Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bjurniee

hulp gevraagd voor voorgroeihok

Recommended Posts

Heeeyy growers ;)

 

we gaan een klein projectje beginnen maar hebben nog wat hulp nodig voor wat enkele punten, we willen het niet te duur maken het liefste....

Met een paar vrienden willen we een voorgroei / stekhokje maken voor van de zomer.

 

het gaat over een kast maten 92 x 45 x 75 cm 0.31 m3

we zijn van plan een dubbele bodem te maken voor de inblaas.

De potten verzakt in de kast dus de maten van de kast zijn dus effectief groeioppervlak. :D

 

Hieronder zal ik mijn vragen zetten.

 

1) wat kunnen wij gebruiken als afzuig het liefst zo cheap mogelijk in combinatie met welke filter?

we zaten zelf te denken aan misschien zo'n wc afzuiger of iets in die richting. en een afzuiger met verschillende standen zodat we wellicht geen fancontroller hoeven aan te schaffen.

 

2) We zaten zelf te denken aan TL verlichting T8 gewoon. 30 watt (90cm). Echter is de kast 92 cm lang zal dit dus gaan lukken of word hem dat niet? evt alternatief ? :lol:

De reden van T8 is omdat we gratis aan dat armatuur kunnen komen.

we zaten te denken aan 4 tl buizen. is dit voldoende?

 

3) Hoeveel planten zouden we in deze kast kunnen zetten rekening houdend met het groeioppervlak(92 x 45 x 75) 0.31 m3 dat we hebben.

We dachten zelf aan 3 x 20l of moet een kleinere pot worden genomen of ?

 

4) na hoe lange tijd zouden we stekken kunnen snijden van onkiemen? ;)

ik d8 zelf ongeveer aan een schema als dit

 

na 4 weken eerste stek voor geslachtsbepaling , de planten worden 2x getopt.

na 8 weken de eerste lading stekken +- 40 per plant ?? kunnen jullie ongeveer een voorspelling voor ons doen dan weten we wanneer we moeten beginnen

5) ook heb ik gehoord dat isolatiemateriaal voor de verwarming een must is voor tl voor de reflectie of volstaat witte grondverf ook ?

Aanngezien witte grondverf ook hoog aangeschreve staat in het reflectie schema wat ik gelezen heb op wf en we deze nog hebben staan.

 

 

wel staat de kast in de schuur gevestigd maar als we niet te hard afzuigen moet dat wel lukken toch? of moet er echt gekeken worden voor een oplossing snachts

 

greetzz bjurniee & ......... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. ik ben ook begonnen met een gewone afzuiger je kan het wel vergelijken met een wc afzuiger werkt opzich wel

als je het alleen voor groeien gebruikt ik had daar bij zelf geen filter pas de laatste weken begon het te stinken maar jij gaat ze alleen groeien dus is het geen probleem.

 

2.We zaten zelf te denken aan TL verlichting T8 gewoon. 30 watt (90cm). Echter is de kast 92 cm lang zal dit dus gaan lukken of word hem dat niet? evt alternatief ?

 

past precies tog ;)

 

 

5. koop een potje melk wit en verf m lekker dik aan de binnenkant in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bjurbiee :D

Dat gewoon af zuigertje gaat volgens mij ook werken. ;)

Trouwens Als de plant vegetatief is, is de geur bijna nihil.

Voor je licht, Probeer die T8 er in te krijgen. hoe langer je buis hoe meer lumen.

je dient wel specifieke kleuren te gebruiken(heel belangrijk).

Probeer zoveel tl mogelijk naast elkaar te krijgen. maak dat je tl’s in hoogte verstelbaar zijn

Grote van de potten, nou hoe lang moeten jullie moederplantjes meegaan, en hoeveel stekken wil je?

(ik zou voor 6 moederplanten gaan in 11liter potten)

Van zaad tot stekken snijden, dat zal idd rond de 10 weken draaien.

Als je nu maandag zou beginnen zou je op 1 april kunnen snijden

Aantal stekken per plant, +-10stuks heel goede en dan nog een een 7tal sukkels. :D

Let op met wat voor chemische middelen/verf, die je in je hok verbruikt, let op voor een bak die gif uit ademt.

Gebruik regulier zaad. GEEN GEFEMINIZEERD zaad als je er stekken van wilt. ;) ;)

Dus voor 6 goede moederplantjes moet je op een 20 tal zaadjes rekenen.

Good luck. :lol: ;)

Devlaming. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi bjurbiee :D

Dat gewoon af zuigertje gaat volgens mij ook werken. ;)

Trouwens Als de plant vegetatief is, is de geur bijna nihil.

Voor je licht, Probeer die T8 er in te krijgen. hoe langer je buis hoe meer lumen.

je dient wel specifieke kleuren te gebruiken(heel belangrijk).

Probeer zoveel tl mogelijk naast elkaar te krijgen. maak dat je tl’s in hoogte verstelbaar zijn

Grote van de potten, nou hoe lang moeten jullie moederplantjes meegaan, en hoeveel stekken wil je?

(ik zou voor 6 moederplanten gaan in 11liter potten)

Van zaad tot stekken snijden, dat zal idd rond de 10 weken draaien.

Als je nu maandag zou beginnen zou je op 1 april kunnen snijden

Aantal stekken per plant, +-10stuks heel goede en dan nog een een 7tal sukkels. :D

Let op met wat voor chemische middelen/verf, die je in je hok verbruikt, let op voor een bak die gif uit ademt.

Gebruik regulier zaad. GEEN GEFEMINIZEERD zaad als je er stekken van wilt. ;) ;)

Dus voor 6 goede moederplantjes moet je op een 20 tal zaadjes rekenen.

Good luck. :lol: ;)

Devlaming. ;)

 

ja de kleuren ben ik al op van de hoogte van de TL

 

Maar je zegt maar 15stekken per plant dat vind ik wel een beetje weinig had wel gedacht aan 30-40 per plant eigenlijk als ik hem 10weke laat staan marjaa

er komen 4 balken tl in het hokje naar alle waarschijnlijkheid.

De moeder moete eigenlijk 10-12 weke meegaan als we nog 10 weken moeten wachten naar de eerste x snijden gaan ze weg.

 

 

het worden waarschijnlijk 15 l potten , 5 stuks als dat kan.

Ik heb ndb zaden dus dat komt helemaal goed

 

 

kunnen mensen misschien nog mijn andere vragen beantwoorden of eventuele aanvullingen hierop

de kast gaat gewoon gewit worden dan ik d8 dat isolatie folie een must was..

 

wat voor verf moet ik halen dan met welk keurmerk of wat???

Share this post


Link to post
Share on other sites

isolatie folie hoeft echt niet perse,tenzij je hok echt koud is maar dan kan je beter je hok isoleren

wat je wel kan doen is bijv folie aan de binnekant dat weerkaats goed dus heb je ook wat meer licht

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

T’ja welke verf best….

Moeilijk. Het is zo dat iedere verf/lijm soort na droging nog een flinke tijd nadien gassen uitwasemt.

Dus kies je best zo min mogelijk agressieve verven / lijmen.

Het zijn echte killers sommige dampen. Sommige niet, echter de meeste wel

Moest ik moeten verven zou het alvast een verf zijn op waterbasis, en geschikt voor indoor use.

Als alternatief kan ik je het volgende aanraden.

Ik heb een soort isolatiemateriaal gebruikt dat eigenlijk dient om radiators aan de achterkant te isoleren van buitenmuren.

Het is zilver/goud van kleur, (soort alufolie) het zit op rolletjes van 50cm breed en 3m lang.

Het is heel makkelijk te verwerken. Ik heb dat materiaal op piepschuimplaten geplakt. Om reflectiewanden te maken.

Ik hoop dat je het wat kan zien op de foto. Alles komt van de gamma/brico….

Er is ook speciale lijm voorhanden…..

het is hittebestendig, en dient om in leefruimten gebruikt te worden.

Ziehier de foto.

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=243055]gallery_23369_9405_2006578.jpg[/url][/img]

 

 

Enne 30 /40 stekken van 1 plant…… 5moeders onder 4 tl’s van 36w ttttsssssssss. Eerste maal…. :lol:

Ik denk dat je je verhoudingen wat meer op elkaar zal moeten afstellen.

Alle, ik hoop als je bovenstaande nog eens leest, je zal inzien dat het wat van het goede te veel is.

+-150 female stekken willen in zo een opstelling….. in 10 weken…

technisch zou het moeten kunnen. ;)

En zo hocus pocus is het echt allemaal niet hoor.

Zeker moederplanten zijn een stuk makkelijker te onderhouden dan bloeiers.

je (groei) hok hoeft zelfs niet 100% lichtdicht te zijn.

Eeuuhhh welke zaden.????? ;) :D

niet te lang meer wachten met te ontkiemen he. zoals ik al zei, nu maandag ontkiemen is ten vroegste

op 1 april (female) stekken

devlaming. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
T’ja welke verf best….

Moeilijk. Het is zo dat iedere verf/lijm soort na droging nog een flinke tijd nadien gassen uitwasemt.

Dus kies je best zo min mogelijk agressieve verven / lijmen.

Het zijn echte killers sommige dampen. Sommige niet, echter de meeste wel

Moest ik moeten verven zou het alvast een verf zijn op waterbasis, en geschikt voor indoor use.

Als alternatief kan ik je het volgende aanraden.

Ik heb een soort isolatiemateriaal gebruikt dat eigenlijk dient om radiators aan de achterkant te isoleren van buitenmuren.

Het is zilver/goud van kleur, (soort alufolie) het zit op rolletjes van 50cm breed en 3m lang.

Het is heel makkelijk te verwerken. Ik heb dat materiaal op piepschuimplaten geplakt. Om reflectiewanden te maken.

Ik hoop dat je het wat kan zien op de foto. Alles komt van de gamma/brico….

Er is ook speciale lijm voorhanden…..

het is hittebestendig, en dient om in leefruimten gebruikt te worden.

Ziehier de foto

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=243055]gallery_23369_9405_2006578.jpg[/url][/img]

 

ik bedoel 40 per plant als je er 3 ziet op dat oppervlak (20l pot) maar ik kijk het nog wel even af.

 

NDB is een soortje die iemand van wf gemaakt heeft. Een hele goeie outdoor plant die eind september klaar is en rotbestendig is wit soort niet commercieel maar wel echt een super plant voor outdoor. zoek even topics van dame blanche dat was de maker

 

 

Enne 30 /40 stekken van 1 plant…… 5moeders onder 4 tl’s van 36w ttttsssssssss. Eerste maal…. :lol:

Ik denk dat je je verhoudingen wat meer op elkaar zal moeten afstellen.

Alle, ik hoop als je bovenstaande nog eens leest, je zal inzien dat het wat van het goede te veel is.

+-150 female stekken willen in zo een opstelling….. in 10 weken…

technisch zou het moeten kunnen. ;)

En zo hocus pocus is het echt allemaal niet hoor.

Zeker moederplanten zijn een stuk makkelijker te onderhouden dan bloeiers.

je (groei) hok hoeft zelfs niet 100% lichtdicht te zijn.

Eeuuhhh welke zaden.????? ;) :D

niet te lang meer wachten met te ontkiemen he. zoals ik al zei, nu maandag ontkiemen is ten vroegste

op 1 april (female) stekken

devlaming. ;)

 

Mensen ik ben vandaag na de bouwmarkt geweest en heb een afzuigertje voor de badkamer gevonden 105m3 dus dat is wel genoeg ;)

hier word door een maat van me(werkt in de electro) iets tussen gezet waardoor er met verschillende snelheden af gezogen kan worden.

 

nog 1 laatste vraag

 

de diameter van de afzuiger is 100 mm hoeveel moet de passieve inblaas dan worden?

 

dit worden vierkante gaten met roostertjes ervoor , hebben de roostertjes invloed op de inlaat moet hij groter omdat er roostertjes hangen(meer weerstand) of hoe werkt dat percies

 

misschien mensen die hier wat meer bekend mee zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ergens gelezen dat je voor moederplanten geen gefeminiseerd zaad moet pakken kan iemand mij daar iets over uitleggen.

ik ben zelf ook bezig met een moeder hokje vandaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had ergens gelezen dat je voor moederplanten geen gefeminiseerd zaad moet pakken

ehh...lees even bericht 3 van dit topic... ;)

gr Carpie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

concreet, de kans/risico op hermastekken/ planten

in je kweek is te groot met feninist seed. (dat is de vaak voorkomende eigenschap dat de zaad boeren er nooit bijvertellen)

een stress tik die ze niet zint, en je bent het haasje.

enne, niet alleen die plant is naar de haaien, je hele kweek is voor wiet verloren.

(je kan er wel goeie hasj van draaien)

dus, tip

werk met zuiver (regulier) zaad als je moederplanten maakt/opkweekt. ;)

gebruik de waterstekken techniek om geslacht te bepalen.

(hier te vinden op het forum).

en zet je hok vol met mooie dames.

moederplanten onderhouden valt ech ;) t heel goed mee.

je hok moet niet lichtdicht,

enkele goede tl lampjes is voldoende.

voor voeding is goedkope basisvoeding ruimschoots voldoende.

de geur is bijna nihil...

en....... je kan je eigen stekken snijden "DE TOEKOMST" <_< <_<

weg met duur zaad lang leve de eigen stekken.

play safe. geloof me, het zal zeker lonen. :lol:

devlaming.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
concreet, de kans/risico op hermastekken/ planten

in je kweek is te groot met feninist seed. (dat is de vaak voorkomende eigenschap dat de zaad boeren er nooit bijvertellen)

een stress tik die ze niet zint, en je bent het haasje.

enne, niet alleen die plant is naar de haaien, je hele kweek is voor wiet verloren.

(je kan er wel goeie hasj van draaien)

dus, tip

werk met zuiver (regulier) zaad als je moederplanten maakt/opkweekt. ;)

gebruik de waterstekken techniek om geslacht te bepalen.

(hier te vinden op het forum).

en zet je hok vol met mooie dames.

moederplanten onderhouden valt ech ;) t heel goed mee.

je hok moet niet lichtdicht,

enkele goede tl lampjes is voldoende.

voor voeding is goedkope basisvoeding ruimschoots voldoende.

de geur is bijna nihil...

en....... je kan je eigen stekken snijden "DE TOEKOMST" <_< <_<

weg met duur zaad lang leve de eigen stekken.

play safe. geloof me, het zal zeker lonen. :lol:

devlaming.

:lol:

 

 

oke thhnx dan word het regu. zaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...