Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

teknik

6x Shack F2 zaailingen onder 108W-TL

Recommended Posts

Zo, bij deze mijn eerste growreport.

 

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een tijdlang bij Dr.GreenThumb op kamers gezeten, en in die perdiode kwamen ik en Dr.GreenThumb erachter dat wij een grote liefde delen:

GANJA

Van het een komt het ander zoals jullie allemaal wel weten, en zo zaten wij vele avonden te stomen.

Wat maandjes later had Dr.GreenThumb zijn eigen kast, met Shack F2 kweek. (Deze was destijds in sannies corner te volgen)

Ik als fijnproever kon dit uiteraard wel waarderen, en aangezien ik praktisch elke dag over de vloer was, heb ik de plantjes zien ontwikkelen en uitgroeien tot flinke dames.

Dit liet een goede en diepe indruk op mij achter, (net als de wiet zelf :rolleyes: )

En nadat Dr.GreenThumb zijn 2e kweek al had afgerond (circa half jaar later) wist ik het zeker, ik moest en zou een kweekje beginnen.

Met GROTE dank aan Dr.GreenThumb ;) hebben wij samen een 108W TL-Kastje gerealiseerd, waarin momenteel 6 Shack F2 zaailingen staan te tuffen. (dag 19 groei)

De bedoeling is om uiteindelijk af te bloeien in een scrog opstelling, aangezien de maten van mijn kast +- 100x70x60 zijn en dit is nou eenmaal niet veel.

 

Even wat details:

Het meduim waar ik in kweek is een mix van Geraniumgrond 50%,zand 50% dit allemaal vermengd met een handjevol hydrokorrels en 1,5 sannies buffertabs per bak.

Ik kweek momenteel met 4 x 7,5 literbakken, waarin 2 plantjes een eigen bak hebben, en 4 andere plantjes delen samen 2 bakken.

De afmeting van mijn kast is +- 100x70x60, wat mijn verplicht te gaan scroggen wil ik enigzins opbrengst hebben :rolleyes:

De kast heeft 6 x 18 watt tl balkjes hangen, die volledig gestript zijn en geen armatuur meer hebben, dit heeft de prachtige mogelijkheid gegeven om 2 grote reflectoren om de tl balkjes heen te hangen. Ik geloof ook heilig dat dit de opbgrengst dan ook ten goede zal komen! Simpelweg omdat het licht van de tl balkjes met reflector veel gerichter en intensiever is dan zonder.

Ik ga proberen om de kweek zo biologisch mogelijk te laten veropen, dus geen pk geven totdat dit echt nodig is :)

Wel geef ik de plantjes zo nu en dan wat urine vermengd met 10 delen water (Mensen aub niet zeuren over dat je niet je eigen pis wil roken bla bla, 1 je hoeft het niet te roken :rolleyes: 2 normaal rook je zowiezo al wormenpoep en weet ik veel wat...) Ook hiervan ben ik redelijk zeker dat het een positieve uitwerking zal hebben op de planten.

Als in en uitlaat worden momenteel! 2 pc fans gebruikt, dit gaat snel veranderen naar 3 waarvan 1 voor de inlaat zou zijn, en 2 op de uitlaat zullen komen.

De reden dat dit zo is, is omdat mijn filter nog niet heelmaal klaar is, dit hoop ik binnen nu en 2 weken opgelost te hebben!

Voor luchtcirculatie hangen 3 kleine fans, en 1 wat grotere die de plantjes een lekker briesje geven.

Ook moet ik er even bij zeggen, dat zonder Dr.GreenThumb ik nog steeds geen meter verder gekomen zou zijn, mijn dank is dus ook groot, en een groot deel van de credits gaat daarom ook zeker naar Dr.GreenThumb voor het mogelijk maken van mijn kweek! :rolleyes:

 

Zo, dan maar de fotos:

 

24 Juni 4 Dagen na het zaaien, Plantjes zijn behoorlijk gestrekt :rolleyes: stomme beginnersfout... maargoed, ik was 4 dagen weg, en had destijds niet de mogelijkheid de plantjes dichter op de lamp te zetten.

 

img0064d.jpg

 

24 Juni Heel de handel overgepot naar de 10 liter bakken, en de planten dicht op de lamp gezet.

 

img0070w.jpg

 

28 Juni De plantjes zijn gestopt met strekken, en beginnen al lekker blad aan te maken!

 

img0071y.jpg

 

img0072fgw.jpg

 

img0076olp.jpg

 

img0079caq.jpg

 

30 Juni De plantjes beginnen eindelijk wat breder te worden. :no ondertussen zitten we op 10 dagen groei

 

img0086l.jpg

 

img0087zfu.jpg

 

30 Juni Ik heb er een triploide plantje bijzitten! :no Dr.GreenThumb had in zijn 2e kweek ook al een triploide, en die gaf uiteindelijk een behoorlijk lekker wietje af, dus ik ben hier eigenlijk best blij mee!

 

img0090z.jpg

 

5 Juli Even een totaalshot tussendoor :)

 

img0096rxg.jpg

 

5 Juli De planjes onder de lampen, gaat lekker hard B) ondertussen zitten we op 15 dagen groei, ben rond deze tijd ook begonnen met urine meegeven met het water.

 

img0105i.jpg

 

img0106c.jpg

 

img0107u.jpg

 

5 Juli Dit is een beetje een achterblijvertje :rolleyes:, ze groeit ook wel het langzaamste van alle 6 de planten.

 

img0108p.jpg

 

8 Juli Het gaat allemaal ook zo hard (L), ondertussen zijn 4 van de 6 plantjes gefimmed, dit omdat ik de plantjes graag laag en breed wil houden. de gefimmde plantjes, hebben het er tot nu toe allemaal ook goed vanaf gebracht, ookal was het misschien aan de vroege kant.

ondertussen zitten we op 18 dagen groei

 

img0113n.jpg

 

img0114z.jpg

 

img0116gzp.jpg

 

img0117d.jpg

 

img0118.jpg

 

img0119iwk.jpg

 

img0120cor.jpg

 

img0121esl.jpg

 

img0122fst.jpg

 

8 Juli De triploide plant!, wat een schatje is het ook :P echt een dikkerd! Overal blaadjes die elkaar perfect overlappen!

 

img0123p.jpg

 

8 Juli De triploide plant, naast zijn hopelijke zusje :rolleyes: wel een wereld van verschil tussen de 2!

 

img0124h.jpg

 

8 Juli Nog even een totaalshot dan.

 

img0125xkg.jpg

 

img0126j.jpg

 

img0127v.jpg

 

 

 

Tips en commentaar is altijd welkom mensen! Dit is ook mijn eerste kweek, dus voor mij is het ook nog allemaal spannend en nieuw!

 

Smoke-ze,

 

teknik

Edited by teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

dope shit man!!!

 

Ze zien er wel goed uit nu, als je ze vergelijkt met het fototje na het ontkiemen!

 

Hoop dat het lekker doorgroeit, en het toppen/fimmen nog zn voordelen laat zien.

Vraagje in het algemeen : Welke maat is voor scroggen het best ? Daarmee bedoel ik de grootte van de mazen mee. Ik weet wel dat je geplastificeerd moet halen enzo.

 

K zag laatst bij de Gamma voor een euro of 12 een gaaswerk met 37.5 mm mazen. Is 50 mm beter??? Ik zie dit getal meestal staan in growguides enzo, maar het lijkt me wat groot, zeker voor een micro kweekje als die van Teknik...

 

 

groeten

 

greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 Juli 20 dagen groei

Planjes groeien maar door en door, prachtig om te zien. De gefimmde planten zijn er allemaal goed bovenop gekomen, en het achtergebleven plantje is een beetje achterstand aan het inhalen, en zit nu aan zijn 3e internode.

Net eventjes de schaar gepakt ook, en 3 plantjes in de okseltjes gefimmed aan beide kanten, even kijken hoe ze er op reageren ;) , ze zien er gezond en stevig uit dus ik heb er het volste vertrouwen in :rolleyes:

Fototjes ga ik zo nog even uploaden, maar eerst nog ff achterover in de bureaustoel aan me vape hijsen :rolleyes:

 

dsci0057p.jpg

 

Rechts de triploide

 

dsci0056d.jpg

 

dsci0061g.jpg

 

dsci0065a.jpg

 

dsci0064j.jpg

 

En hier het achterblijvertje

 

dsci0067y.jpg

 

dsci0066wvd.jpg

Totaalshot

 

dsci0068lkw.jpg

 

Smoke-ze

 

teknik

 

EDIT: Valt me net op dat op de meeste fotos gelige vlekken te zien zijn op het papier onder de plantjes.. even voor de duidelijkheid dit is geen pis oid. :rolleyes: Natte aarde verkleurt het een beetje

Edited by teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi teknik,

je plantjes zien er goed uit.

 

Maar kun je je foto's via de wietforum gallerij in je berichten plaatsen, want nu duurt het een eeuwigheid voor je bericht geopend is.

Ook staan je foto's de eerste minuut zo groot dat ze niet om het scherm passen :rolleyes:

 

Hier lees je hoe het moet:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17379

 

Succes,

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man

 

Ik heb mezelf ook zoon soort kastje gebouwd. Alleen het is er nog niet van gekomen om er mee verder te gaan. Mijn binnen/buiten kweek heeft nu voorang.

Een paar vraagjes, hoe warm is het daar binnen?

wanneer ga je 12/12? Ik zou dat zo snel mogelijk doen.

Kast is mischien te klein voor 6 plantjes denk ik. je kunt nu nog 2 buiten plaatsen?

Oja kijk je een beetje uit met die elektra onderin, beetje netter afwerken (waterdicht) misschien?

groetjes Tap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tap, nog bedankt voor je reply! wat antwoord op je vragen :P

 

De temperatuur schommelt tussen de 22 en de 28 graden, op het moment dat de temp boven de 26 komt trek ik de kast gewoon open, en daalt hij weer richting de 22.

Ik ben van plan op 12/12 te gaan als mijn planten al enigzins in de buurt van een gevuld scrogje zitten, dit zal nog even duren aangezien ik ze redelijk vaak fim momenteel. Daarintegen heb ik helemaal geen haast om op 12/12 te gaan.

En uiteraard gaan er een paar plantjes om zodra ze geslacht zullen laten zien, waardoor ik denk dat ik er 2-4 over zal houden.

De elektra onderin is naderhand niet waterdicht, maar wel afgeschermd met een plastic kapje. Ik geef de planten ook nooit binnen water, dus ik denk dat ik het hier wel mee ga reddden!

 

El Fish, ook jij bedankt voor de tip! De volgende fotos die ik upload zal ik hier in de galerij dumpen! De fotos die er al opstaan allemaal opnieuw uploaden en uitzoeken is zo een rotkarwei, en ik hoop dat je het me kan vergeven als ik dat niet doe :rolleyes:

 

smoke-ze

 

teknik

Edited by teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit voor 20 daagjes Teknik!... Maareh wat betreft de vulling van je scrognet; daar zal Greenthumb het nog wel met je over hebben :rolleyes: (zit hier te typen).... Maar ze zijn in die laatste daagjes toch mooi bijgekomen. En die achterblijver, is die in vergelijking met dat andere enkele plantje (die in zn eentje in de pot zit) even snel gegroeid???? Want staan ze dus wel onder een lampenrij, of nog steeds zo half onder het middendeel???

 

Veel succes ermee!

 

PS: 't lijkt verdacht veel op ochtendurine :P!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zien er goed uit voor 20 daagjes Teknik!... Maareh wat betreft de vulling van je scrognet; daar zal Greenthumb het nog wel met je over hebben :P (zit hier te typen).... Maar ze zijn in die laatste daagjes toch mooi bijgekomen. En die achterblijver, is die in vergelijking met dat andere enkele plantje (die in zn eentje in de pot zit) even snel gegroeid???? Want staan ze dus wel onder een lampenrij, of nog steeds zo half onder het middendeel???

 

Veel succes ermee!

 

PS: 't lijkt verdacht veel op ochtendurine :)!

 

Yo,

Dat scrognet, ben ik ook ff mee aan het tobben wanneer dat nou gaat gebeuren, en hoe wat en waar... Maar ik zie greenthumb van de week wel weer. Dus dat moet wel goed komen denk ik! Over dat achterblijvertje, die is nog steeds overduidelijk de kleinste, heeft ook nog steeds veel paarsere steeltjes dan de rest :P de andere enkele plant, is namelijk wel flink doorgegroeid samen met de andere 4. En ze staan in zoverre het kan gewoon onder een lampenrits.

 

Whaha, ja klopt! Misschien slaapwandelen, wie weet :rolleyes:

 

:)

Edited by teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Thenik,

 

Waarom die ochtend urine als ik vragen mag, heeft dit een toegevoegde waarde? Kan ik hier ergens iets over lezen , ik zou het zelf niet doen zit wel te denken aan suikerwater.

 

Plantjes beginnen er aardig uit te zien nou, succes met het verdere verloop van de kweek. Kan je het elektra gedeelte neit buiten de kast plaatsen, zie allemaal vsa's onderin de kast.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Thenik,

 

Waarom die ochtend urine als ik vragen mag, heeft dit een toegevoegde waarde? Kan ik hier ergens iets over lezen , ik zou het zelf niet doen zit wel te denken aan suikerwater.

 

Plantjes beginnen er aardig uit te zien nou, succes met het verdere verloop van de kweek. Kan je het elektra gedeelte neit buiten de kast plaatsen, zie allemaal vsa's onderin de kast.

 

Groet,

 

L2Smoke

 

Stukje copy/paste van wikipedia

 

Agriculture

 

Urine contains large quantities of nitrogen (mostly as urea), as well as significant quantities of dissolved phosphates and potassium, the main macronutrients required by plants. Diluted at least 8:1 with water it can be applied directly to soil as a fertilizer. Undiluted, it can chemically burn the roots of some plants, but it can be safely used as a source of complementary nitrogen in carbon rich compost.[9] Urine typically contains 70% of the nitrogen and more than half the phosphorus and potassium found in urban waste water flows, while making up less than 1% of the overall volume. Thus source separation and on-site treatment has been studied in Sweden as a way to partially close the cycle of agricultural nutrient flows, to reduce the cost and energy intensivity of sewage treatment, and the ecological consequences such as eutrophication, resulting from an influx of nutrient rich effluent into aquatic or marine ecosystems. The fertilization effect of urine has been found to be comparable to that of commercial fertilizers with an equivalent NPK rating. [10]

 

However, depending on the diet of the producer, urine may also have undesirably high concentrations of various inorganic salts such as sodium chloride, which are also excreted by the renal system. Concentrations of heavy metals such as lead, mercury, and cadmium, commonly found in solid human waste, are much lower in urine (though not low enough to qualify for use in organic agriculture under current EU rules). [11] Some have expressed concern as to the health consequences of the hormones and pharmaceuticals found in the human waste stream being recycled through the agricultural system.[citation needed] Proponents of urine as an agricultural fertilizer usually claim the risks to be negligible or acceptable, and point out that sewage causes more environmental problems when it is treated and disposed of compared with when it is used as a resource. Critics counter that more research is needed into how the resource is to be collected, processed and handled.[citation needed]

 

It is unclear whether source separation and on site treatment of urine can be made cost effective, and to what degree the required behavioral changes would be regarded as socially acceptable, as the largely successful trials performed in Sweden may not readily generalize to other industrialized societies.[10] In developing countries, the application of pure urine to crops is rare, but the use of whole raw sewage (termed night soil in China) has been common throughout history.

 

Daarnaast kun je googelen op urine as fertilizer, je vind dan nog wat artikelen :P

Maar suikerwater? Ga ik even over lezen!

En die vsa heb ik samen met greenthumb zo opgehangen, ze zorgen voor warmte in mijn geval, aangezien me kast pratkisch tegen een open raam aanstaat. En als het licht uitgaat houden ze de kast een tijdje op temperatuur. Maar misschien idd bij de volgende kweek gewoon onder me plank hangen, worden de aardebakken ook gelijk verwarmd.

 

Komt zo trouwens nog een update :)

stay tuned!

 

En om misverstanden te voorkomen :rolleyes: ik geef ze 1x per week ong 10cl urine op 1 liter water het is niet zo dat ik elke ochtend mijn bakken volpis :P

 

UPDATE:

 

15 Juli 25 dagen groei

 

gallery_22872_8426_541977.jpg

 

Links het achterblijvertje

 

gallery_22872_8426_57091.jpg

 

gallery_22872_8426_331683.jpg

 

gallery_22872_8426_168924.jpg

Edited by teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou nou.....

 

Dat gaat ook niet langzaam zeg.... Ik moet zeggen dat die laatste twee balken TL toch een heel mooi verschil lijken te maken. Ik zou ze als ik jou was binnen nu en eind van de week nog een keer toppen/fimmen op bepaalde plekken, alsook ze iets te buigen. Want wat ik nu op de foto;s kan zien lijkt het mij alsof je plantjes groot genoeg zijn daarvoor (behalve die achterloper dan...). Ik heb zelf een torin slakkenhuisje geregeld voor mn eigen kastje, die ik van t weekend trouwens wilde gaan bouwen (iig beginnen) dus daar bel ik nog wel over.

 

Maar wat dat suikerwater betreft, ik denk niet dat een plant daar iets aan heeft.... Want een plant werkt namelijk precies andersom. Hij krijgt bouwsteentjes (N, P en K) die samen met CO2 gebonden worden tot suikerketens door middel van toevoeging van energie (fotonen, vandaar dat ook elke golflengte licht een ander soort chemische reactie aangaat met de bouwstenen, waardoor andere suikers/eindproducten/zetmelen worden gevormd. Oftwel suiker toevoegen is nutteloos. Een plant kan niets met suiker want een plant verbrand niets, is niet warmbloedig ofzo..

 

Quote van mad scientist in ander verslagje "Met suikerwater bestaat de kans dat je je bodemmilieu om zeep helpt. Daarnaast is het helemaal niet bewezen dat planten geraffineerde suiker kunnen opnemen en vervolgens ook omzetten in een zoete smaak. Tot nu toe lijkt alleen bietenmelasse enig effect te hebben, dus pas op met wat je allemaal bij je planten gooit.

 

De scherpe smaak is naar mijn mening eerder het gevolg van teveel kalium tijdens de laatste weken van de bloei. Zorg voor balans en je wiet zal even gebalanceerd smaken... "

 

Wat dat betreft ben ik het met madscientist eens, de suikers die hiervoor worden gebruikt zijn te lange koolstofketens, die voor een plant geen effect heeft. Want een plant is een energiemaker zoals ik altijd zeg, en dieren zijn verbruikers (wat betreft suikers e.d.), tuurlijk energie is altijd gelijk en waar ik het over heb is enkel de opslagmanier. Maar toch een plant voegt energie toe aan de stoffen die het opneemt (doormiddel van die binding tussen de stoffen, die mogelijk is door de energie die het foton in zich draagt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!:

20 Juli 30 dagen groei

 

Het groeit en groeit :D

De plantjes worden gelukkig weer wat bossiger, door wat stomme knipfoutjes van mij hadden ze eventjes een groeistop leek het wel, maar gelukkig zijn ze er min of meer bovenop! In de tussentijd zijn de plantjes wat meer gaan strekken richting de lampen, en 1 enkele plant is wel voluit in de breedte gaan groeien. Omdat ik de plantjes uiteindelijk tog graag min of meer op 1 hoogte zou willen houden, zijn ik dr greenthumb eind vorige week begonnen met bijbuigen van de stammetjes, om ze ong op 1 hoogte te houden. De meeste plantjes zijn nog een keer gefimd naderhand, dit omdat de vorige keer fimmen niet helemaal goed was gelopen en de plantjes wel weer hersteld zijn.

Ikzelf ben redelijk tevreden met het resultaat, en hierbij ook gelijk de fototjes!

 

Het bossige plantje rechts in de bak, links net 5 min geleden bijgebogen plant

 

gallery_22872_8426_81936.jpg

 

Net bijgebogen stammetje

 

gallery_22872_8426_84275.jpg

Lekker druk :P

 

gallery_22872_8426_331661.jpg

 

Rechts een bijgebogen plantje

 

gallery_22872_8426_286834.jpg

 

gallery_22872_8426_348544.jpg

 

gallery_22872_8426_457550.jpg

 

Het achterblijvertje, dat eigenlijk geen achterblijver meer is :P

 

gallery_22872_8426_205004.jpg

 

En hier, het laatste plantje lichtjes bijgebogen.

 

gallery_22872_8426_204502.jpg

 

Totaalshot

 

gallery_22872_8426_244824.jpg

 

Zo, dat was hem weer ik laat ze vanaf nu eventjes met rust, even bij laten trekken allemaal. En hopelijk kunnen we over niet al te lang gaan scroggen!

 

smoke-ze

 

teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daaro!!!

 

 

Ik zou de plantjes nu wel even een weekje met rust laten en vooral de wat minder struikachtige plantjes even de tijd geven wat zijvertakkingen op de nodes aan te maken.

 

Om je hokje vol te krijgen moet je nog wel even doorgroeien denk ik. Uit ervaring weet ik dat shack niet superveel doorgroeit in de bloei.

 

groeten

 

groenduimpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraag aan iedereen hier.... In hoeverre is er een minimum hoeveelheid grond nodig om de plantjes goed te laten groeien. Teknik zit momenteel namelijk op bakken van ongeveer 5 Liter. Ook zijn de bakken nog niet helemaal gevuld. EN zoals vermeld lijken de planten niet snel genoeg te groeien.

 

ZOu het nou een goed idee zijn om bovenop de grond die er al ligt de grond tot de rand aan te vullen, de plantjes hebben toch een redelijk lang stammetje dat maakt niet uit in de zin van; bladeren ingraven....

 

 

groetn

 

Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraag aan iedereen hier.... In hoeverre is er een minimum hoeveelheid grond nodig om de plantjes goed te laten groeien. Teknik zit momenteel namelijk op bakken van ongeveer 5 Liter. Ook zijn de bakken nog niet helemaal gevuld. EN zoals vermeld lijken de planten niet snel genoeg te groeien.

 

ZOu het nou een goed idee zijn om bovenop de grond die er al ligt de grond tot de rand aan te vullen, de plantjes hebben toch een redelijk lang stammetje dat maakt niet uit in de zin van; bladeren ingraven....

 

 

groetn

 

Greenthumb

 

--- EDIT ---

 

Sorry dubbelpost, ik was niet echt aan het opletten... deze kan verwijderd worden.. of kan ik dat zelf doen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze denk ik beter overpotten dan tot d rand vullen met grond.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, en hoeveel liter zou je dan aanraden per set planten??? ...Ik heb nu in totaal 20 L grondmix ongeveer. En dat op een 108 W TL kweek. Mij lijkt het dat boven de 35L het niet zo veel extra nut meer zal hebben, aangezien de planten zelf ook maar redelijk klein zijn.

 

Maar ik sta altijd open voor suggesties, ik wil alleen wel graag zelf alles een beetje ondervinden en het zien voor ik het geloof :lol:

 

Groeten Teknik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hier dan !!

 

Even een kleine update:

 

Teknik is op vakantie en niet in staat de planten/ het verslagje te verzorgen, dus dat zal ik de komende twee weken proberen te doen. Vandaag ben ik op locatie geweest, en heb de plantjes eens goed bekeken, en nu beginnen de zijtakken toch veel beter aan te groeien en te ontwikkelen.

 

De twee planten die alleen in een bak stonden zijn aardig wat langer geworden, en ik heb ze om die reden dan ook lekker bijgebogen, want ze waren de andere plantjes al voorbij en zaten al bijna in de lampenkap :lol:.

 

De triploide en het supergetopte :lol: plantje doen het goed, en gaan gewoon lekker verder...

 

Er was van het weekend ook een klein beetje extra grond toegevoegd, om zo de wortels wat meer ruimte te geven. Bovenop is een dunne laag hydrokorrels gelegd, die overmatige verdamping vanuit de grond tegen moeten gaan.

 

Fotos zal ik zo spoedig mogelijk erbij plaatsen...

 

Groeten Greenthumb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...