Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietBOT

luchttoevoer voor kweekkast

Recommended Posts

hoe kan ik een goede luchttoevoer maken voor mijn kweekkast? de afzuiging is geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je een passieve of active inlaat maken.

 

De zo geheten labyrinten staan ook hier op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooooo wietbot met wat pvc bochten en zwarte panty's kom je een heel eind

 

8) HAVE FUN 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het beste? met ventilator of zonder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet zozeer beter ofzo, maar met ven kan je de diameter kleiner houden, en je afzuiger heeft het iets minder zwaar. mss voordelen.

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooooo wietbot wel beter met ventilator naar mijn mening 60/70% van afzuigcapp.

is ideaal :(

 

het is wel zo dat hoe kleiner je hok is hoeminder lol je hebt van aanzuigventilator :?

 

strkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx my friends for the tips, maareeuh, moet deze onderaan de kast geplaatst worden of speelt dat geen rol? mijn afzuigsysteem komt bovenaan op mijn kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ga ik die zo laag mogelijk zetten met een plooibare buis om een labyrinth te maken tegen licht die in het midden van mijn hok stopt. ik denk dat ik zo een optimale luchttoevoer krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of mss is het simpeler om in plaats van een labyrinth te maken er enkele lussen in te leggen. hierdoor zou er normaal ook geen licht meer mogen uitkomen en heb je minder buis nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die slang/buis door je hok kan je daar dus geen planten neerzetten :?

lijkt me behoorlijk ruimteverlies. zal zelf kiezen voor luchtafvoer rechtsboven in de hoek....

lichtinvoer linksonder in de hoek (of andersom natuurlijk :wink: )

 

met een goede afzuiging maakt het volgens mij niet uit op je een passieve of actieve invoer hebt,

zit je met beperkt vermogen afzuigen, dan kan een actieve inlaat wel positief zijn.

 

volgens is het enige echte voordeel dat een actieve inlaat kan hebben,

als je afzuiging om wat voor reden er mee stopt op een overwachts moment,

en je aanzuiging wel aktief blijft.

 

Zal je in dat geval geen actieve inlaat hebben dan heb je binnen de kortste keren stankoverlast,

de wietlucht komt uit de passieve inlaat uit je hok en je hele huis (en omgeving) ruikt ernaar.

heb je dan een actieve inlaat dan wordt de lucht hierdoor toch in het hok gehouden

(en wordt het dus toch beetje bij beetje naar buiten "geperst" door de uitlaat)

Nadeel hierbij is echter dat de meest logische reden waardoor de afzuiging onverwachts zal stoppen een stroomstoring/kortsluiting zal zijn.......... je actieve inlaat doet het dan ook niet

:) :(

 

Zal zelf eerder zeggen:

laat de lucht onderin je hok aan de zijkant naar binnen komen (actief of passief :wink: )

en maak indien mogelijk het labirinth aan de buitenkant van je hok. en plaats dan aan dezelfde zijde van je inlaat een ven tegen de wand die schuin naar beneden blaast.

Volgens mij heb je op die manier toch een zeer goede circulatie van je lucht in je hok,

zowel van de nieuwe verse lucht, als van de luchttemperaturen.

En een labirinth kan je natuurlijk ook wel van buizen en pantys maken,

maar van hout is het ook geen probleem.

neem een grote letterbak, haal er wat plankjes uit zodat je een doolhof krijgt met in en uitgang

en timmer daarna ook een plank op de bovenkant :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
neem een grote letterbak, haal er wat plankjes uit zodat je een doolhof krijgt met in en uitgang

en timmer daarna ook een plank op de bovenkant  :wink:

denk je niet dat een letterbak een beetje klein is? De kleinste doorgang in je passieve inlaat moet qua oppervlakte toch minstens 3x zo groot zijn als de uitlaat?

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...