Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bing

Spint ontdekt en behandelt... Maar toch nog een vraagje...

Recommended Posts

Hello mede damesliefhebbers... :lol::)

 

Ik heb gisteren spint ontdekt, ondanks dat ik mijn stekken preventief in het begin 3 dagen behandelt heb met MASAI. Nu 5 weken verder dus toch spint...

 

Ik heb het gelijk behandelt met MASAI, enkele minuutjes voordat de lampen uitgingen, heb ik gisteren en ook vandaag de bladeren van ondere en van boven ingespoten. De dames zitten nu in de derde week van de bloei. Nu is mijn vraag of ik hierdoor geen toprot kan krijgen?? Aangezien de lampen eigenlijk uitgaan zodra ik klaar ben, blijven de toppen relatief vochtig voor 12 uurtjes, of kan dit geen kwaad??

 

Morgen beginnen de dames aan hun vierde week bloei, met de lampen aan is de temperatuur om en nabij de 25 graden, met de lampen uit is de temperatuur circa 17 a 18 graden.

 

Alvast bedankt, greetz Bing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst spint zit meestal in de toppen zelf en bouwen daaruit vandaan.

 

En in de 3de week spuiten met masai is heeel erg dom, ik zou het niet meer roken, zwaar giftig.

 

En dan kan je wel zeggen ja maar heb alleen de bladeren gespoten...............onmogelijk de dampen bereiken ook de toppen.

 

Dus ja weg gooie die zooi, want je gaat daar kapot aan als je het rookt. Van zulke dingen heb je een groot risico dat je k a n k e r kan krijgen enz enz

 

En ook niet uitbloeien en aan de coffeeshop verkopen natuurlijk!!!! :lol: :wacko: :wacko:

 

Je had bac biologisch moet gebruiken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

 

* eens met IreZumi1 om te beginnen :lol: helaas maar waar.

* tevens moet je het niet 3 dagen achter elkaar gebruiken.

* je had de eerste 3 weken preventief moeten werken.

* namelijk; bij ontvangst de stekken dompelen in b.v Bayer Masai of nog beter Plant-Vitality

-- 5 tot 6 dagen later de dames weer behandelen met Plant-Vitality.

-- Dan 5 tot 6 dagen later de dames weer behandelen met Plant-Vitality.

-- En tenslotte 5 tot 6 dagen later de dames weer behandelen met Plant-Vitality.

* zo voorkom je dat de e.v.t gelegde eitjes die na 5 a 6 dagen uitkomen weer een nieuwe bedreiging kunnen vormen.

 

suc6 en neem een wijs besluit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog veel beter is gewoon roofmijt kopen. Niet giftig en maar 1 behandeling nodig. Als alle spint opgegeten is dan gaat de roofmijt vanzelf dood. Ik vond het echt ideaal en nog biologisch ook!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog veel beter is gewoon roofmijt kopen. Niet giftig en maar 1 behandeling nodig. Als alle spint opgegeten is dan gaat de roofmijt vanzelf dood. Ik vond het echt ideaal en nog biologisch ook!

 

Succes!

hier ben ik het tog niet helemaal mee eens, heb een kweek terug een spint plaag gehad, nou ik heb wel 2 buisjes roofmijt uitgezet en nog waren ze niet weg te krijgen!!

ik heb zelfs meegemaakt dat de plaag op de aarde doorging ivm iets te vochtige aarde...zijn aardig hardnekkige krengen!

wat wel nog een mogelijkheid is, is een aantal teentjes knoflook in je hok te leggen, is een truck uit de oude doos vinden ze niet egt cool..

 

en wat je voor het gif zou kunnen doen is watercuren, tis een kleine kans maar ik gok dat je de meeste gifstoffen wel weggespoeld krijgt..

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...