) en van de "oude stekken" 2 nieuwe moeders maken. 1e moeder staat er niet al te lekker bij

 

Cannab

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt me dan nog de beste oplossing om van deze stekken moeders te maken, zodat je "verse" nieuwe stekken kunt maken als je tegen het einde van je kweek aanloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat ik ook over na te denken....moeder weg....2 stekken tot nieuwe moeders opgroeien en dan heb ik weer even ruimte

 

Cannab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...