Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w13rd0

stekken toch niet illigaal ?

Recommended Posts

Zat vandaag een verhaal te lezen van speeckees van nomercy.nl op de essensie site.

 

Show must go on!

De Nederlandse wet geeft een vreemd beeld wat betreft het in bezit hebben van stekken.. Waar een neutrale Officier van Justitie aangeeft dat je stekken mag hebben, wordt iemand die ermee betrapt is geworden, doodleuk veroordeeld voor het in bezit hebben van volwassen ‘planten’.

 

De uitleg van een neutrale officier van justitie gaf aan dat een stekje dat niet op een groeimedium staat, nooit tot het beoogde doel kan leiden: het verkrijgen van rookbare marihuana van de plant, en daar heeft een stekje nu eenmaal een medium voor nodig. Dat ik voor het bezit van 520 stekken geen hoger beroep aantekende na een compleet oneerlijke uitspraak van de rechtbank in Lelystad, kwam omdat ik de straf zag als een goede tijd voor bezinning en schrijfwerk voor de nederwietkwekers.

Dat justitie je op dat gebied binnen je detentie geen zak heeft te bieden, komt door het vlijmscherpe mes dat al jaren lang in het budget van de hulpverlening snijdt. Anders gezegd: Ik moest het toch allemaal zelf doen en heb achteraf verdomd spijt dat ik geen hoger beroep aantekende.

 

Mocht jouw advocaat de naam of schriftelijke uitleg van die neutrale officier van justitie nodig hebben, wend je dan tot Hulshof-advocaten in Emmeloord.

 

Lijkt me toch wel een serieus iets om naar te kijken !

 

hier een link naar het volledige verhaal.

http://www.magazine.essensie.nl/content/view/136/41/

 

Iemand hier misschien meer info over ?

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ik voor het bezit van 520 stekken geen hoger beroep aantekende na een compleet oneerlijke uitspraak van de rechtbank in Lelystad, kwam omdat ik de straf zag als een goede tijd voor bezinning en schrijfwerk voor de nederwietkwekers.

 

 

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wietstekken legaal waren..... dan kon je ze kopen bij de tuincentra... :wacko: tegen dumpprijzen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, want dan moesten ze namelijk wel van een plant afkomen die dus wel op een medium staat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...