Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bittybong

flandrien zijn homebox in woord en beeld

Recommended Posts

Ga voor het eerst sinds jaren een gelijk kweekje doen,

te zeggen: alle plantjes gaan op zelfde ogenblik onder 12/12,

HUN leeftijd varieert wel heel fel sommigen zijn gestekt in augustus anderen pas een maand maar qua grootteverschillen DAT valt mee, nu toch nog

Gepland voor 27 november, dan is de Kweekset Large leeg. ze staan al een ganse tijd onder neon maar sinds mijn mini growbox gearriveerd is heb ik er en 400 watt boven hangen op 18 / 6

Allemaal plantjes van zelfde soort is dan nog weer een brug te ver voor mij

dus gaan we aan de slag met 3 soortjes die ik al een tijdje in mijn bezit heb en die under

eigenschappen :D bewezen hebben aan mij en die zijn

a) Santa Maria 9 weken 12/12 doet het voor mij

:wacko: Haze, zo noemt toch maar heeft veel weg van een indica,

heb die gekregen van El Fish (btw zoek zijn kweekverslagje erover en dan zie je waarom ik die wil houden :D gaat in september en sinds die tijd heb ik ze al 1 keer kunnen afbloeien

c) New York City Diesel (Soma) Ook een cadeau maar dit keer van Blackbut: :spliff:

Ook een keer en afgebloeid was echt een Voltreffer dus gelukkig ook een moeder ook kom gemaakt!

Er komen 4 NYCD 4 Haze en 2 Santa Maria in te staan, telkens in 11l potten

Van zodra ze op 12/12 gaan komt er 2 keer 400 watt boven te hangen (lamp uit kleine voorgroei tent gaat naar de grote tent en woord weer vervangen door gewone neon voor de mama's)

nu nog een foto uploaden zodat niet alleen het woord maar ook wat beeld is hé: ;)

 

voorgroeitentgallery_10871_9153_207532.jpg gallery_10871_9153_116175.jpggallery_10871_9153_259797.jpg

deze aangetaste santa maria'sgallery_10871_9153_205597.jpg moeten nog een dag of 10 en dan beginnen we eraan

Edited by flandrien

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel plezier, en succes, laat wat foto's zien van je set up, en je plantjes..

 

ik ben benieuwd naar die diesels. want daar heb ik verschillende topics van gezien, goeie opbrengsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ buble hopelijk situeren de feestjes zich BUITEN het tentje dit keer :vape:

want die spint heeft al genoeg orgieen en feestjes gehad bij mij in het verleden :spliff: ;)

thanks anyway :D

@ Sparta Rotterdam welkom

neem en stoel en zet je bij & hier wat pic's van de opzet &planten :wacko:

de resterende santa maria's alsook de zware ventilator die voor windkracht 10 zorgt indien nodig :D gallery_10871_9153_345909.jpggallery_10871_9153_608178.jpg

225 kub buisventilator met bijhorende koolstofilter gallery_10871_9153_320121.jpg

de plank met neonarmaturen voor stekken en mama's , momenteel zit er één growlux lamp in en één kleur 33neonlamp en dat volstaat voor het laten wortelen enzo

gallery_10871_9153_240193.jpg

nog een buisventilator 225 kub die afzuigt in de voorgroei en die lucht word via flexibele buis ingeblazen in de grotere tent gallery_10871_9153_79035.jpg

rest me dan enkel nog de produkten te tonen die ik gebruik om de planten zo goed als mogelijk groot te brengen

gallery_10871_9153_5533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier met de volgende ronde flandrien!

 

Preventief spuiten met Bac of plagron preventief concentraat doet wonderen :smoke

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: :lol: :lol: :lol: , sorry nog een keer :lol: :lol: :lol: :lol: , pffff.... :rofl :rofl :rofl 2 maanden nie kweken :smoke ;) ;) :verrygood

Oké, 2 maanden is hoog gegrepen maatje, echt wel moeilijk...ma das wel heel rap :P

 

Oké en were ontopic ;)

 

Die Santa heb ik die bladvoeding van die vorige meeting in aliën gegeven, plagron dacht ik?En in combinatie met een beetje meer licht, komen ze er lekker door ;)

Hopelijk een beetje spintvrij hé deze ronde :wacko:

 

Succes,

 

El Fish :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Wielergod,

 

ik zie dat gij nu eindelijk goed gesteld zij

 

laat ze mor onploffen u meisjes :wacko:

 

Spint: Plant Vitallity plus maar de dubbele hoeveelheid

gebruiken dan dat op het flesje staat :verrygood

2 x inspuiten op 5 dagen en alles weg

ook een voordeel je kan spuiten zelfs als je al topvorming

hebt ;) en het sterkt u planten aan

en geef eens langs onder water dan droogt de toplaag uit

 

 

lekker he? die NYCD

ik had het gezegd he, geen opbrenger maar o zooo lekkerrr ;)

heb nu een andere pheno van haar :smoke

 

ge zij goed bezig jongen

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tijger

heb ze nu preventief gespoten met masai , maar was het laatste poeder dus

nu ga ik es iets anders proberen zoals die Vitallity ofzo die blackbut gebruikt ,

lijkt me interessant dat ge ook in bloei mag gebruiken in tegenstelling tot Masai :verrygood

altijd roofmijt bestellen in bloei wordt op den duur een dure grap , overwoog zelfs

om ipv weedteelt mij es te verdiepen in kweken van roofmijt :smoke

@ El fish

idd héél rap maar ben gelijk een klein kind , als die een nieuw speeltje krijgt wil die daar ook onmiddelijk mee spelen awel

als de growboxen arriveerden was de kriebel te groot om ze daar ongebruikt te laten staan dus .....geen pauze :wacko:

de 28 ste gaat door dus see you then ;)

@ blackbut

goed te zien dat ge ook weer meeleest :smoke

ben ook blij met de nieuwe spulletjes

 

Wat de opbrengst van die NYCD betreft ; persoonlijk vond ik dat een goede opbrengst , schat dat ik 35 a 40 gr had op 11 lpot met nauwelijks voorgegroeid plantje en dan nog van een héle goede kwaliteit , een blijvertje , ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de groenten genieten zichtbaar van de hps ,

ze staan meteen veel strakker en rechter heb ik de indruk

sommigen kregen een groter schoentje aangemeten , niemand heeft graag

te kleine schoenen aan en ze werden een voor één gedoucht met Cropspray van Plagron waar El Fish het hier al eerdr over had ,

een cadeautje op de vorige meeting in Alien , hopelijk de 28 ste terug wat staaltjes van goeie produkten hé

;)

om af te sluiten wat afgewerkt produkt uit vorige kweek en is er nu terug bij ( Santa ) :smoke

gallery_10871_9153_675253.jpg

gallery_10871_9153_537623.jpg

gallery_10871_9153_411736.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vluggertje :P

vandaag de mise en place gedaan voor de volgende ronde , potten uitschrobben met citroenzuur en javel :verrygood

gallery_10871_9153_72876.jpg

Gisteren was de meeting in Alien , dik in orde trouwens :D :blink:

150 watt setje gekocht maar er schort iets aan want na verschillende pogingen blijft de zekering springen ;) ,

morgen komt een bevriend elektricien es kijken voor de zekerheid of ik wel alles goed aangesloten heb maar lijkt me sterk dat ik dat niet juist zou doen,

edit , ;) bleek dat het lampje in orde was maar mijn inzicht niet die dag ;) !

 

Vooral heb voor de andere 2 lampen (400 watt) nieuwe reflectoren gekocht en geinstalleerd zonder problemen .

Trainwreck zaden gekocht om deze week te ontkiemen en voor te groeien ,(5 planten die ik jammer genoeg niet kan gebruiken als moeder , feminised zaden zijnde of kan het toch?)

last but not least Vitality van B.A.C om op safe te spelen in geval dat de spint terug keert :smoke

volgende keer wat meer beeld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je volgen , grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo2007

welkom :smoke

en toen keek is es goed naar de voorschakelaar en was er opeens een helder licht :blink: in mij kopke gallery_10871_9153_69297.jpg en bij deze zitten twee " f" ingangen naast elkaargallery_10871_9153_30443.jpg in tegenstelling tot 400 watt schakelaar , ik had dus beide draden daarop aangesloten .Gelukkig geen blijvende schade zo aan de transfo.

het valt heel erg op dat minder geel licht is , meer wit -blauw gallery_10871_9153_218256.jpg

op de lamp zijn verpakking staat vermeld " Ideal For plant growing "

Mooi meegenomen dat die maar 150 wat gebruikt , zelfs 70 watt hpi of hps is nu te verkrijgen in Alien ;) !

het voorgroeitentje staat ondertussen nokvol gallery_10871_9153_411733.jpg

morgen worden er 10 verhuisd naar de grote tent zodat ik de mama 's terug kan stekken en de trainwreks ontkiemen ,

zo dat was het weer voor even :verrygood , tijd voor een lekkker artisanaal gemmakt sigaretje van dit plantje

gallery_10871_9153_573943.jpg :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flandrien ik heb eindelijk een stek in

mijn bezit van de door jou zo geroemde Santa Maria

maar ik denk dat er veel verschil in zit want dit is een f8

 

als ze wat groter is, en ze verliest wat takjes

dan denk ik aan U ;)

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe t lampje brand nu, goe bezig :blink: ;)

 

 

laat alle tentjes nu maar vollen bak draaien...

succes met de kweek, hier blijf ik ook meeloeren :verrygood

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker vol hé flandrien :smoke

Hoe meer plaats je hebt om te kweken, hoe meer je wil zetten en dan is die plaats al vlug weer op :D

Ik zou het niet doen dat stekken van vrouwelijk zaad...en de uitleg heb je gehad :blink:

 

Blackbut,

als er meer takjes zouden vallen... ;)

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tuinkabouter

goed je er ook bij te hebben , hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!!

lampje brandt nu inderdaad gelukig ;)

@ Blackhawk

bedankt

weet wel niet veel af van die F toestanden :verrygood , waar staat die f8 dan voor ?

de planten zijn verpot naar 11 l en verhuisd naar de grote tent daarnet waar de scakelaar op 12/12 staat

dus

1 dec start bloei ( te zeggen 12/12)

gallery_10871_9153_65492.jpg

gallery_10871_9153_439257.jpg

gallery_10871_9153_229695.jpg

niet al

groen wat ge ziet, enigzins normaal gezien ze in stekgrond zaten en hongerdieet :blink: maar dat komt in orde nu ze eens plaats gaan hebben om hun ferm ontwikkeld

wortelmassa te " zetten" en de tekorten opnemen uit de verse aarde

, ook ferm gespoten met vitality

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ziet er super uit ben ook vaste klant in ijzendijke :verrygood super gezellig daar en goeie info perfecte combi volgens mij staat die f8 voor de generaties van de plant steeds de beste met elkaar gekruist ofso santa maria x santa maria dan krijg je een f1 en blijf je hier mee verder gaan f2 f3 enz volgens mij is het zoiets hoop dat het een beetje duidelijk is ;)

peace keep on the good work :blink:

 

ps: waar heb je jouw santa's vandaan als ik mag vragen thanks alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Josso ;)

bedankt voor de uitleg , kan zijn zoals ge zegt maar ik vraag me dan wel af waar ze die mannelijke

Santa Maria gehaald hebben , want volgens mijn info was de "Originele Santa" B) enkel in stek te krijgen :lol:

IK heb daar een goed jaar terug speciaal helemaal tot in Utrecht moeten voor reizen maar de moeite waard .

Overweeg om binnenkort nog es te gaan checken wat voor nieuws er is , als ge eentje hebt en ge zet die in de groenvermeerderaar :lol: dan kan je er jaren mee verder !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komt ook van daar ergens B)

deze strain is die van NO MERCY

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BB

GEEN GENADE zaden B) moet wel goed zijn of ;) ! ;)

Heb je die al zien bloeien ergens of waar is ze te zien , ben benieuwd

greetz :nerd

Daarnet 8 stekkn kunnen nemen en in jiffy's gestopt . Die gaan samen de propegator in met de 5

trainwreck zaden die een dagje geweekt hadden voor ze ook in jiffy's mochten .

de gestekte Santamama :D gallery_10871_9153_604240.jpg

die gaat nu ook nog mee onder 12/12 , heb plaats voor 16 potten van 11l

maar nu met die erbij kom ik op 12 en dat is genoeg .meer niet altijd beter ( edit heb er toch 13 van gemaakt , 2 ronde ptten zijn santa's)

Vind het beter dat er wat bewegingsruimte mogelijk is zonder steeds de potten uit de tent de moeten halen ; kan je pot voor pot verschuiven zoals een met schuifpuzzel en zo de nodige werken doen aan ieder afzonderlijk plantje .

:lol: :lol:

Edited by flandrien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Flandrien,

 

leuke opzet zo, ziet er ook mooi groen uit. Keek al een beetje stiekem met je mee maar ga je voor deze ronde veel succes wensen. Even wat anders B) , zag je in een ander topic over ripen spreken. Nu ben ik even verder in deze term/produkt gedoken en kom er niet echt uit. Heb hierover een topic gestart genaamd versneld afrijpen in de indoor vragen sectie. JA, je wekte nu eenmaal mijn belangstelling ;) , zou je eens mee willen kijken?

 

Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet veel nieuws ,

heb de grootste uitschieters ( takken die nu al veel hoger kwamen dan de rest van diezelfde plant ) afgedaan

zodat de bloeischeut ongeveer op gelijke hoogtte vertrekt en hopelijk blijven de verschillen zo meer gelijk ;) ,

euhh gelijke verschillen :lol: ;) dat is toch iet apart

wat beeld

bovenaanzicht licht aan

gallery_10871_9209_296680.jpg

vooraanzicht licht aan

gallery_10871_9209_121228.jpg

NYCD, nu nog redelijk bossig B)

gallery_10871_9209_220239.jpg

2 santa's , een al beter gekleurd dan de andere but every litlle thing is gonna be alright :D

gallery_10871_9209_285862.jpg

de 2 ronde potten van 6,3 l zijn de nieuwste onder 12/12 , gezien ze er minder lang onder moeten gaan ze op het eind van de rit ongeveer toch samen klaar zijn , te zeggen max 10 februari

edit zaterdag : :lol: nog geen enkel kopje te zien van de trainwreck's

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey flandrien!

 

Leuk veel variëteit in je hok!

De blekere dames zouden wel es wat bladvoeding kunnen gebruiken B)

 

Veel plezier!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tijger

bedankt voor het advies ,

wat bedoel je juist met bladvoeding ; nu spuit ik met cropspray van plagron , Vitality van BAC en de planten die het minst bladgroen hebben geef ik vloeibaar magnesium , we zwijgen dan nog over de de enzymen ;)

het valt me op dat de haze minder groen oogt

dan de NYCD en santa 's maar dat zal wat eigen zijn aan de genetica denk ik dan

Ben es gaan wroeten in de jiffy's en de 5 trainwreck zaden(Greenhouse) hebben er precies geen zin in B) , hier en daar een schuchtere poging om wat open te staan , hopelijk zijn ze tegen woensdag boven gekomen

de stekken daarintegen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...