Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
frankwouters

CO2 kweken?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik hoor vanuit allerlei hoeken verhalen over het zogenaamde CO2 kweken. Ik weet niet of mijn topic hier op de juiste plaats op het forum staat, ik heb op het forum gezocht maar kon hier nog geen topic over vinden.

 

Met CO2 kweken zou het mogelijk zijn de kweken zonder een afblaas. Het kweken geschiedt dan in een luchtdichte tent, waar CO2 in wordt gespoten. Hierdoor zouden de planten hun eigen zuurstof aanmaken. De opbrengst hier mee zou zeer hoog moeten zijn..

 

Kan iemand mij hier meer informatie over geven? Misschien zelfs vanuit eigen ervaring?

 

Mvg F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Frank,

wat jij bedoelt is het gesloten systeem.

kijk eens op de site van a&ttrading voor het semi-gesloten systeem, of in de topics van green-lady hier op wf.Dit laatste systeem is leverbaar vanaf 2 lampen,maar wel iets voor gevorderden... :rolleyes:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met gesloten systemen zoals jij bedoelt moet je wel rekening houden met vocht problemen dit is op te lossen met een ontvochtiger.

Begin pas met co2 als je ruimte perfect is en wanneer je zelf de tekorten van de plant herkent.

Het groeien en bloeien gaat namelijk veel sneller en fouten van de kweker /kweekruimte worden veel sneller afgestrafd.

Heb je er nog zin in?

Begin met 600 pbm en verhoog dit elke 3/4 dagen met 50 pbm.

Verhoog je EC ook elke keer als de planten erom vragen.

Veel succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...