Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dennissie

Decis tegen trips

Recommended Posts

Een collega van mij heeft sindskort last van wit/bruin langwerpige beestjes van ongeveer 1 mm lang. (heel moeilijk waar te nemen met het oog)Ook zijn er kleine gaatjes in de bladeren te zien.Morgen zal ik bij hem een paar fotoos maken en die hier plaatsen voor de duidelijkheid.Volgens mij zijn het trips.Mijn vraag is nu,als hij gaat spuiten met Decis van Bayer is het dan zinvol om er ook roofwantsen bij te zetten? Of worden die ook gedood door Decis. Of is het misschien beter om alleen de roofwantsen uit te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gister gezegd heb ik een paar fotoos geschoten voor de bevestiging van trips?

 

gallery_4702_8323_2897375.jpg

 

Hier zie je dus een aangetast blad.

 

gallery_4702_8323_1481658.jpg

 

Op dit blad zit een beestje omdat je hem bijna niet kan zien heb ik hem sterk uitvergroot.

 

gallery_4702_8323_9392.jpg

 

Kan iemand mij bevestigen dat dit inderdaad trips zijn?

De spruzel staat reeds in de aanslag. :specool

 

:yummy: Beestjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja man, inderdaad, je hebt trips. Die zilveren glans is het leeggevreten blad, en die zwarte randjes zijn de uitwerpselen van trips. Ik heb zelf ook vroegah decis gebruikt. Ik was er niet zo tevreden over. Het is een contactspray, met een niet zo lange nawerktijd.

 

Het hielp eventjes, maar de trips kwam altijd terug. Mijn advies is een biologisch middel op basis van vetzuren. Ik gebruik zelf softkill van exelent. Na een hele poos aanmodderen met onder andere decis is het mij met dit bio middeltje gelukt de trips er blijvend uit te krijgen.

 

Het spuiten met biologische middelen vraagt wel "spuitdiscipline". Dit houd in dat je echt het liefst 2 a 3 weken om de paar dagen moet sprayen. Uiteraard moet je dit niet vanaf de derde week bloei meer doen, dus het is het beste om de trips er in het begin van je cyclus uit te spuiten. Trips an sich kan, mits de populatie niet enorm is, niet zo heel veel schade aanrichten hoor. Maar met deze hitte zou ik toch aktie ondernemen. Probeer het eens met een bio spray, en tracht eigenlijk geen chemische middelen te gebruiken, het werkt evengoed zo niet beter met bio bestrijding, en gifvrij is toch veel prettiger of niet dan? En denk erom, altijd de onderkant van de bladeren ook meenemen, daar zitten die kleine vreetzakken en leggen ze hun eitjes...

 

De roofwantsen werkten bij mij niet zo goed. Hoewel het wel kewl is om deze fuckers je gewas zien in te marcheren, vond ik ze niet bijster effectief, en het loslaten van deze (dure) beessies zorgt er ook meteen voor dat je niet meer kunt sprayen , aangezien je dan je dure wantsen ook om zeep helpt. Ik zou mn geld uitgeven aan een flesje bio spray op basis van vetzuren, die werken echt het beste vind ik. Beter dan decis.

 

succes kerel, en als je nog vragen heb hoor ik het graag....

 

groene groet,

 

dr greenthumbs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo drGreenthumbs,bedankt voor de reaktie en inderdaad voor de bevestiging van trips.Voor de bestrijding is het het biologies middel "Spruzit"geworden van Ecostyle.Hij zal het waarschijnlijk wel voor alle zekerheid na 4 dagen nog een keer moeten inspuiten om die moddervukkers te killen.

Ik laat wel weten of het werkt.

Thanx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,4 dagen gelee de planten van boven en onder bespoten met Spruzit.Vandaag wezen kijken en er liepen er nog steeds een paar.Nog maar een keer ingespoten dus.

Heeft er iemand ervaring met roofwantsen in een tent? Vliegen ze niet allemaal gelijk de tent uit als je die openzet om water te geven? Zou zonde zijn natuurlijk.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...