Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gothdragon

wat betreft afzuiging

Recommended Posts

Wicked wicked ppl ! :twisted: Ik heb een achterwand in mn kastje van 1.5 breed bij 2 m hoog. Op 4 punten heb ik lichtsluisjes gemonteerd met 4 pc fans er in. Het dak bestaan uit eenkunstof dol dal met 2 balken met veel gaten die wilde ik benutten voor de afvoer. Nu zat ik er aan te denken om een medium size afzuig ventilator non stop op een laag toerental te laten draaien dat deze toch afzuigt en wel vlak boven de lamp.Naar gelang de ruik toeneemt kan ik met een toerental regelaar de speed opvoeren tot de geur verdwijnt. Het uit einde van de afgevoerde lucht wil ik door een koolstof filter persen. Wat vinden jullie van deze opzet :?: Er staan nog geen plantjes in want ik ga alles eerst isoleren met steenwol en afplakken met zwart/wit folie, de kast staat buiten en ik ben bang voor te grote temp. schommelingen. Tis ook een idee om de afzuiging op een schakelklok te hangen en deze op gezette tijden te laten draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wicked wicked ppl ! :twisted: Ik heb een achterwand in mn kastje van 1.5 breed bij 2 m hoog. Op 4 punten heb ik lichtsluisjes gemonteerd met 4 pc fans er in. Het dak bestaan uit eenkunstof dol dal met 2 balken met veel gaten die wilde ik benutten voor de afvoer. Nu zat ik er aan te denken  om een medium size afzuig ventilator non stop op een laag toerental te laten draaien dat deze toch afzuigt en wel vlak boven de lamp.Naar gelang de ruik toeneemt kan ik met een toerental regelaar de speed opvoeren tot de geur verdwijnt. Het uit einde van de afgevoerde lucht wil ik door een koolstof filter persen. Wat vinden jullie van deze opzet  :?: Er staan nog geen plantjes in want ik ga alles eerst isoleren met steenwol en afplakken met zwart/wit folie, de kast staat buiten en ik ben bang voor te grote temp. schommelingen. Tis ook een idee om de afzuiging op een schakelklok te hangen en deze op gezette tijden te laten draaien.

 

Is nog heel wat info dat je moet lezen (begin maar bij de onderstaande blauwe link :wink: )

 

- oversized afzuiger kan alleen maar gunstig zijn, zeker met toerentalregelaar.

 

- afzuiger vlak boven de lamp... niet doen

lamp moet je tijdens kweek regelmatig in hoogte verstellen (planten groeien nu eenmaal :wink: )

hang je afzuiger vlak boven je lamp dan kan dat dus niet meer.

 

- afgevoerde lucht door filter persen..... NIET doen !

je moet lucht aanzuigen door filter, dus filter VOOR je afzuiger

(anders werkt deze niet)

 

- schakelklok op afzuiger kan in het begin toepasbaar zijn,

wat later in de kweek moet je deze toch continu laten draaien.

 

Extra ventilator in je hok voor goede circulatie is ook geen overbodige luxe

 

hoop dat je hier wat aan hebt,

voor meer info zie ook zoekfunctie en :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx Choppie daar heb ik zeker wat aan :) ik heb een inhoud van 2,1m3 dus ik ga voor een 250m3 of 400m3 afzuiger. Waarschijnlijk een buisventilator met gelijkmatig koolstof filter, met toertal regelaar en probeer zo laag mogelijk te zitten want ik ben enrom bang voor geluidsoverlast want de kast staat buiten. De kast is 1m80 hoog, en de afzuiging komt tegen het dak maar wel boven de lamp.Maar deze kan nog zeker genoeg zakken, de werking van het koolstof filter heb ik nu ook begrepen :wink: Morgen word het hele spul geisoleerd met glaswol en vervolgens zwart/wit folie. Buisventilator met 2 koolstof filters er in, 1 maal 600w lamp, en dan nog het medium kiezen. Sta te twijfelen tussen gewoon aarde en cocosslabs. Wat raad jij aan voor een eerste kweek ?Het mag best wat kosten maar ik wil voornamelijk het beste voor mn plantjes :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

meteen 600W lamp zal ik zeker niet voor een 250 afzuiger gaan;

de 400 zal zelfs krap aan kunnen zijn.

zeker gezien hok buiten staat en dus hele dag zon op het dak, en warme lucht van buiten die de kast ingezogen wordt.

 

buisventilator met 2 koolstoffilters er in ???? :?

wat moet ik me daar bij voorstellen ?

 

Zal zelf, zeker voor een eerste kweek voor grond gaan.

Hierbij kan nu eenmaal het minste mis gaan.

neem dan geen gewone potgrond, maar allmix bij de shop vandaan.

(ben en blijf zelf een grondkweker :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ik heb me buiten hokkie (ook geisoleerd) in de schuur dus de zon schijnt er nog niet eens op maar toch zuigt ie al warme lucht aan en ik heb totaal maar 200 afzuiging en 400 watt lamp

ik heb gister de max temp 46.8 graden gehad

en heb ook nog een ven op m,n lamp gericht en een op de planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik echt heeeeeel snel wat aan je afzuiging gaan doen anoniem !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet het is ook m,n plan maar om zo ff een 400 afzuiger te halen zal ik toch ff weer een kweek moeten wachten geld groeit me niet op de rug

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een 500 afzuiger gekocht met 600w lamp, mn hokje staat niet in de zon maar boven een afdak want het zijn gesloten balkons. De 50 cm filter is besteld maar nu ik jullie zo hoor word ik opeens banger voor de warmte dan voor de luchtvochtigheid :? zo'n dingetje die de afzuiger aanstuurt op temp. en waarmee je de snelheid regelt kost 79 euro maar lijkt me totaal geen overbodige luxe dus. Ik ga idd toch voor de grond en de 20 cm potten (zie andere topics :wink: ) met all mix en Santa Maria's. Hoop morgen foto's te kunnen plaatsen van mn opzetje, en de 9 K2-tjes die nu buiten staan en die er bij komen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb voor mijn 500 kub slak, 175 euro betaald maar deze is wel geisoleerd met een dubbele bodem, als ik deze op de helf van zn vermogen laat draaien is hij echt superstil :( kost wel maar dan heb je ook iets

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 100 euro als je er zelf een kistje rondmaakt 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kisje heb je wel nodig inderdaad...... als je een slak wil hebben .

daar hang je hem in en daar maak je weer flensen aan voor je luchtslangen.

maar ik ga voor de geisoleerde van de growshop die hangen in het kistje

zodat ze geen trillingen over geven aan het kistje... lekker stil dus

ik heb voor m'n 1000cuub een vrij simpelen zonder extra's dus... maar die hoor je toch wel zeker als je buren heb zullen die daar last van krijgen na m'n iedee

ja en m'n inlaad staat in de slaapkamer die is te klein en maakt nog is te veel herrie ook

zelf gemaakt trouwens

dus als ik weer poen heb weet ik wat ik ga doen mooi issobox slak halen 500 cuub

succes ermee in ieder geval

 

mazzels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...