Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dom Pachino

Geschikte zeef

Recommended Posts

Ik heb een vraag over het maken van hasj uit knipafval en droge topjes. Wilde het 'gruis' droog in de vriezer gooien en daarna met de hand zeven. Nu heb ik deze zeef gevonden: gallery_6564_2326_17347.jpg

Ik kan de zeef in verschillende mesh-waardes krijgen: 10, 40, 80, 120, 200, 300 en 400. Mij leek zelf die van 120 het meest geschikt. 200 geeft misschien té groene hasj..ik wil mooi bruine hasj maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je ook een bron vermelden waar je deze zeef kan halen?

 

denk dat de kleur van de hasj ook deels te maken heeft met de kwaliteit van het ''gruis''.

en het gruis moet natuurlijk niet tot poeder vermalen worden als het te droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het voor binnen of buiten weed ?

 

Ik zou persoonlijk voor de 80 gaan

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is voor buitenwiet. Ik heb bergen met popcorn liggen van mn kasplanten.. Die tip over het niet al te fijnmaken van het gruis lijkt me wel waardevol ja.. Vorig jaar heb ik het redelijk fijn gemaakt door het fijne te wrijven tussen mijn handen. Die dingen kosten ook maar een tientje, dus neem denk een setje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je aan ons kwijt waar je deze kan kopen?

Geef ik jou de tip dat de 120 micron het meest geschikt is. Het poeder wat daaruit komt kan je eventueel nog verder verfijnen met de 80 micron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja iedereen die intresse heeft stuur ik een pm-etje. Bedankt, ik ga voor de 120 en de 80:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, hier is interesse :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja later ik weet al hoe dit gaat eindigen hahaha :wacko: Ik weet niet of het verstandig is om allerlei bronnen op het forum te gooien, of loop ik moeilijk te doen :lol: MOD??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je de link gewoon kunt plaatsen hier.

 

Tenzij je bekend bent met het bedrijf. Dan loop je gewoon reclame te maken

 

Hoe het ook zij, ik heb besteld.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm de maat wordt gegeven in mesh...das een inch gedeeld door mesh getal minus de draaddikte (inch).

 

Ze geven geen draaddikte... hoe weten we dan hoeveel micron maaswijdte we hebben?

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd. Ik ging ervan uit dat mesh hetzelfde is als micron, maar is niet zo. Zie hier een conversie tabel http://www.journeytoforever.org/biodiesel_mesh.html.

In dit geval raad ik aan een 120 mesh (125 micron) en dan eventueel verder met de fijnere 200 mesh (74 micron) zeef. Alleen de 120 mesh gebruiken is prima, als je erna de 200 mesh gebruikt wordt je produkt wel zuiverder maar zul je ook kristallen verliezen die niet door de zeef gaan. Jammer dat ze er geen van rond de 145 micron hebben, da's ongeveer het best voor een eerste zeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey space-a-boy je had gelijk. Ik heb die zeven vandaag binnen gekregen. Heb de 120 en de 200. Die van 200 is misschien net iets té fijn om met de hand te zeven. Er blijven kristallen achter denk ik, je kan hier denk ik wel zeer zuivere hasj mee maken. De 120 werkt echt perfect, precies zoals ik hoopte. Het hasjpoeder is mooi goud-geel. Ik ga hier later nog een fototje van wat hasj posten. Hoop dat ik nu eindelijk geen grijs-bruine hasj over houd maar mooie bruine of gele hasj B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...