Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BeeKaa

Calcium probleem! Overschot of tekort?

Recommended Posts

Ik heb een klein probleempje...

 

Het ziet eruit als een calciumtekort en magnesiumtekort .. Maar ik denk eerder dat er teveel in de grond zit! een overschot dus!

 

gallery_7458_8895_551694.jpg

gallery_7458_8895_1055880.jpg

gallery_7458_8895_1032966.jpg

 

Bij het opwaarderen heb ik de volle dosis tabs geplaatst (5 dus) + ik heb ook nog een klein beetje AZ kalk gestrooid per pot.

In deze AZkalk zit ook magnesium..

Dat lijkt me genoeg toch? of wellicht iets te veel misschien wel?

 

Vorige update was het er nog nauwelijks en ze hebben alleen kraanwater gehad sinds toen.

 

Gisteren heb ik ze allen een beetje gegeven met bacto en final solution.. hopende enig(e) overtollig(e) zout(en) hiermee te neutraliseren.

 

Iemand advies?

ik hoor het graag.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de pH van je aarde ook even meten,vooral rond de wortels.Ik denk ook aan een overschot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BK het ziet er verdacht veel uit als mijn overvoeding met mijn vorig setje, had dit opgelost door te verpotten maar ik had iets te lang gewacht voor het verpotten.

 

Gewoon water geven zonder iets bij voor een weekje en kijken naar de nieuwe blaadjes of die het syndroom nog vertonen

 

Greetz

 

Juann

Share this post


Link to post
Share on other sites

@art,

 

ja ik heb beperkte meetmiddelen, maar uik denk dat ik zometeen als het gestopt is met regenen even een flessie demi-water moet gaan halen...

dan weet ik tenminste meer.

 

en idd overschot denk ik ook aan... niet groot ofzo maar wel duidelijk aanwezig...

 

@juanna

 

tsja overvoeding... ik denk van niet omdat de symptomen echt wijzen op iets met calcium/magnesium..

in die hoek zit het weet ik zeker....

 

Afwachten heb ik weinig tijd voor aangezien ik dit weekend op vakantie ga..

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Allereerst gaan ze zometeen een bladvoeding krijgen, met BAC bladvoeding en een beetje calgreen van metrop.

hopelijk knappen ze daar een beetje van op...

 

Daarna ga ik eens even de grond meten van de ergst aangetaste plant..

Dan beslis ik of ik het blumat reservoir gevuld laat met kraanwater of dat ik er afgezuurd water in ga doen..

 

ik hou jullie op de hoogte!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er inderdaad uit als een overschot van iets,dit kan ook overgebleven zijn uit je vorige ronde.

Het beste wat je kunt doe is NIETS !!!

Dus ook geen bladvoeding en/of calgreen maar helemaal niet behalve water geven,demi water of regenwater is een mogelijkheid aangezien dit geen calcium tekort zal wezen.

 

succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks san,

 

ai, de bladvoeding etc is al gegeven.. wel lichte dosis hoor..

 

Maar ik ga in elk geval de ph van mn vatje op 6,5 gooien... Zodat mn kalkbuffertje iets harder opgaat..

Het is zeker een overdosis calcium, die op zijn beurt

 

Meten ga ik niet meer doen.. vind het toch altijd zonde om de aarde en wortels te verstoren.

En ze staan tenslotte al op 12/12 sinds vandaag...

 

 

niets geven is een makkie.. :verrygood

dit weekend ga ik nl. op vakantie..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is het probleem opgelost :verrygood

 

Wat heb ik gedaan?

 

1. bladvoeding gegeven met een kleine dosis Bac Bladvoeding en Calgreen van metrop

 

2. Vat schoongemaakt (oude kalkresten verwijderd)

 

3. Eenmalig gevuld met water ph 6-6,5 (10L) dit vreet wel eventjes een stuk van de kalkbuffer af dacht ik. En dat deed het ook :rolleyes:

 

Het is niet verder gevorderd en de planten zien er weer lekker uit. vind ik zelf.

 

check het topic maar.. LINK

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, het heeft goed gewerkt.

 

een keer het vat met afgezuurd water vullen en final solution waterbeurt..

 

nu hebben ze tijdens de vakantie 2 weken kraanwater gehad en ze zijn mooi bijgetrokken.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...