Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

etten-leur

Recommended Posts

'Belgen blijven massaal weg'

door Hessel de Ree. vrijdag 25 september 2009 | 01:05 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 25 september 2009 | 09:31

 

Tekstgrootte

etten-leur - Het verbod op de verkoop van softdrugs in Roosendaal en Bergen op Zoom lijkt vooralsnog het beoogde effect te hebben.

 

Anderhalve week na de sluiting van de coffeeshops blijven Belgische drugstoeristen massaal weg, stellen tevreden buurtbewoners. De politie ziet eveneens minder Belgen en de straathandel neemt volgens haar niet toe, al zijn er ook andere geluiden.

 

"Veel minder Belgen en veel meer rust", is de conclusie van voorzitter Adrie Coppens van wijkcommissie Fort Zeekant in Bergen op Zoom. "We kunnen onze auto's weer gewoon parkeren." In Roosendaal schetst uitbaatster Marijke Hereijgers van cafétaria RBC hetzelfde beeld. Veel Belgische klanten van de coffeeshops aan de Hoogstraat parkeerden hun auto's voorheen op het terrein van Super de Boer, vlakbij de cafetaria. "Het was hier een enge plek. Ik ben Belgische klanten kwijtgeraakt maar nu durven buurtbewoners 's avonds weer langs te komen." Bewoner Alwin uit de Kalsdonksestraat ziet amper nog Belgen. "Met al die politie op been was er de eerste dagen na de sluiting ook geen straathandel. Maar toen ik deze week met mijn vriendin door de Molenstraat wandelde, werd ik toch aangesproken door dealers."

 

Berichten over een mogelijke verschuiving van de verkoop naar coffeeshops in buurgemeenten, zijn niet eensluidend. Wijkagenten in Breda en Etten-Leur zien niet meer Belgische klanten bij de shops. Maar wethouder Jan van Hal heeft zelf 'wel een iets hogere activiteit vastgesteld' rond de coffeeshop in Etten-Leur.

 

Volgende week vrijdag ontmoeten de gesloten coffeeshops en de gemeenten elkaar opnieuw voor de rechter. Advocaat Harrie Nieland probeert namens zes van de acht shops de civiele rechter alsnog een oordeel te laten vellen over het nieuwe drugsbeleid, na een eerste mislukte poging daartoe vorige week. Zijn collega Robert van 't Land doet namens één shop hetzelfde bij de bestuursrechter. De shops willen toestemming om wiet te blijven verkopen tot er een eindoordeel van de rechter ligt.

 

http://www.bndestem.nl/regio/ettenleur/556...massaal-weg.ece

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Het was hier een enge plek.

 

gaha en bij ons heeft de cafetaria eigenaar een speciale hangplek gemaakt naast zijn cafetaria speciaal voor stoners,,, die gasten zijn goed voor de omzet zegt ie B) terwijl ik stilletjes mijn 2 frikandellen speciaal naar binnen schuif :lol:

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha.... hebben allemaal een vreetkick....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...