Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cornholio

tl-kwekers

Recommended Posts

jups, graag had ik eens geweten of er hier nog mensen zijn die met TL kweken, of ben ik de enige, kan toch niet. Zou graag eens van ideeen wisselen of methodes vergelijken, zeker nu ik ze binnenkort in bloei ga zetten.

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

khad 3 plante die ieder wel 70 cm hoog werde, alleen ni zo bebladerd, ma bon, dood door bladluizen, alledrie, lampen ware 2 keer 120cm of 2 keer 36watt, heb nu een 400 hps en das toch wel stukken beter ma het is mogelijk om goeie dinges te doen onder tl :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je uiteindelijk aan de bloei gekomen, en neem aan dat lampen er boven hingen?

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampe hinge der boven, ben wel aan de bloei geraakt , ma de bladluizen hadden al zoveel schade aangericht da sinds het begin van de bloei en 7 dage verder er nog steeds geen verschil was te zien met het begin van de bloei, daarna stierf alles snel af dus ja :?

 

hier wa pics

dag 52 sinds de kieming:

Dag-52---20-December-2002.JPG?dc=4675419797112448460

dag 73 sinds de kieming:

Dag-73---10-Januari-2003.JPG?dc=4675419796582354052

 

gezien het ongezonde voorkomen van de plant denk ik da er hier al 't een en 't ander mis was :(

 

greetoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm, niet zo neerbuigend, check mine, onder indoor, ice and shiva the growthlog, is ook onder TL en heb al menig natriumkweker grote ogen zien trekken, qua bloei gaan we nooit vergelijkbaar resultaat hebben, ma qua groei moet TL niet onderdoen (alle een beetje dan anders komt er hier weer ganse reeks reacties over de minderwaardigheid van TL)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik dan echt de enige die met tl kweekt, kan toch haast niet??????????????

 

kom en treed naar buiten, deel je ervaringen, kunnen we elkaar ms wat helpen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen, je bent zeker niet de enige die met een tl kweekt want ik kweek er ook mij en mijn maat uit een andere stad ook. Hij kweekt in een kastje met 2 tl's van 36 w en ik met 1 tl van 36 w omdat de ander gesprongen is. Als je iets wilt weten dan moet je maar vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach... ik heb al men plantjes binnen voorgegroeid achter men raam met wat tl er extra bij tot het warm genoeg was buiten.... dat ging goed, al groeiden ze een beetje traag (2x 36watt, ik denk kleur 33 of 31)...

 

nu heb'k ze allemaal in de serre staan, buiten een, die ik de ene week telkens nr binnen en buiten sleur ( :().... en de andere week alleen TL-krijgt....

dit is zo omdat ik die week niet thuis ben :)

deze staat niet in de serre odat ik wil paffen zonder tot october te wachten :) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne zien er wel HOPEN beter uit dan die hierboven :s

 

vergelijkbaar met die onder natrium, heb er nog wel wat hele oude (foto's), ze zagen er na dat ze verpot waren hopen beter uit :(

 

DSCF0001.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke soort kweek je trouwens onder je tl en hoeveel uur zet je ze onder het licht?

greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
de mijne zien er wel HOPEN beter uit dan die hierboven :s

 

vergelijkbaar met die onder natrium, heb er nog wel wat hele oude (foto's), ze zagen er na dat ze verpot waren hopen beter uit :(

bedoel je hiermee mijn planten? sorry, ma vind dan toch dat de mijne er beter uitzien, maar over smaak valt natuurlijk niet te discussieren.

 

é rage: ik heb een bloeikast en een groeikast

in mn groeikast hangen 5 tl 33, 36 watt, hangen allemaal naast de planten dus in de lengte, kun je wel zien op mn foto's, hier 18 uur licht, 6 donker (donker van 8 tot 14 u)

in mn groeikast hanger er 4 tl 83 en 1 tl 33, allemaal 36 watt, er hangen 3 rooie aan de zijkant, en de blauwe en nog een rooie erboven, hier 12/12 licht/donker (donker van 7 tot 19 uur)

 

wat ik van jullie wil weten, hoeveel lampen, welke kleurencombinaties, hebben er al mensen een bloei met tl achter de rug en waarop moet je dan letten,.... alle weetjes en ervaringen ivm met tl kweek zijn welkom, zo hebben beginnede of geinteresseerde tl kwekers ook iets om zich op te baseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu mijn zaden aan het ontkiemen en ga ze straks ook onder tl zetten......

 

maar ik heb alleen een 18 watt bureau lamp:S dus das wel klote......maar gaat vast wel lukken......

 

zodra ze kenne gaan ze naar buiten (tis hollands hope)

Share this post


Link to post
Share on other sites
de mijne zien er wel HOPEN beter uit dan die hierboven :s

 

vergelijkbaar met die onder natrium, heb er nog wel wat hele oude (foto's), ze zagen er na dat ze verpot waren hopen beter uit :(

bedoel je hiermee mijn planten? sorry, ma vind dan toch dat de mijne er beter uitzien, maar over smaak valt natuurlijk niet te discussieren.

 

é rage: ik heb een bloeikast en een groeikast

in mn groeikast hangen 5 tl 33, 36 watt, hangen allemaal naast de planten dus in de lengte, kun je wel zien op mn foto's, hier 18 uur licht, 6 donker (donker van 8 tot 14 u)

in mn groeikast hanger er 4 tl 83 en 1 tl 33, allemaal 36 watt, er hangen 3 rooie aan de zijkant, en de blauwe en nog een rooie erboven, hier 12/12 licht/donker (donker van 7 tot 19 uur)

 

wat ik van jullie wil weten, hoeveel lampen, welke kleurencombinaties, hebben er al mensen een bloei met tl achter de rug en waarop moet je dan letten,.... alle weetjes en ervaringen ivm met tl kweek zijn welkom, zo hebben beginnede of geinteresseerde tl kwekers ook iets om zich op te baseren

 

neenee, als die pics hierboven, met die gitaar :)

 

heb men planten nu wel gewoon buiten in de serre staan, ze doen het goed!

 

1 ben'k binnen al laten bloeien op TL:

 

DSCF0003.JPG

 

 

DSCF0005.JPG

 

Deze vond'k wel raar, een top die zomaar opeens in't midden van een bladstengel begint te groeien.... ach, weed is weed! :)

 

 

DSCF0007.JPG

 

 

DSCF0008.JPG

 

 

DSCF0014.JPG

 

 

DSCF0015.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is overigens de grootste die ik heb, vanaf februari ofzo (samen met de andere) aan't voorgroeien voor men ruit+tl...

deze is getopt overigens, kan'k zeker aanraden als je je plant nog ff laat staan...

 

DSCF0002.JPG

 

Ik heb trouwens 2 grote K2's (staan er al sinds februari) en 4 "kleine" afghaantjes... zullen nog wel wat mannetjes tussenzitten :'(.

Ja, ik kweek dus uit zaad, zie buiten die mannetjes alleen maar voordelen :([/img]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie hebben blijkbaar meer succes dan ik ik heb anderhalfjaar geleden ook gestart met tl ze gingen wel lekker hoog maar bloeien ja kleine topjes en ook nog spint :(: toen ik een natrium lamp kocht en daaronder men eerste oogst deed kon ik men ogen niet geloven waaauw wat een verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan der echt wel goed bij!!

hoe lang staat die binnen nu trouwens al in bloei? zou graag ook zulke foto's kunnen trekken maar met mijn toestelletje lukt dat echt niet. :( en is idd echt wel iets heel bizar die top die hij aan dat blad begint te maken, soort mutatie of zo op teerste zicht

veel succes nog allesinds!!

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee, niet echt bijgehouden, ik denk nu ongeveer 4 weken ofzo, en K2 bloeide er ongeveer 9? (en dan binnen met TL-licht worden dat er wel 10 denk'k....)

 

edit: en het is gewoon een digitale 6.1Mpixel camera hoor, heb je anders geen macro functie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

m'n northern light doet het ook wel goed onder tl ! zit nu in de 2de week bloei, en er zitten al een hoop witte haartjes op!

bij die tl-lamp hangt er ook nog een gloeilamp van 150W en een grote spaarlamp (is eigenlijk een testje) en het werkt goed! :( ondanks wat velen zeggen! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie vaak dat de TL aan de zijkant van de plant gehangen zijn! nu hang hij bij mij er nog boven maar is het aan te raden (als de plant een redelijke hoogte te pakken heeft) ze langs de zijkant te hangen??? :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit! heeft dat folie veel nut??? ik heb er nu ook meerdere van 20 watt en moet dus ook goedkomen nu dan! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind wel dat zo'n folie nut heeft als je met tl kweekt, daar je zowiezo al minder lumen hebt dan met een natrium dus vind ik dat je maar kan proberen van alles zoveel mogelijk te reflecteren.

denk dat de combinatie van beide ideaal is, dus erboven en ernaast, erboven is goed om de plant compact te houden, ernaast om plant breed te laten uitgroeien. denk dat dit wel beter is met tl en het licht zo meer alle delen van de plant gaat bereiken en alle zijvertakkingen ook meer gaan ontwikkelingen, en volgens mij is dit wel nuttig daar toppen met tl zowiezo minder ontwikkelen, dus kun je maar proberen om alle zijtoppen ook extra te laten groeien ipv je alleen op de hoofdtop te concentreren. en in dat opzicht is het volgens mij ook beter als je onder tl kweekt je planten te toppen, maar dit ben knog niet zeker, weet dit met zekerheid te zeggen alsk geoogst heb......

 

grtzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
edit: en het is gewoon een digitale 6.1Mpixel camera hoor, heb je anders geen macro functie?

 

gewoon, wat vind je dan van een 1.0 megapixel toestel, ordinair ws :wink: neen lukt echt niet met mijn digitaal toestel, heb wel nog een gewoon toestel liggen met vanalles en nog wat van lenzen, kzal die wel eens nuttigen moment dat de bloei op zijn einde loopt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...