Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thaman

Lowriders (autoflower) en huidige natuurlijke lichtcyclus

Recommended Posts

Hoi,

 

Even een vraagje tussendoor gezien ik nog even laat wat lowriders gezet heb. Deze staan voor het raam (zuidkant) en overdag lekker buiten in de zon. Alleen heb ik dus geen kunstmatig licht. Nu is de lichtcyclus eigenlijk te kort om te groeien lijkt mij. Nu is het zo dat autoflowers zelfs 24u licht kunnen verdragen, maar kunnen ze bijvoorbeeld ook bij bijv nog minder dan 12u licht wel groeien ?

 

Naar mijn weten is autoflowering niet anders dan dat de bloei al bij het ontkiemen ingezet wordt. Althans dat lees ik als ik mn huiswerk een beetje doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me wel logies maar ik weet het niet..

 

als dat zo zou zijn, zou je hem ook in de winter gewoon voor het raam kunnen zetten, bij de kachtel..?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom heten ze AutoFlowers. Ze zullen gewoon in leven blijven. Achter een raam is altijd moeilijk, dus goed dat je ze buiten zet. Er is nog wel even zo'n 12 uur licht in NL, toch? Het zal altijd invloed hebben op hun ontwikkeling. Maar een lage temperatuur vertraagt net zo goed. Er is altijd één factor die te kort schiet...dat zie je érgens in terug :lol:. Misschien houd je er weinig aan over, misschien niet. Als je geen groeiruimte hebt, moet je deze ronde toch zo afmaken.

 

@ Savedown: In de winter in een goeie (evt verwarmde) broeikas; 's ochtends en 's avonds paar uurtjes extra kunstlicht, moet kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein kasje maken met bamboestok en plastic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah ik heb ze nu maar eens een plaatsje gegeven voor een raam op t zuiden en ze doen het nog best aardig zo !! hehe mja direct zonlicht is beter maar ik ben nu te vroeg weg en te laat terug om ze netjes buiten en binnen te zetten. Als ik de mogelijkheid zie zet ik ze af en toe aan de andere kant van het raam op het platte dak. zal wel niet zoveel extra doen maargoed beetje verwennen op z'n tijd :lol: ..

 

Onder dat vensterbank waar ze nu op staan hebben ze eigenlijk de hele dag recht de zon op zich en een verwarming hangt eronder. t is mooi precies de gehele tijd 20 graden bij de plantjes. We zien wel. Ik wil gewoon ook in de winter lekker op ECHT licht growen (kunstlicht kan iedereen LOL).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...