Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Esho

cocos op potten

Recommended Posts

Kep er ook wel eens 25 Ktjes per m2 gezet in die vierkante 4l potten dat was er bossig zelfs na het snoeien.........Ik had ze wel toen gesnoeid.

 

Was jij het die het over 25-45gr had, met deze 50cm plantjes...

Nee, was dat maar waar, kep er wel eens warrige dromen over :lol:

 

Is het dan beter om korter of langer te groeien, of maakt dit niet uit...

Dat is maar wat je wilt veel planten op een m2 of top je ze en geef ze met lang voor groeien de ruimte of kies je voor enkele grote planten.

Maar jij hebt er 25 op een meter dan zou ik kiezen voor korter. Maar jij gaat toch snoeien? Dat geeft ook weer ruimte.

 

 

Toedeloe, stop je plant in een vloei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat ze nog maar even gaan, heb weer een nieuw vaatje met groeivoeding aangemaakt, wat enzymen erbij...laat ze gewoon in die 4ltr potten staan, heb zel wel wat uit elkaar gezet, 20st op 1m2...

 

trouwens waar heb je later meer aan, een langere plant die wat verder uit elkaar (vertakkingen) groeit of een kortere met ongeveer net zoveel zijtakken...moet er 5st weg doen, dacht de kleinste, maar ziet er gewoon mooier uit omdat ie wat dichter begroeit is... :?:

 

ps

heb ook 3 bonsai's, die kleine potten moet wel lukken denk ik.

zal wel even een bonsai wietje gaan kweken.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo Eshooo, 20 op een meter klinkt al beter.

 

Esho schreef:

trouwens waar heb je later meer aan, een langere plant die wat verder uit elkaar (vertakkingen) groeit of een kortere met ongeveer net zoveel zijtakken...moet er 5st weg doen, dacht de kleinste, maar ziet er gewoon mooier uit omdat ie wat dichter begroeit is...

 

Je bedoeld met een kortere plant een plant die getopt is? Als je daar voor kiest dan zal je inderdaad een korte brede plant krijgen. Als je kiest voor een langere plant met veel zijtakken moet je die plant wel in een veel grotere pot moeten zetten. Als je een plant beperkt in de wortelgroei dan zal de plant niet echt hoog worden (bonzai).

 

Mijn vorige kweek was ook 20 potten(6Liter) per m2 en 14 dagen laten groeien en toen de bloei zichtbaar was had ik ze gesnoeid, de ene plant wat meer als de ander. Dit ging goed de toppen hadden allemaal goed licht.

 

 

Toedeloe, stop je plant in een vloei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze niet getopt, maar alle planten groeien niet evensnel, de een al een stukkie groter dan de ander, het valt me vooral op dat de grotere de zijtakken verder uit elkaar hebben staan. Omdat ik een beetje meer ruimte wilde heb ik er 5st per m2 tussenuit gehaald, staan nog op het balkon. Ik heb dus de kleinste eruit gehaald...of had ik beter die grotere eruit kunnen halen...misschien groeien ze niet goed dicht met toppen en heb je er veel meer knipwerk aan ofzo...... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...