Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste kwekers der nederlanden,

nu de temperatuur deze winter een nieuw diepte record aan het behalen is zit ik met een probleem.

Nu wil ik in mn schuurtje een mooi hokje van 1m-1m-2m gaan maken met goed geisoleerde wanden dubbelwandig met steenwol isolatie of iets dergelijks.

Mijn plan is om met 2 sets duofluor lampen en een 250m3 afzuiging met een filter te gaan beginnen.

Nu is alleen mijn probleem dat mn schuurtje enkelsteens is opgezet en dus ook geen verwarming heeft.

Nu is mijn vraag hoe kan ik de aangezogen lucht verwarmen naar een redelijk aanvaardbare temperatuur zodat de plantjes zich lekker voelen?

Een kachel in de kast zetten lijkt mij voor de hand liggend, alleen heb je dan snel dat de planten een stoot hitte krijgen zodra de kachel verwarming aangaat, en de erg warme droge lucht dan direct op de planten staat te blazen.

Heel de schuur verwarmen is ook geen optie, is niet haalbaar kwa electra kosten.

Nu heb ik wel gedacht aan een soort van kastje te maken (waardoorheen ik de lucht aanzuig) waarin ik een verwarmings element kan plaatsen welke dan weer wordt aangestuurt door de gemeten temperatuur in de kast d.m.v. een termostaat regeling.

Heb ooit weleens iemand iets horen zeggen over een kanaalverwarmer of iets dergelijks.

Wat is jullie ervaring, en of wat voor idee hebben jullie hierover?

Groet green dwarf

Share this post


Link to post
Share on other sites

een soort van kastje te maken (waardoorheen ik de lucht aanzuig) waarin ik een verwarmings element kan plaatsen welke dan weer wordt aangestuurt door de gemeten temperatuur in de kast d.m.v. een termostaat regeling.

 

...nou dit is een soort kanaalverwarmer dus...

gevonden met google:

http://www.airfanventilatie.com/index.php?cPath=13_83

 

of kijk in het topic van green-lady daar zie je de A&T kanaalverwarmer.

 

kan je niet een gedeelte van je uitblaas lucht in het schuurtje afblazen? dat verwarmt je schuurlucht al een beetje voor...

 

ook al doe je bovenstaande verwarming van je schuur niet:

 

aantal luchtwisselingen van je hok: 3/5 keer p/uur is voldoende om genoeg co2 binnen te brengen.

 

dus met jou hok 1x1x2=2 x5 = slechts 10 m3 per uur is voldoende om je planten te voorzien van genoeg c02....de rest van de ventilatie capaciteit gebruik je om de temp/lv binnen de perken te houden...en je gebruikt geen hps dus zal je op minimum kunnen ventileren...

 

 

Ik zou wel gaan voor een aardebak met een worteltelverwarming.Als je wortels te koud worden krijg je gegarandeerd stilstand...

gr carp

 

ps: in de winter koude schuurtjes...worden in de zomer weer erg hete schuurtjes...dus toch proberen te isoleren zou ik zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon alles goed isoleren met 2 soorten isolatie kot verwarmen en dan lucht van je kot in je gewoon hok aanzuigen en de afzuiging naar buiten gewoon , als julie zien wat ik bedoel ;)

 

Jony Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk als jij je hokje klaar hebt je lampjes erin hebt hangen dat je hokkie MITS je goed geisoleerd hebt dat ie dan echt wel warm word en dat je er niet perse een verwarmer bij hoeft te zetten hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hok moet wel verwarm worden ( als de lampen uit zijn zal het snel afkoelen en voor hoge temp. verschillen zorgen)

en anders zuigt hij ijskoude lucht binnen van mss min 10 graden in de winter :S

 

 

JonyWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites
het hok moet wel verwarm worden ( als de lampen uit zijn zal het snel afkoelen en voor hoge temp. verschillen zorgen)

en anders zuigt hij ijskoude lucht binnen van mss min 10 graden in de winter :S

 

 

JonyWeed

 

Denk ook wel dat ik verwarming nodig heb voor mn plantjes, zeker met duofluor lampjes, weet alleen nog niet hoe ik t zal doen.

Als ik meer weet dan horen jullie het.

green dwarf

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je2 sets duofluor lampen gaat gebruiken zou ik dat gewoon binnen gaan doen.gaat echt veel te koud worden met de lampen uit.2 hokjes maken kan wel dan verwarm je het eene hok met de ander.maar dan moet je wel 2keer een afzuiger en filter kopen.word een duure grap.en dan nog gaat het met erge vorst te koud worden.gewoon 600watter ophangen .en dan als de lampen uit zijn klein olieradiator aan laten gaan.als je toch voor de duofluor gaat veel succes ermee.denk dat het behalve in de winter zeker gaat lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...