Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjef

stank ondanks filter

Recommended Posts

Voordat ik nou echt ga beginnen wil ik graag weten of het kweken duidelijk te ruiken is. 5 plantjes in luchtdichte kast (met invoer+afzuiging). de afzuiging gaat via een koolstoffilter. Moet je de lucht echt naar buiten leiden? enzoja, ruik je nou een beetje of je planten hebt of niet? op het forum is dat allemaal een beetje vaag. Ik zat al te denken om wat (niet brandende) wierookstokjes aan de filter te plakken, dat maskert de geur een beetje, als die er al is.

ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een filter gebruikt ruik je buiten niets

tenminste als je filter goed is en niet vochtig is geworden door bijv.hoge lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je slim bent, pak je een 800m3 filter op een 400m2 afzuiger... door de overcapaciteit gaat je filter langer mee, en ruik je absoluut niets... gaat bij mij nu al 3 kweekjes mee zonder luchtjes. Wierrookstokjes kun je beter niet doen, deze luchtjes worden ook gefilterd dus is je filter eerder vol. doe het dan bij de uitgang van je filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je een filter gebruikt ruik je buiten niets  

tenminste als je filter goed is en niet vochtig is geworden door bijv.hoge lv

 

Weet je bij hoeveel LV je filter het af laat weten? Ik heb hier n.l. last van.. Als de lamp uit is (overdag) is de LV 70-90% en af en toe ruik je toch echt een duidelijke wietlucht bij de afvoer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij vanaf LV van 90-95.

is dan nadeel dat het vocht/water dan een filmlaagje vormt over de korrels waardoor deze de geurmoleculen niet meer op kunnen nemen. Zelf nog geen ervaring mee, maar volgens mij werkt het filter dan helemaal niet meer.

 

En klopt; met een goede capaciteit afzuiger (+filter) ruik je geen wietlucht meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af hoe jullie dat doen met afzuiging, gewoon in kamer of echt naar buiten en hoe realiseren jullie dat dan zonder dat het echt opvalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lucht afvoeren naar buiten; en ja, daar zijn verschillende manieren voor om dit zo onopvallend mogelijk te doen (ook redenen om het te doen). Over dit onderwerp zijn al de diverse topics, zal hiervoor eens verder in de rubriek bouwdoos kijken, staan de meeste "afzuigvragen" al beschreven :wink:

 

(of gebruik de zoekfunctie

afzuiger afzuiging levert aardig wat resultaten op :( (oke, niet allemaal even nuttig, maar toch) :wink: )

 

Ligt ook maar net aan je omstandigheden hoe onopvallend het mogelijk is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb ik tijdje terug al eens naar gezocht, toen kwam eruit dat afzuiging niet naar buiten ook best nuttig kan zijn. Maarja blijft toch probleem he je mag echt niet bij je huurhuisje gaten gaan boren neem ik aan, maarja we hebben nog altijd raampjes :( hier heb ik ook al eens erg mooite constructie voor gezien doormiddel van hele kleine aparte ruimte voor raam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil m'n jhokkie beginnen in de kelder, en de afzuiging naar de kruipkelder leggen, dit is 'n deel van 't huis onder 't huis lol, daar is niks, alleen een klein gaatje in de tuin. en een ja gat van 30*40 in de kelder

stel dat ik deze afzuiging zo ver mogelijk in deze kelder leg dicht bij 't tuingat (10cm op 10cm) zou de kelder dan naar de wiet stinken? als afzuiging weet ik 't eerlijk gezegd nog niet, maar ik had hier 't idee 'n 10-12tal fans uit voedingen van oude pc's te gebruiken,

debiet is 64m³ per uur dus 771m³ per uur in een ruimte van ongeveer 80 B*100 L*170 H

ik ga 'n plant of 2 zetten ( persoonlijk gebruik only )

 

wat vinden jullie van m'n idee voor deze afzuiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie me antwoord in je andere topic herrmohawk.

 

Bij deze dus ook gelijk het verzoek je vraag maar 1 keer te posten,

schiet niet echt op om vaker dezelfde vraag te moeten lezen

 

 

Choppie,

Moderator.

 

 

en bluntje;

te denken valt bijv aan het maken van een lucht/lichtdichte ombouw om je raam heen (wel een gordijn of luxaflex ofzo voor het raam, dus in die ombouw ophangen) en deze ombouw te voorzien van een slang voor de afvoer van je lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooooooomohawk ik moet je teleurstellen je kunt van 771cub niet verwachten dat het naar buiten gaat waaien door een gaatje 10/10 :?

 

stank is afhankelijk van afzuig met bijbehorende filter en niet van de lengte van de slang :?

 

pc fan's zijn aleen geschikt voor luchtverplaatsing in de vrije ruimte door hun constuctie persen of zuigen ze vrijwel NIET en zijn dus niet geschikt voor aan slangen en filters :?

 

maat afzuiger wordt alleen bepaalt door de maat van je hok als je met tl werkt

anders door de warmte ontwikkeling van het natriumlicht wat je gebruikt. :?

 

ik ben 't eens met choppie e.a. dat er vrij veel dezelfde vragen worden gesteld

ik moest op jou toch ff reageren omdat je wel heel veel fouten tegelijk maakt :?

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...